Jag lider med dig. Billigt är ofta av en anledning. Finns många talesätt som behandlar detta. Hoppas allt löser sig och att firman aldig mer gör något liknande.

Det där var det jävligaste jag någonsin sett... Ta pengarna och bränn telefonnumret

ta pengarna och gå vidare till en riktig kakelfirma...var glad om du kommer ut ur detta utan mer problem lycka till jösses hur de kan göra jösses

• Gilla
matsgran
  • Laddar…
Låter som GBE det här..

Har skickat pm till dig med detta bedrövligt utförda badrum...

Jag har aldrig satt en platta i hela mitt liv men till och med jag kan klura ut att om man under plattan lägger en klick fix med en diameter som är halva plattans bredd så kommer plattan så småningom att trampas sönder. Att fixet ska bredas ut i ett tandat jämnt lager borde väl vara något som tas upp första dagen i klinker å kakelskolan? Med de bilder - bevis - du har i din ägo borde du ha tillräckligt för att driva en process - om nödvändigt/önskat - för att få ut ersättning för varenda krona du lagt ut i samband med det här skämtet. Kan jag tycka alltså... Men som så ofta förr; det är en sak att ha rätt och en annan att få rätt....

Lider med dig och hoppas att du på något sätt kan gå skadelös ur det här. I annat fall får du skriva upp förlusterna som läropengar. Lärd läxa? Ta referenser, kontrollera/dokumentera under arbetets gång, slutbetala aldrig innan jobbet är klart och godkänt.

Lycka till med fortsättningen!
ToRy

hej hej. Har själv jobbat med plattsättning i badrum osv.
Det där är bland det värsta fusk/klåperi jag sett.
Nu vet inte jag vad ni haft för uppgörelse, för tro mig, ibland kan kunderna säga att de vill ha det så billigt som möjligt och ber hantverkaren chansa med nödlösningar i förhoppning om att det ska gå ändå. Sen när det inte fungerar, så skyller man på hantverkaren. Så jag reserverar mig från vad ni kan tänkas haft för avtal.
MEN... om det är så att du tagit in killen och bett om att det ska vara fackmannamässigt utfört osv så är det där mer eller mindre berdrägeri. Maken till fusk får man leta efter.
Om jag vore dig, skulle jag inte låta dem sätta sin fot där igen. Håll inne pengarna, betala inte ett öre. Låt en annan firma ta över.
/snickare

• Gilla
Helene67
  • Laddar…
Jisses, man blir mörkrädd.. lider med dig!

OM du låter dem återkomma in i huset, se till att vara med dem och kontrollera allt de gör (fotografera). Skulle inte lite på dem för ett ögonblick.. :thumbdown:

Det är alltid lätt att vara efterklok, angående referenser.. betalningar osv. Men gjort är gjort, nu får vi hoppas denna soppa reder upp sig för dig på bästa sätt så du får ett fint badrum som du vågar/kan använda - och som du tycker är fint!

Sedan får du ta med dig "resten" som en lärdom för framtiden..

Hoppas verkligen det löser sig!
MVH Sandra

ItWasntMe skrev:
Nu vet inte jag vad ni haft för uppgörelse, för tro mig, ibland kan kunderna säga att de vill ha det så billigt som möjligt och ber hantverkaren chansa med nödlösningar i förhoppning om att det ska gå ändå. Sen när det inte fungerar, så skyller man på hantverkaren. Så jag reserverar mig från vad ni kan tänkas haft för avtal.

MEN... om det är så att du tagit in killen och bett om att det ska vara fackmannamässigt utfört osv så är det där mer eller mindre berdrägeri. Maken till fusk får man leta efter.
Om jag vore dig, skulle jag inte låta dem sätta sin fot där igen. Håll inne pengarna, betala inte ett öre. Låt en annan firma ta över.
/snickare
Man behöver inte be eller för den delen avtala om att ett jobb ska vara fackmässigt utfört utan en tjänst som man köper in förutsätts utföras fackmässigt enligt konsumenttjänstlagen. Om man som hantverkare på kundens begäran gör ett avsteg från vad som räknas som fackmässigt så bör man ha det svart på vitt annars är det stor risk att man kan åka dit på det.

Precis som alla påpekar så är fullständigt otroligt att någon kan lämna efter sig ett så katastrofalt arbete. Även om man har tummen mitt i handen och inte har någon aning alls om hur man ska göra så är det svårt att lyckas med vad TS hantverkare gjort. Jag förstår TS om man bara tar pengarna tillbaka för att få ett avslut men jag skulle i alla fall gjort ett försök att få ersättning för kakel/klinker och rivningskostnaden. Går det så går det men visst i ett sånt här läge att ha en hantverkare som är villig att betala pengarna tillbaka är kanske väldigt ovanligt och jag hoppas TS kommer ur det hela utan allt för stora ekonomiska konsekvenser.

• Gilla
Henrietta70 och 1 till
  • Laddar…
Orientexpressen
Jag tycker att du ska försöka få dem svartlistade som företag.
Anser att de är skyldiga dig för mera än bara återbetalning av de du har betalat dem, rivningskostnaderna, värmeslingan och ditt inköp av material. Du borde även få skadestånd av dem för att de har släppt lös en vettvilling i ditt hem.
Och att du har sagt till dem att inte skriva vilka de är borde de vara dig evigt tacksamma för, men får du inte ersättning för allt ovanstående anser jag att du har rätt att bryta löftet om att inte tala om vilken firma det handlar om.

• Gilla
matsgran
  • Laddar…
Om du tar detta med pengarna tillbaka ska du inte gå med på några dolda villkor om där du säger dig vara nöjd och lovar inte ha fler anspråk.
Sedan kan du ta frågan om ersättning för förstört kakel och rivningskostnad till ARN med hjälp av de bilder du har.

• Gilla
matsgran
  • Laddar…
Helene67 skrev:
Har skickat pm till dig med detta bedrövligt utförda badrum...
Tack. Har svarat ☺

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.