18 214 läst ·
159 svar
18k läst
159 svar
Handdukstork över vägghängd toalett- hygien, bakterier och virus.
Nej alltså över toan är en kass plats, jag ser det enbart som bättre än att inte ha någon alls. Men jag skulle alla dagar hellre ha den på en egen del av väggen så det är enkelt att hänga, inget skit som är i vägen när man är på dass, inget smutts som grisar ner hela toan när man torkar barnens grejer. Låter ju som ni har en perfekt yta där handdukarna hänger idag.P Petrasss skrev:
T TypRätt skrev:Det är ju mycket bättre med golvvärme för uppvärmning än en handdukstork, men det är väldigt bra att ha en även om bredvid WC är bättre än över. Vi har en i varje badrum, hade inte velat vara utan men i det nedre som är större är den inte över WC utan själv på väggen bredvid dörren. Betydligt bättre för att hänga handdukar, det är en ”ribbstolsmodell” men inte så stor så den startar vid golvet. Den på entréplan är en sådan med armar vilket är mycket bättre för att torka annat än handdukar, vilket blir varje dag på vinterhalvåret. Den skulle jag verkligen inte vilja vara utan.
Ja därav tråden. Jag ser heller ingen anledning att placera den över toaletten... men det vill dom absolut...T TypRätt skrev:Nej alltså över toan är en kass plats, jag ser det enbart som bättre än att inte ha någon alls. Men jag skulle alla dagar hellre ha den på en egen del av väggen så det är enkelt att hänga, inget skit som är i vägen när man är på dass, inget smutts som grisar ner hela toan när man torkar barnens grejer. Låter ju som ni har en perfekt yta där handdukarna hänger idag.
Det tror jag inte, det är nog mest att det är en plats man inte går in i, WC stolen tar ju upp mer plats under. Har man dock bara utrymme så det inte blir trångt är det nog inte någon fördel att ha den där. Är väl bara svårt att göra något annat bra med den ytan.P Petrasss skrev:
En tvättmaskin skulle väl kunna stå under?T TypRätt skrev:
Nä mest orolig över den hygieniska biten därav rubriken. Tycker placering är idiotisk. Men vill inte att mina barn ska göra sig illa heller såklart . Har dock ingen erfarenhet av handdukstork så därför undrar jag hur varm den blir om den ska kunna värma badrummet vintertid och placeras över toa...jag ser definitivt skadesrisk med den kombinationen.Alfredo skrev:
Varför inte behålla vattenburet element eller sätta vattenburen handdukstork där handdukarna hänger idag. Varför envisas med att ha en över toaletten? Vilka kan anledningarna vara att man vill ha det så? Billigare?Alfredo skrev:
Hygienen är knappast en faktor att fundera över (man kan ju ändå ha torkat sig i baken efter duschen om det skulle vara den oron). Om du vågar besöka toan öht spelar det ingen roll var handdukarna hänger. Bara om det är praktiskt att ha den där (eller över huvud taget, om du kan värma rummet på bättre sätt). En bra rumsvärme och ventilation underlättar handdukstorkning dessutom).
Du får väl fråga. Det kan ju till och med vara dyrare, vem tar pengarna? Hur mycket kostar det? Är det inte du som bestämmer vad du vill ha, så får du det någon annan vill ha.P Petrasss skrev:
Det är ju inte rumpan som är problemet när de kommer till bakterier och virus...De finns ju i avföring. Torkar du avföring på handduken? Då fastnar virus och bakterier där. Samma om det sprids avföring i mikroskopiska droppar vid spolning i toaletten och ju närmare toa ju mer avföringspartiklar~bakterier och virus fastnar...Spikbjörn skrev:
Hygienen är knappast en faktor att fundera över (man kan ju ändå ha torkat sig i baken efter duschen om det skulle vara den oron). Om du vågar besöka toan öht spelar det ingen roll var handdukarna hänger. Bara om det är praktiskt att ha den där (eller över huvud taget, om du kan värma rummet på bättre sätt). En bra rumsvärme och ventilation underlättar handdukstorkning dessutom).