Immobil skrev:
:eek: Jag tycker det ser ut som en gjutjärnsbrunn. :confused:
Plast brunn,fast gjuten,.men jag va helt säker på det med innan

Paul-Staffanstorp
Bilduppdatering,.han jobbar och sliter som ett djur!
Plastbrunnen gick mot betongväggen och inte rakt ner som gissningarna var!,.7624_308237505640_871910640_9077251_3892407_n.jpg
men nu vart det slut på det roliga,när han bilade så sprack rören som knäckebröd..nu är det 2 cm ner till 110 röret som är av sama matrial,så dags för stambyte,bor i en bostadsförening och undrar om föreningen ska stå för bilandet och stambytet?

Oj oj oj...nästan läge att flytta tråden till juridik avdelningen nu istället. Låter inget roligt om du inte kan få ordning på det utan att stambyte behöver göras.

P
Ljusgråa plaströr? Dom brukar ha tappat allt vad mjukgörare heter och är inget roliga att bila fram, som ni har märkt.

Paul-Staffanstorp
Jaha... då e man en looser idag alltså... hehe ;)

ACME skrev:
Ljusgråa plaströr? Dom brukar ha tappat allt vad mjukgörare heter och är inget roliga att bila fram, som ni har märkt.
gjuter man in mjuka rör???? Tror inte att det finns plaströr för innomhusbruk som klarar av behandling av en bilhammare.....
gaia

Nu har jag haft en rörmockare hemma,.och jag behövde inte bila upp hela golvet och byta stammen,.han kunder rädda avloppsröret och sen besprutade han stommarna,.han lämnar garanti i 30 år,och ja jag har papper på det=)
lite bilder,
7624_309582015640_871910640_9093021_7585083_n.jpg
7624_309514355640_871910640_9092142_3582049_n.jpg

Härligt!
Du hade en aning tur i oturen....kunde ha blivit en katastrof;)
Svårt med dessa ingjutna rör som kan gå var som helst.....

Sedan till Gaia..... Joo det verkar som om man gjuter in rör fortfarande:o
Själv fixerar jag rören samt fyller ut med Dolomitkross, spacklar fast brunnen i rätt höjd för flytspackling.
Tror inte att det är många som "gjuter" rören idag...
"badrumsbyggare"

@ Pagno: Varför använder du just Dolomitkross?

Bra material som "packar" sig själv, samt helt okänslig för temperaturförändringar, lätt att hantera samt om man måste öppna golv igen så "lyser" det vitt av porslinet!:rolleyes:det går lättare att sluta bila när kornen skiljer sig i färg.

Fiffigt, tack för svaret! :)

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.