18 850 läst ·
159 svar
19k läst
159 svar
Handdukstork över vägghängd toalett- hygien, bakterier och virus.
1. Jo, jag läste (hela texten).P Petrasss skrev:
2. Jag har lock som går ner på sidorna. Kan väl inte kallas tätslutande, men kanske mer än ett som bara "ligger" ovanpå sittringen.
3. Jo, jag förstår.
4. Jag anser fortfarande att det inte är ett problem om locket stängs. Men det är min åsikt, och om jag inte är ute och cyklar var det andra människors åsikter om detta du ville ha?
Baktill är det inte helt "tätt".P Petrasss skrev:
Återigen, din ursprungsfråga är tämligen öppen och inte vidare specificerad. Den tolkas lätt som att du önskar människors åsikter om bland annat hygienen - vilket du också fått.
Om det är något specifikt i detta du funderar kring kan det vara bra att tydliggöra detta.
Kan tillägga att jag som är smått neurotisk när det kommer till det mesta hade inte oroat mig för att ha en handdukstork ovanför toalettstolen - i alla fall inte av hygieniska skäl.
Smaken är väl som baken...A AFMIH skrev:Baktill är det inte helt "tätt".
Återigen, din ursprungsfråga är tämligen öppen och inte vidare specificerad. Den tolkas lätt som att du önskar människors åsikter om bland annat hygienen - vilket du också fått.
Om det är något specifikt i detta du funderar kring kan det vara bra att tydliggöra detta.
Kan tillägga att jag som är smått neurotisk när det kommer till det mesta hade inte oroat mig för att ha en handdukstork ovanför toalettstolen - i alla fall inte av hygieniska skäl.
Även om det är tusentals bakterier och virus i aerosolen så är det några miljoner för få för att skapa sjukdom hos en frisk person (utan nedsatt immunförsvar). Dessa mikroorganismer har mänskligheten levt tillsammans med sedan begynnelsen, och överlevt. Vissa ger utbrott av sjukdom som kräver karantän/skalskydd/försiktighet (norovirus(vinterkräk)/kolera/dysenteri m fl), men det sprids inte av friska personers avföring. Normal hygien mm räcker (för att hålla mängden/dosen av sjukdomsalstrare på den nivån att kroppen bekämpar dem innan det påverkar hälsan) i ett hushåll där man ändå redan har blandat alla bakterier och virus sedan länge. man kan välja sina strider, och vad man oroar sig för.
Men praktiskt att ha en handdukstork över toastolen kan jag knappast se att det är, och ingen fördel över andra sätt att förvara en handduk utan en "tork", men det är min egen åsikt.
Det finns många skumma ideer om hur man inreder sin toalett :
Men praktiskt att ha en handdukstork över toastolen kan jag knappast se att det är, och ingen fördel över andra sätt att förvara en handduk utan en "tork", men det är min egen åsikt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det som stör mig mest är inte dekorationen, utan snarare dekalen/etiketten längst ner framtillSpikbjörn skrev:
Även om det är tusentals bakterier och virus i aerosolen så är det några miljoner för få för att skapa sjukdom hos en frisk person (utan nedsatt immunförsvar). Dessa mikroorganismer har mänskligheten levt tillsammans med sedan begynnelsen, och överlevt. Vissa ger utbrott av sjukdom som kräver karantän/skalskydd/försiktighet (norovirus(vinterkräk)/kolera/dysenteri m fl), men det sprids inte av friska personers avföring. Normal hygien mm räcker (för att hålla mängden/dosen av sjukdomsalstrare på den nivån att kroppen bekämpar dem innan det påverkar hälsan) i ett hushåll där man ändå redan har blandat alla bakterier och virus sedan länge. man kan välja sina strider, och vad man oroar sig för.
[bild]
Ja nån sån plats finns inte...tillochmed inuti duschen hade varit bättre trots elpatron 😜 grejen är att badkar ska tas bort samt möjlighet att ha egen tvättmaskin så andra platser finns..elementet ska tas bort för handdukstorken ska värma hela badrummet ... vet någon om man kan bränna sig på en handdukstork? Tänker om barn får för sig att det liknar en ribbstol när de står på toaletten...Alfredo skrev:
Jodå båda barn och flera handdukstorkar, varav en bredvid toastol.😇P Petrasss skrev:
Inga problem hos oss.😀
Om man kan bränna sig är minimal och man kan ställa värmen om man väljer en sådan tork eller värmepatron.
Min erfarenhet som jag bara beskriver utifrån dina frågor.😉
Redigerat:
Yes. Vår blir så varm att du aldrig kan hålla en hand på den utan att brännas. Möjligt att det går att minska effekten på den i samband med installation?P Petrasss skrev:Ja nån sån plats finns inte...tillochmed inuti duschen hade varit bättre trots elpatron 😜 grejen är att badkar ska tas bort samt möjlighet att ha egen tvättmaskin så andra platser finns..elementet ska tas bort för handdukstorken ska värma hela badrummet ... vet någon om man kan bränna sig på en handdukstork? Tänker om barn får för sig att det liknar en ribbstol när de står på toaletten...
Ah så om ett barn börjar klättra så bränner de sig som först när de kommit hela vägen upp och då släpper taget... så braAlfredo skrev: