9 318 läst ·
203 svar
9k läst
203 svar
Har köparna råd när din granne dör?
För att vi behöver rättvisa skatter.P pmd skrev:
Dvs inte skatt på folks fastigheter som marknadsmässigt har stigit i paritet med marknaden i stort. Och inte skatt på inflationen.
Men skatt på kortsiktiga vinster som skapas genom att löpande sätta i system att frekvent bygga nya hus.
Det är vad jag tycker.
Medhåll.Huddingebo skrev:
Jag tycker inte att jag och andra ska lägga sig i om någon siktar på kortsiktiga vinster.Huddingebo skrev:
Bygger du åt dig själv och bor där så drabbas du ju inte av någon skatt enligt min modell.F fribygg skrev:
Det är ju bara om du flyttar efter ett fåtal år som du blir taxerad någon högre vinstskatt.
Tycker att räkna ner på en 10år period är en bra lagom väg.
Bara den kommunala delen, men dom får ju skattemedel från varje kommuninvånare som har en inkomst, så varför ska bostadsformen beskattas ovanpå det, och med olika skattesatser beroende på typ av bostad?P pmd skrev:
Ska beskattningen ändras vore det bättre att ta ut skatten när man realiserat en vinst, villan genererar ju normalt inga intäkter som kan betala skatten under tiden man äger den.Huddingebo skrev:
Om man säljer med vinst må det vara rimligt att staten vill ha en del, om man säljer för samma summa man köpte för borde det inte vara nån skatt oavsett om man ägt 11 månader eller 11år.
P pmd skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.kvadratrevision.se/blog...astighetsavgift-procentsatser-och-tillampning
Som medborgare är det väl ens plikt att se till att landet man bor i styrs vettigt, och att klaga på idioter som förstör landet ( om man anser det) är väl höjden av demokrati?D DanielSt81 skrev:
Att bara dra utomlands utan att ens försöka styra upp är ju på gränsen till landsförräderi.