10 863 läst ·
85 svar
11k läst
85 svar
Hjälp! Dolt fel i Bostadsrätt - Badrum
Inget är fastlagt bara för att köparen agerar klokt... Det finns inga skyldigheter att i detta läge bemöta det man anser felaktigt.M Mackey skrev:
Du skriver "det lär hen inte göra när hen inte varit på plats" men det ska du inte vara säker på. Finns gott om kräk som kan ljuga ihop både det ena och det andra... Men visst, jag håller med om att det är rätt osannolikt.
Det är inte bara onödigt. Det är direkt kontraproduktivt och ett skolexempel på hur man inte bör agera. Spara argumenten till när de mot förmodan eventuellt behövs istället gör att mata motståndaren med kunskap.M Mackey skrev:
Strålande! Det är bra att det står. Badrummet är det viktigaste att undersöka och då är det svårt för köparen att hävda ett fel enligt Köplagen. Om köparen återkommer bör du avvisa kraven. Jag tillhör dem som tycker att du bör skriva kort, typ ”jag avvisar kraven”. Möjligen kan du hänvisa till kontraktet där köparen uppmanats till undersökning. Om du skriver en lång uppsats så innebär det att köparen får dina argument i förtid och det kan bli någon marginell felskrivning som används mot dig.T Tranan1717 skrev:
Tusen tack för tips, svar och engagemang🙏K klimt skrev:Strålande! Det är bra att det står. Badrummet är det viktigaste att undersöka och då är det svårt för köparen att hävda ett fel enligt Köplagen. Om köparen återkommer bör du avvisa kraven. Jag tillhör dem som tycker att du bör skriva kort, typ ”jag avvisar kraven”. Möjligen kan du hänvisa till kontraktet där köparen uppmanats till undersökning. Om du skriver en lång uppsats så innebär det att köparen får dina argument i förtid och det kan bli någon marginell felskrivning som används mot dig.
Tack för ditt svar och engagemang🙏🏻G gaidin skrev:I en enkel undersökning av badrummet ifråga så tittar man ju i golvbrunnen.
Ser man då att "hinken" är svår eller omöjlig att lyfta upp för att göra en vanlig besiktning så ser man ju sett det kräver en fördjupad undersökning.
En sådan undersökning hade såklart visat att det kan finnas problem eller behov av renovering.
Inget är dolt.
Bakfall syns ju enkelt, det är inte dolt.
Det finns inga dolda fel här, bara ett normalt äldre badrum som är uppsnyggat med nytt ytskikt.
Jag hade inte backat en millimeter mot köparen.
Alfredo föreslog att ignorera ebrev från köparen, men spara dem. TS behöver inte läsa dem och äventyra sin psykiska hälsa.Claes Sörmland skrev:
Nej, det är olämpligt. Det kan (miss)tolkas som att säljaren erkänner döljande av ett fel.M Mackey skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden