Ja, jag har läst en del nu, och Ola verkar inte gilla den alls. Dock är det rätt många som tycker att den är riktigt trevlig...så för att citera allas vår kosmiska artist: "Vem ska man tro på, tro på, tro på..." :D

Jag skulle tro att det beror väldigt mycket på vad man förväntar sig, och vad man har för behov och krav. Och det är ju i princip omöjligt för er att veta vad jag förväntar mig, på samma sätt som det är svårt för mig att veta var ni (som kör väldigt mycket med fräsar) drar er gräns för vad som är en bra maskin. Jag ska känna och klämma lite på den när jag har möjlighet så får vi se. En sak är jag dock ganska säker på; den kommer nog kännas bättre än min gamla CoTech! :rofl:

P Paxman skrev:
Jag skulle tro att det beror väldigt mycket på vad man förväntar sig, och vad man har för behov och krav.
I vissa fall kan det såklart vara så men i fallet med Makitan är det väldigt grundläggande krav den falerar på. Det är ju liksom inte i stil med att en laserlinje kunde varit skarpare eller att fininställningen kunde varit mer exakt. Det är en kantfräs, för 6mm eller 1/4" stål, utan sidoanhåll. Köp den som en sådan och du kommer nog tycka den är helt OK. Resten av prylarna i lådan är efterhandskonstruktion och rent skräp och det handlar inte om nivå på krav.

P Paxman skrev:
den kommer nog kännas bättre än min gamla CoTech!
Det är jag inte alls övertygad om, i alla fall inte när det kommer till fjädrande fräsning vilket borde ses som rätt grundläggande krav om man letar allroundfräs.

Någon som har gjort en liknande svarvjigg som funkar ihop med handöverfräs. Kollat igenom filmen och bilder men hade tacksamt tagit emot om någon har en ritning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.