harry73
B Byggdjuret skrev:
I TS fall så misstänker jag att det kan vara så att vägen under dessa år "växt på sig" Och spridit sig in på TS fastighet.
Det är absolut möjligt att kommunen tog för mycket mark i anspråk. Därför ska ts kontrollera vad som gäller för honom om den kvadratmetern är så viktig för honom.

• Gilla
Bror9 och 1 till
  • Laddar…
På vår väg när den asfalterades togs 50 cm från varje tomt till dräneringsgrus/avrinningsyta. Detta för att grusvägen skulle kunna asfalteras, hade inte gått annars då grusvägen var för smal. Dessa 50 cm ägs fortfarande av tomtägarna och ska hållas efter. Flera på vår gata har tröttnat på underhållet och asfalterat denna yta (och pajat avrinningen).
Hur det historiskt blev så här vet jag inte då vi inte ägde hiset 1985. Inga servitut finns på fastigheten men i nåt papper föreningen har står att vägföreningen har bestämmanderätt för 50 cm på båda sidor av vägen. Dvs de bestämmer över 50 cm av min tomt.

Är du säker på att det är kommunen som asfalterat ändå in på din tomt? Dvs att det inte är en tidigare ägare som asfalterat?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.