Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Får en känsla av att den går rakt nedåt...
Har du krypgrund under huset ?
I så fall är det nästan säkert att den går rakt nedåt...
I annat fall så ta hammaren och knacka på betongen runt plastbrunnen och hugg försiktigt dig nedåt så du ser vad som sker...
Har du krypgrund under huset ?
I så fall är det nästan säkert att den går rakt nedåt...
I annat fall så ta hammaren och knacka på betongen runt plastbrunnen och hugg försiktigt dig nedåt så du ser vad som sker...
Det är en bostadsrätt så inte en aning,men borde man inte se en utgång om det nu hade gått åt någon sida?Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Bor du på bottenplan så kan det ju vara krypgrund under...
annars inte naturligtvis.
Normalt sett brukar det finnas en "rensplugg" i brunnen och då brukar röret ligga åt det hållet den pekar, men här ser ju inte ut att vara någon sådan.
annars inte naturligtvis.
Normalt sett brukar det finnas en "rensplugg" i brunnen och då brukar röret ligga åt det hållet den pekar, men här ser ju inte ut att vara någon sådan.
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Känner mig mer och mer säker på att den går rakt nedåt, men som ACME också säger så har man blivit lurad förr...Tidux skrev:
Är det så att den går nedåt och du ska ha den nya brunnen på samma plats behöver du nog inte använda maskin för att få loss den...annars är det all idé att hyra en bilningsmaskin med mejslar för att underlätta.
Går den rakt ned i en krypgrund brukar det räcka med att knacka med hammaren runt brunnen för att få den att släppa.
försökte nu men i mitten på botten är det bara en konformad sak som jag inte kan få fingrarna runt,fattas vattenlåset?skummt som fasen,.men runt konen går det att känna ett mellanrum upp mot kanterna om det nu säger nåttPaul-Staffanstorp skrev:
Det ser ut som det sitter två fästen till ett bygelhandtag, som saknas. Se den bifogade bilden på ett vattenlås så förstår du vad jag menar.
Stoppa ner fingrarna i hålet och följ plasten tills du känner en kant, ta tag i denna kant och ryck/lirka rakt upp. Det kan sitta ganska ordentligt om det inte har tagits bort på länge.
Stoppa ner fingrarna i hålet och följ plasten tills du känner en kant, ta tag i denna kant och ryck/lirka rakt upp. Det kan sitta ganska ordentligt om det inte har tagits bort på länge.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Borde gå att få in fingrarna i det mellanrummet och dra upp vattenlåset.
Samtidigt när jag tittar närmre på din bild ser det ju ut som att det är två saker som ser ut som skruvar...
Går det möjligtvis att vrida dem ett kvarts varv eller något med en stor mejsel eller ett mynt så att de typ släpper loss vattenlåset om det nu verkar sitta fast...
Har faktiskt aldrig sett just den modellen.
Samtidigt när jag tittar närmre på din bild ser det ju ut som att det är två saker som ser ut som skruvar...
Går det möjligtvis att vrida dem ett kvarts varv eller något med en stor mejsel eller ett mynt så att de typ släpper loss vattenlåset om det nu verkar sitta fast...
Har faktiskt aldrig sett just den modellen.