299 läst ·
5 svar
299 läst
5 svar
Golvbrunn byte tvättstuga i radhus, hjälp med offert!
Bor i ett Radhus byggt år 1961. Vi ska byta två brunnar i tvättstugan, (En i pannrummet).
Jag har fått två offerter: Bilning, två bort brunnarna samt lägga kakel kostar 70 000 kr.
Andra offerten är: Bilning, ta bort gamla brunnarna samt fixa/måla om golvet, 28 000 kr.
Frågan är, är det värt att lägga kakel på golvet i tvättstugan? Det är ju ingen dusch eller liknande och den används bara för att tvätta och även hänga jackor och liknande där inne. Man är sällan där inne så att säga.
Detta utförs av ett byggföretag. Därefter kommer ett annat VVS-företag som ska montera golvbrunnarna. Vet ej skicket på rören under huset, men hade ni även bytt rören under eller enbart brunnarna? Återstår att se skicket, men förmodligen kanske det är bra att byta några meters rör också? Eller hade ni bytt samtliga rör under tvättstugan?
Jag har fått två offerter: Bilning, två bort brunnarna samt lägga kakel kostar 70 000 kr.
Andra offerten är: Bilning, ta bort gamla brunnarna samt fixa/måla om golvet, 28 000 kr.
Frågan är, är det värt att lägga kakel på golvet i tvättstugan? Det är ju ingen dusch eller liknande och den används bara för att tvätta och även hänga jackor och liknande där inne. Man är sällan där inne så att säga.
Detta utförs av ett byggföretag. Därefter kommer ett annat VVS-företag som ska montera golvbrunnarna. Vet ej skicket på rören under huset, men hade ni även bytt rören under eller enbart brunnarna? Återstår att se skicket, men förmodligen kanske det är bra att byta några meters rör också? Eller hade ni bytt samtliga rör under tvättstugan?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Varför ska brunnarna bytas? Jag förstår ju att de är gamla men allt är ju som sagt lika gammalt.......
Brunnarna har rostat sönder. Vid något tillfälle märkte jag att det fanns avföring i ena brunnen. Det luktade dock inget, då antagligen avföringen låg i vattnet i brunnen. Vi har en toalett som ligger bredvid tvättstugan, vägg i vägg. Så vet inte vad som orsakade att det fanns avföring i brunnen.
Besiktningsmannen påpekade även att de behöver bytas då de kan rosta ännu mer.
Besiktningsmannen påpekade även att de behöver bytas då de kan rosta ännu mer.
Klicka här för att svara