14 641 läst ·
50 svar
15k läst
50 svar
Grusa väg som ligger inom strandskydd
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 251 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 251 inlägg
I någon mån var det ju dock ett problem i TS läge att hamna hos en aktivistisk handläggare med tveksamt lagstöd för sina svar/beslut. Eller så har hon nu tur som har fått en slapp handläggare som släpper igenom för mycket.Claes Sörmland skrev:
Oavsett så tycker jag att det är ett problem med så olika handläggning (utöver det jag skrivit i sak tidigare). Det är jobbigt och dysfunktionellt om man ska behövs överklaga den här typen av beslut för att få rätt.
För att inte tala om att det skapar ett myglarsamhälle där man inte kan lita på den kommunala nämnden gör sitt bästa för att följa lagstiftarens intention och alla får inställningen går det så går det.Nötegårdsgubben skrev:
I någon mån var det ju dock ett problem i TS läge att hamna hos en aktivistisk handläggare med tveksamt lagstöd för sina svar/beslut. Eller så har hon nu tur som har fått en slapp handläggare som släpper igenom för mycket.
Oavsett så tycker jag att det är ett problem med så olika handläggning (utöver det jag skrivit i sak tidigare). Det är jobbigt och dysfunktionellt om man ska behövs överklaga den här typen av beslut för att få rätt.
Mycket intressant ämne. Tackar TS och övriga aktiva för detta.
Det är under all kritik att det får gå till på det här sättet i vad som ska föreställa ett av världens mest framstående demokratier. Strandskyddet i all ära, men den översittare attityd som förste handläggaren uppvisar är helt oacceptabelt. En sådan person bör enligt mig åtalas för tjänstefel och missbruk av sin myndighetsposition.
Det är under all kritik att det får gå till på det här sättet i vad som ska föreställa ett av världens mest framstående demokratier. Strandskyddet i all ära, men den översittare attityd som förste handläggaren uppvisar är helt oacceptabelt. En sådan person bör enligt mig åtalas för tjänstefel och missbruk av sin myndighetsposition.
Klicka här för att svara