17 110 läst ·
80 svar
17k läst
80 svar
Hjälp - grenuttag klara inte belastningen!
Medlem
· Blekinge
· 12 289 inlägg
Nej, absolut inte. Vi ska inte vara så självgoda vad gäller korruption.J Jocke Best skrev:
Nej, i Sverige finns en unik blandning av tekniknördighet, hemfallenhet åt bankernas önskan att all betalning ska ske via deras tjänster, och nästan komplett avsaknad av skepsis mot övervakning. Man litar blind på myndighetsväsendet för man har ingen erfarenhet av Stasi/Gestapo/KGB och vad de nu heter. Blåögd skulle jag säga. Om jag är artig.
Och när det gäller hur korrupta vi är jämfört med folk i andra länder finns det undersökningar som görs då och då. Där ligger och har legat vi på en rätt hedrande placering, om jag inte mins fel så var vi på en delad tredjeplats efter Danmark (minst korrupt) och Nya Zeeland.
Renoverare
· Skåne/Blekinge
· 2 880 inlägg
Hur har det nu gått med de stora planerna på BC-mining?M Magnus85 skrev:Jag tror att jag får berätta storyn bakom 46 kW.
Det är en Bitcoin farm som jag håller på att sätta upp. Japp, de kommer dra 46kW.
Värme kommer också alstras så ventilation kommer installeras. vi pratar säker 60kW++
Som det ser ut nu kommer jag hyra en lokal. Har använvt en online kalkylator som säger att jag behöver tillgång till ca 200 ampere, bara för strömförbrukarna.
Då jag saknar El kompetens kommer en elektriker göra jobbet.
Jag sitter nu och räknar på budgeten för elektriciteten. Vad kommer behövas köpas in, antal, samt generellt förstå elektriciteten kommer se ut och dras.
Vet att det är något elektrikern gör men vill ändå vara något insatt innan jag tar kontakten.
Tack på förhand!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden