Polos skrev:
wow denna tråd har verkligen slagit rekord i korkade inlägg.
Många av inläggen bevisar varför knivlagen behövs.
Vilka då exakt? Och hur? Jag vill gärna veta.

• Gilla
Mikael_L och 3 till
  • Laddar…
I den här tråden har vi kommit in på (konspirations)teorier om att polisen har koncenterat sig på "lättlösta" brott för att bättra på statistiken. Tv4 nyheterna har nu tagit upp just det nu på morgonen.

För att tex dela på en frukt behöver man knappast en vass "morakniv", så att vara i behov av ett skarpslipat verktyg när man är ute med sin barnvagn är minimalt eller helt onödigt.

N noone70 skrev:
I den här tråden har vi kommit in på (konspirations)teorier om att polisen har koncenterat sig på "lättlösta" brott för att bättra på statistiken. Tv4 nyheterna har nu tagit upp just det nu på morgonen.
Även SvD: "– Vi har fler än 80 våldtäktsärenden som ingen ens har hunnit titta på. I stället utreder vi personer som har kört mot rött eller kraschat in i en stolpe, berättar poliskällan som arbetar med utredningar."

Vidare: "Polismyndigheten har därför hårda krav på sig att öka antalet ärenden som överlämnas till åklagare – och att samtidigt minska antalet ärenden i balans, alltså de som är öppna och samlas på hög. Kravet kommer från den högsta polisledningen och ska redovisas om två veckor, den sista juni."

och

"Flera poliskällor berättar för SvD att ett nedlagt ärende är lika mycket värt som ett ärende som utreds klart och skickas till åklagare. Poliserna berättar att komplicerade ärenden, som tar längre tid att utreda, därför läggs på hög för att snabbt förbättra siffrorna fram till halvårsskiftet."

"Nedlagt då spaningsuppslag saknas".
Jag har vid tillfälle gett dom namn och adress till förövarna (mordbrand), samt motiv och troligt tillvägagångssätt. Jag trodde de skulle vara intresserade.
Svaret blev: "Vi kan inte agera utifrån rykten". Så mycket för att ge tips.
Eller en annan cirkus med bedrägerier i mångmiljonklassen begångna av en individ över hela landet.
Jag ville uppmärksamma åklagaren på att polismyndigheterna inte samarbetar och föreslog att Västerås skulle ringa Sundsvall och Uppsala osv. Vad tror ni det ledde till?
Just det.

Allt handlar nu om att rädda RPCs arschle!
Han har ju lovat att vända trenden och 30/6 går tiden ut

T
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.