6 136 läst ·
42 svar
6k läst
42 svar
Hjälp med min brunn
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Spänningen är olidlig... 
Vad gäller limresterna så ska de bort !
Hyr en saneringsfräs...det är enklast...
Typ denna...
http://www.flinks.se/visa_produkt.asp?nr=66387
Vad gäller limresterna så ska de bort !
Hyr en saneringsfräs...det är enklast...
Typ denna...
http://www.flinks.se/visa_produkt.asp?nr=66387
Bilduppdatering,.han jobbar och sliter som ett djur!
Plastbrunnen gick mot betongväggen och inte rakt ner som gissningarna var!,.
men nu vart det slut på det roliga,när han bilade så sprack rören som knäckebröd..nu är det 2 cm ner till 110 röret som är av sama matrial,så dags för stambyte,bor i en bostadsförening och undrar om föreningen ska stå för bilandet och stambytet?
Plastbrunnen gick mot betongväggen och inte rakt ner som gissningarna var!,.

men nu vart det slut på det roliga,när han bilade så sprack rören som knäckebröd..nu är det 2 cm ner till 110 röret som är av sama matrial,så dags för stambyte,bor i en bostadsförening och undrar om föreningen ska stå för bilandet och stambytet?
Nu har jag haft en rörmockare hemma,.och jag behövde inte bila upp hela golvet och byta stammen,.han kunder rädda avloppsröret och sen besprutade han stommarna,.han lämnar garanti i 30 år,och ja jag har papper på det=)
lite bilder,

lite bilder,

Sedan till Gaia..... Joo det verkar som om man gjuter in rör fortfarande
Själv fixerar jag rören samt fyller ut med Dolomitkross, spacklar fast brunnen i rätt höjd för flytspackling.
Tror inte att det är många som "gjuter" rören idag...
"badrumsbyggare"
Själv fixerar jag rören samt fyller ut med Dolomitkross, spacklar fast brunnen i rätt höjd för flytspackling.
Tror inte att det är många som "gjuter" rören idag...
"badrumsbyggare"
Bra material som "packar" sig själv, samt helt okänslig för temperaturförändringar, lätt att hantera samt om man måste öppna golv igen så "lyser" det vitt av porslinet!
det går lättare att sluta bila när kornen skiljer sig i färg.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden