P Petrasss skrev:
Ah så om ett barn börjar klättra så bränner de sig som först när de kommit hela vägen upp och då släpper taget... så bra
Du ser mest halvtomma glas eller? 😉

• Gilla
lärjungen och 10 till
  • Laddar…
P Petrasss skrev:
Ah så om ett barn börjar klättra så bränner de sig som först när de kommit hela vägen upp och då släpper taget... så bra
Nej, de vi har blir varmast längst ned och svalare upptill, elpatronerna sittet nedtill och har fem värmelägen.

• Haha
EvertL
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du ser mest halvtomma glas eller? 😉
Nej men det måste varit en man som kom på idén med handdukstork över en vägghängd toastol... ser verkligen inga fördelar

Om man vill ha en handdukstork och elreglerna bara ger en plats som möjlighet då fick det bli så. Men än så länge har det inte "skitigt" sig i användningen.😇
Handdukstork installerad ovanför toalett i ett badrum, med vitmålad vägg och hylla med blomma i bakgrunden.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
P Petrasss skrev:
Nej men det måste varit en man som kom på idén med handdukstork över en vägghängd toastol... ser verkligen inga fördelar
Men flytta den då. Jag har lite svårt att förstå vart du vill komma.

• Gilla
lärjungen och 5 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Nej, de vi har blir varmast längst ned och svalare upptill, elpatronerna sittet nedtill och har fem värmelägen.
Så barnet bränner fötterna när de kommer till toppen och blir hängande sen bränner smalbenen...Innan de ramlar ner... (jag driver de lite långt de vet jag) men kan fortfarande inte se några fördelar.

• Haha
  • Wow
Maria T och 1 till
  • Laddar…
P Petrasss skrev:
Men om du inte vill ha den där är det bara att avstå och ev. välja bort den om den inte kan sättas på annan plats, eller har du redan monterat den?

• Gilla
lärjungen och 5 till
  • Laddar…
Den är varm nog att man inte håller i den men inte så varm att man skadar sig eller får några märken.
Några små viruspartiklar hade jag inte brytt mig om, jag är glad om ungarna håller snoppen i styr så de inte pinkar på tvätten när den ibland hänger där. Våran är över toan men en sån där med armar så det går att böja dem så de följer vägen bredvid toan istället om man vill det. Men när man hänger upp blöta vantar och stövlar o annat smutsigt bös regnar det ner jäkligt mycket grus o skit på toan så hade varit smidigare med den bredvid (om det nu funnits plats där).

Alfredo Alfredo skrev:
Men flytta den då. Jag har lite svårt att förstå vart du vill komma.
Jag vill inte ha nån handdukstork... försöker komma på fördelar med en men ser inga när det finns så många bättre lösningar

P Petrasss skrev:
Så barnet bränner fötterna när de kommer till toppen och blir hängande sen bränner smalbenen...Innan de ramlar ner... (jag driver de lite långt de vet jag) men kan fortfarande inte se några fördelar.
Tja, har ju aldrig haft barn som klättrat på de vi har och kör dem aldrig på högsta temp, som mest läge tre av fem möjliga.
Flera ytterligheter?😉

• Gilla
Byggahus48
  • Laddar…
P Petrasss skrev:
Jag vill inte ha nån handdukstork... försöker komma på fördelar med en men ser inga när det finns så många bättre lösningar
Stäng av den eller ta bort den då.

• Gilla
Byggahus48 och 2 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Men om du inte vill ha den där är det bara att avstå och ev. välja bort den om den inte kan sättas på annan plats, eller har du redan monterat den?
Jag vill absolut inte ha en. Och förundras över det snusk som den medför som folk ändå väljer... Varför förstår jag verkligen inte

• Haha
Sthlm_
  • Laddar…
Satsuki
Jag håller med dig utom i ett fall och på andra grunder…

Enda gånger jag skulle placera handdukstork ovanför toa är om det verkligen inte finns någon annan plats alls. Handdukstorkar idag finns i ALLA former och storlekar, allt från smala vertikala rör till horisontella rör. I de flesta badrum borde man få in någon form av handdukstork utan att sätta den ovanför toaletten.

Som jag ser det är det obehagligt att få våta handdukar i rygg/huvud när man sitter på toa, svårt att komma åt, svärt att hänga upp etc. Dessutom stiger värme så en högt monterad handdukstork lär knappast ge jättemycket värme till badrummet. Till detta kommer att många går på timer idag och 2h värme ger ju inte väldigt mycket uppvärmning.
Däremot ser jag inte några större problem ur ett hygienperspektiv…

Jag gillar att ha torra handdukar och det blir väldigt mycket mindre ”snusk” i torra handdukar än blöta…

P Petrasss skrev:
Jag vill absolut inte ha en. Och förundras över det snusk som den medför som folk ändå väljer... Varför förstår jag verkligen inte
Men det avgör du väl själv, som ny i forumet och startar en tråd om något man inte vill ha, vad är syftet? Bara att välja bort och vara nöjd med det.

• Gilla
lärjungen och 9 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Tja, har ju aldrig haft barn som klättrat på de vi har och kör dem aldrig på högsta temp, som mest läge tre av fem möjliga.
Flera ytterligheter?😉
Ja om den ska va enda värmen I badrummet.. så när det är svinkall vinter och vinden ligger på...så måste jag välja att kanske orsaka brännskador på barnen eller frysa rumpan av oss...

• Gilla
Rosengången
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.