18 218 läst ·
159 svar
18k läst
159 svar
Handdukstork över vägghängd toalett- hygien, bakterier och virus.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 816 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 816 inlägg
Det är tydligen en lägenhet som i samband med stambyte får renoverat badrum, och dt brukar vara liknande utrymmen i andra lägenheter så om det föreligger missnöje med planeringen kan ts exempelvis ta kontakt med grannar och få ett samlad protest till fastighetsägaren
Det verkar vara 4-5 män i övre medelålder eller tidig pensionsålder här på forumet samt två kvinnor möjligen. Som styr alla diskussioner. Och hur tillvida min toa är placerad i hus, fritidshus, hyreslägenhet, bostadsrätt eller slott/koja. Är väl irrelevant. Alla svar jag behöver har jag fått. Resterande dravel kan ju fortsätta mellan er män...ni kan ju starta en egen tråd för det kanske? Så slipper jag få notiser varje gång nån av er har en åsikt. Inte intresserad av det.hsd skrev:
Hör och häpna, jag har flera kvinnliga bekanta som lämnar locket öppet när de spolar. Som grädde på generaliseringsmoset tvättar vissa av dem knappt händerna efter toalettbesöket.P Petrasss skrev:
Man saknar ju heltäckningsmattan ändå 🤪Spikbjörn skrev:
Även om det är tusentals bakterier och virus i aerosolen så är det några miljoner för få för att skapa sjukdom hos en frisk person (utan nedsatt immunförsvar). Dessa mikroorganismer har mänskligheten levt tillsammans med sedan begynnelsen, och överlevt. Vissa ger utbrott av sjukdom som kräver karantän/skalskydd/försiktighet (norovirus(vinterkräk)/kolera/dysenteri m fl), men det sprids inte av friska personers avföring. Normal hygien mm räcker (för att hålla mängden/dosen av sjukdomsalstrare på den nivån att kroppen bekämpar dem innan det påverkar hälsan) i ett hushåll där man ändå redan har blandat alla bakterier och virus sedan länge. man kan välja sina strider, och vad man oroar sig för.
Men praktiskt att ha en handdukstork över toastolen kan jag knappast se att det är, och ingen fördel över andra sätt att förvara en handduk utan en "tork", men det är min egen åsikt.
Det finns många skumma ideer om hur man inreder sin toalett :
[bild]
Om du inte ser några fördelar med en handdukstork ovanför eller intill en toalettstol så montera inte en tork där. Sätt den någon annanstans om det finns plats och gör det inte det så hoppa handdukstorken och se till att det är bra ventilation i rummet så att handdukarna torkar ändå. Det är inte svårare än så.P Petrasss skrev:
Klicka här för att svara