Det är ju mycket bättre med golvvärme för uppvärmning än en handdukstork, men det är väldigt bra att ha en även om bredvid WC är bättre än över. Vi har en i varje badrum, hade inte velat vara utan men i det nedre som är större är den inte över WC utan själv på väggen bredvid dörren. Betydligt bättre för att hänga handdukar, det är en ”ribbstolsmodell” men inte så stor så den startar vid golvet. Den på entréplan är en sådan med armar vilket är mycket bättre för att torka annat än handdukar, vilket blir varje dag på vinterhalvåret. Den skulle jag verkligen inte vilja vara utan.

yonna yonna skrev:
Enligt Agnes Wold är det väl inga problem 😂
Vad ska man säga om den kommentaren? 10619 inlägg och 14 bästa svar säger iofs allt... Lägg ner.

P Petrasss skrev:
Ja om den ska va enda värmen I badrummet.. så när det är svinkall vinter och vinden ligger på...så måste jag välja att kanske orsaka brännskador på barnen eller frysa rumpan av oss...
Vi har golvvärme i alla badrum.
Jag förstår inte syftet med tråden, du vill inte ha handdukstork och nu skriver du att det måste finnas för att få värme i badrummet.
Kanske bara jag som blir förvirrad.🤔

• Gilla
Byggahus48 och 3 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Det är ju mycket bättre med golvvärme för uppvärmning än en handdukstork, men det är väldigt bra att ha en även om bredvid WC är bättre än över. Vi har en i varje badrum, hade inte velat vara utan men i det nedre som är större är den inte över WC utan själv på väggen bredvid dörren. Betydligt bättre för att hänga handdukar, det är en ”ribbstolsmodell” men inte så stor så den startar vid golvet. Den på entréplan är en sedan med armar vilket är mycket bättre för att torka annat än handdukar, vilket blir varje dag på vinterhalvåret. Den skulle jag verkligen inte vilja vara utan.
Jag har klarat mig utmärkt med vanliga vattenburna element... torkställning.. utomhus funkar också under tak för att torka grejer

Jag vet mer än en person som varit på toan i väldigt klent tillstånd (influensa, vinterkräk, berusning, vätskebrist, och liknande ) och tuppat av en stund. Samt därefter bränt sig på elradiator och liknande som de då hamnat mot tillräckligt länge innan de kvicknat till.
Toabesök sker inte alltid enbart när man är i toppform. Om något i teorin kan hända kommer det förr eller senare att inträffa.

Om man inte ens ser nyttan och behovet från början, så kan man ju testa alternativa lösningar innan man beslutar sig för att det ändå är det minst dåliga?

A AndersS skrev:
Jag förstår inte syftet med tråden, du vill inte ha handdukstork och nu skriver du att det måste finnas för att få värme i badrummet.
De (inte jag) vill byta ut ett vattenburet element som är placerat under handdukshängare... på andra sidan toaletten till en vattenburenhanddukstork som de vill placera över en vägghängd toalett.

Satsuki
A AndersS skrev:
Jag tolkar det som att TS är ute efter argument mot handdukstork att använda mot partner som vill ha handdukstork…

Spikbjörn Spikbjörn skrev:
Jag vet mer än en person som varit på toan i väldigt klent tillstånd (influensa, vinterkräk, berusning, vätskebrist, och liknande ) och tuppat av en stund. Samt därefter bränt sig på elradiator och liknande som de då hamnat mot tillräckligt länge innan de kvicknat till.
Toabesök sker inte alltid enbart när man är i toppform. Om något i teorin kan hända kommer det förr eller senare att inträffa.

Om man inte ens ser nyttan och behovet från början, så kan man ju testa alternativa lösningar innan man beslutar sig för att det ändå är det minst dåliga?
Ja därför söker jag fördelar men de verkar inte finnas i mitt fall

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
P Petrasss skrev:
Jag har klarat mig utmärkt med vanliga vattenburna element... torkställning.. utomhus funkar också under tak för att torka grejer
Ja överleva går väl, går säkert att slänga in ungarnas blöta kängor o vantar i torktumlaren med men den lär leva kortare och det väsnas.

Vill man att genomblöta skor eller stövlar ska var torra till nästa dag krävs det ju något mer än att bara låta dem stå.

Vi torkar ju som oftast inte tvätt där utan det är väl om det regnar eller blivit fullt på torkställningarna. Men kanske en eller ett par gånger i månaden hänger det några galgar med skjortor eller klänningar där.

Satsuki Satsuki skrev:
Jag tolkar det som att TS är ute efter argument mot handdukstork att använda mot partner som vill ha handdukstork…
Nej argument för att det skulle vara en bra idé... jag ser bara nackdelar

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
P Petrasss skrev:
De (inte jag) vill byta ut ett vattenburet element som är placerat under handdukshängare... på andra sidan toaletten till en vattenburenhanddukstork med elpatron som de vill placera över en vägghängd toalett.

Kan ni inte sätta den där elementet är idag (handdukarna hänger ni ju på handdukstorken då bara)

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Kan ni inte sätta den där elementet är idag (handdukarna hänger ni ju på handdukstorken då bara)
Ja...Varför inte...Varför måste den hängas över toaletten...förstår der inte

P Petrasss skrev:
De (inte jag) vill byta ut ett vattenburet element som är placerat under handdukshängare... på andra sidan toaletten till en vattenburenhanddukstork som de vill placera över en vägghängd toalett.
Vem är de, osv, jag förstår inte vad som är syftet med tråden!
Bor du i en hyreslägenhet?
Ge oss all fakta och inte lite lösrykta inlägg!!

A AndersS skrev:
Vem är de, osv, jag förstår inte vad som är syftet med tråden!
Varför vill man ha en handdukstork över toaletten?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.