B
Hjälp Fighter 1215 Nibe bergvärmepump inställningar?

Lång story kort, jag har nyss köpt mitt första hus och känner ingen som har erfarenhet av bergvärmepumpar. Så därför vänder jag mig till experterna(ni🙂)

• Jag vill ha ca 19grader inomhus. Vad är rekommenderad temperatur för varmvatten?
  • Vad behöver jag ändra för att upnå det?
  • Det finns en "temperatur vred"(första bilden). men säljaren sa att pumpen kan överhettas om den inte står på fullt, stämmer det? Tycker det skulle vara konstigt? Står på 5.5 av 9 just nu, har själv inte ändrat något men kanske mäklaren.
  • Vad betyder de olika symbolerna och vad gör vredet på själva pumpen? blixt symbolen blinkar just nu hela tiden.

Bifogar några bilder nedan av nuvarande inställningar. Kanske ska nämnas att jag har ingen manual då "förr förra ägaren" slarvat bort den enligt säljare... Tacksam för alla tips och ideer😊

• Rund ratt med siffror 1 till 9 i en dosainstallation, inställd på 5.5, används för att justera inställningar för bergvärmepump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kontrollpanel för Nibe bergvärmepump med temperaturreglage och blinkande symbol, inställd på 5.5 av 9, display visar "Grundinst. 0 00 Sverige".
    Skapa konto
  • Kontrollpanel på en Nibe bergvärmepump med inställningar för kurvlutning och rumskompensering, vredinställning synlig.
    Skapa konto
  • Inställningspanel för Nibe bergvärmepump med digital skärm och vred; visar texten "UPstarter 41178 UP till". En hand justerar panelen.
    Skapa konto
  • Nibe bergvärmepump kontrollpanel med vridknapp inställd på 5.5 av 9, blinkande blixtsymbol och en display som visar driftstid.
    Skapa konto
  • Nibe bergvärmepumpkontroll med grön digital display visar temperaturer och symboler. Vred står på 5.5 av 9. Hand justerar vredet.
    Skapa konto
  • Kontrollpanel på Nibe bergvärmepump med display som visar temperaturinställningar; vridknapp och symboler synliga.
    Skapa konto
  • Nibe bergvärmepumps panel med temperaturinställning; utetemp 2°C, rumstemp 20.5°C. Hand justerar vredet. Lysande gröna indikatorlampor.
    Skapa konto
  • Nibe bergvärmepump kontrollpanel med temperaturreglage. Display visar UB-fram 39°C, Varmvatten 46°C och har blinkande blixtsymbol.
    Skapa konto
Översta gröna visar att cirkulationspump går. Andra visar när kompressorn går. När dom två tillsammans lyser gör den värme. Tredje visar grönt när den gör varmvatten tillsammans med dom två översta. Fjärde som blinkar visar att elpatron kan gå in om värmepump anser att det är nödvändigt,när den lyser med fast sken så är den inkopplad. Den femte är en larmlampa som lyser rött vid larm

• Älska
BiloHus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.