Håller på att köpa ett hus där det påstås att det är djupborrad brunn, men finns inga uppgifter på detta. Har tagit bild i brunnen, dels misstänker jag att det inte skall vara vatten så som bilden visar. Men av kontakter, slangar, och diameter på själva locket vill jag veta om någon kan med säkerhet säga detta tillhör en borrad brunn.

• Bild på insidan av en brunn med vatten, kontakter och slangar synliga. Reflektioner av ljus kan ses på vattenytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker jag ser ett lock till ett rör där nere, om det stämmer så vill jag påstå att det är den borrade delen av brunnen.

Vår har ett liknande upplägg:

• Brunnsbotten med lock till rör, del av borrad brunn. Rörledningar och rostig yta synliga, liknar användares beskrivning av egen brunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du kollat på SGUs brunnskarta om den finns med där?

S hjulia skrev:
Har du kollat på SGUs brunnskarta om den finns med där?
Den finns inte dokumenterad någonstans tyvärr, ett ärvt hus så finns inte heller någon form av dokumentation heller tyvärr

Är troligtvis en borrad brunn. Med en dränkbar pump. Bara ett rör ner genom locket och ser ut att det är en kabel genom locket med. Ni har ingen pump någon annanstans då, utan den är nere i hålet. Hur ser det ut där slangen kommer in i huset. Ett kärl och på rören en tryckströmbrytare med en kabel som går ut i mark.
Sen är det säkert någon/ra säkringaar/proppar som ger spänning till pumpen.

• Gilla
pelle.strid
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.