P
Ja, på din sista bild ser det mer ut som skruvar än fästen till ett handtag. Det är väl bara att skruva då!

ACME skrev:
Ja, på din sista bild ser det mer ut som skruvar än fästen till ett handtag. Det är väl bara att skruva då!
Nu skruvade jag bort dom två,det va mer som 2 pluggar,känner mej som en kalv på grönbete seriöst så blåste det ur dom?vad är detta?

Paul-Staffanstorp
Det var ju det jag skrev... ;)

Men går det inte att sticka ner fingrarna och dra upp den nu som min senaste bild visar...
Tänk på att packningen/o-ringen kan göra att den sitter ordentligt fast så du får ta i lite grann...

Var inte rädd för att ta sönder den... den måste ju ändå bort ;)

Paul-Staffanstorp skrev:
Det var ju det jag skrev... ;)

Men går det inte att sticka ner fingrarna och dra upp den nu som min senaste bild visar...
Tänk på att packningen/o-ringen kan göra att den sitter ordentligt fast så du får ta i lite grann...

Var inte rädd för att ta sönder den... den måste ju ändå bort ;)
men när jag ta bort dom 2 vita pluggarna blåser det ur dom?helt seriöst vad kan det vara!?

Kan vara så att du måste vrida hela "innedelen" ett kvartsvarv.....Sätt dit pluggen/arna igen, det låter som om du är och fingrar på fel ställe..
Verkar som om det är öppet till avloppet i pluggarna, därav blåset, kan väl inte vara så illa att det är öppet till grunden via pluggarna.
försök att vrida hela insatsen och se om den går att rubba!

"badrumsbyggare"

Har du gjort ren brunnen riktigt så kan du se var skarven sitter, det kan underlätta en hel del!;)

Pagno skrev:
Kan vara så att du måste vrida hela "innedelen" ett kvartsvarv.....Sätt dit pluggen/arna igen, det låter som om du är och fingrar på fel ställe..
Verkar som om det är öppet till avloppet i pluggarna, därav blåset, kan väl inte vara så illa att det är öppet till grunden via pluggarna.
försök att vrida hela insatsen och se om den går att rubba!

"badrumsbyggare"
Den går ej rubba,men lossade pluggen och kollade,verkar som det är avloppet,och inte grunden iaf,ser vit plast i hålet iaf.får kolla på torsdag då jag kan använda lite mera våld=),behöver använda duschen nåra dagar till,.

Spännande....Ser fram mot att du skriver efter torsdag!;)
Gör rent runt kanterna!!!!
det kan göra det lilla extra.

Paul-Staffanstorp
Jag satsar fortfarande på att du ska ner med fingrarna och ta i lite mer så du får den rakt uppåt.
Den ser ärligt talat ganska smutsig ut och det tyder på att inte vattenlåset varit avtaget på ett bra tag och då suger det sig fast så man får ta i ganska rejält för att få loss det.

Spänningen är olidlig och jag hoppas också du återkommer... ;)

Pagno skrev:
Spännande....Ser fram mot att du skriver efter torsdag!;)
Gör rent runt kanterna!!!!
det kan göra det lilla extra.
tyckte det satt lite hårt när jag loss med rengörningsmedel,det verkar som den jävla klåparen som gjorde om badrummer har gjutit fast den,ska kolla men vaktmästaren här imon.se va det är för rör och hur dom går.

P
Du behöver nog bara en så'n här..

• picard3000.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
:eek: Hans labbar går nog inte ned i hålet? :(

Paul-Staffanstorp
:D:D:D

Ja den var bra... ;)

Spänningen är olidlig men en liten slant på att den går rakt nedåt och ser ut som något sådant här...

inomhusavlopp.jpg

Tjena igen,nu har jag skaffat hjälp med bilningen,dom kommer redan imon och fixar brunnen till ett jävligt bra pris,.
Men några frågor till er som vet,jag river nu plastmattan och det finns lite lim under,.hur noggrant ska jag ta bort dessa rester?.bifogar bilder!,kommer mera imorgon när han bilar och efter han är klar,.och gärna tips på hur man tar bort limmet smidigast,nya golvet blir mosaik på7624_307617995640_871910640_9069376_464523_n.jpg
7624_307617595640_871910640_9069362_2493134_n.jpg

:eek: Jag tycker det ser ut som en gjutjärnsbrunn. :confused:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.