H
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Vad hände med kommunens miljönämnd i slutändan? Gav de bara upp sin ståndpunkt från trådstart?
Det har skett en del personalomsättning på kommunen.
Tjänstemännen som vi har kontakt med nu tycker vi ger ett vettigt och bra intryck, vi hoppas att det fortsätter så här.

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
H husdrommaren skrev:
Det har skett en del personalomsättning på kommunen.
Tjänstemännen som vi har kontakt med nu tycker vi ger ett vettigt och bra intryck, vi hoppas att det fortsätter så här.
Så lite av typen: om du inte gillar mina principer så har jag andra.

H husdrommaren skrev:
Jag fick upp en varning att ämnet har varit inaktivt i 4 år men nu äntligen har vi kommit i mål/ fått vårt besked, ibland tar det tid.
Vi kommer att få grusa vår väg så nu efter påsk startar äntligen arbetet
Grattis, och även trevligt för oss andra med återrapportering. (y)

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Så lite av typen: om du inte gillar mina principer så har jag andra.
I någon mån var det ju dock ett problem i TS läge att hamna hos en aktivistisk handläggare med tveksamt lagstöd för sina svar/beslut. Eller så har hon nu tur som har fått en slapp handläggare som släpper igenom för mycket.

Oavsett så tycker jag att det är ett problem med så olika handläggning (utöver det jag skrivit i sak tidigare). Det är jobbigt och dysfunktionellt om man ska behövs överklaga den här typen av beslut för att få rätt.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
I någon mån var det ju dock ett problem i TS läge att hamna hos en aktivistisk handläggare med tveksamt lagstöd för sina svar/beslut. Eller så har hon nu tur som har fått en slapp handläggare som släpper igenom för mycket.

Oavsett så tycker jag att det är ett problem med så olika handläggning (utöver det jag skrivit i sak tidigare). Det är jobbigt och dysfunktionellt om man ska behövs överklaga den här typen av beslut för att få rätt.
För att inte tala om att det skapar ett myglarsamhälle där man inte kan lita på den kommunala nämnden gör sitt bästa för att följa lagstiftarens intention och alla får inställningen går det så går det.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
S
Mycket intressant ämne. Tackar TS och övriga aktiva för detta.

Det är under all kritik att det får gå till på det här sättet i vad som ska föreställa ett av världens mest framstående demokratier. Strandskyddet i all ära, men den översittare attityd som förste handläggaren uppvisar är helt oacceptabelt. En sådan person bör enligt mig åtalas för tjänstefel och missbruk av sin myndighetsposition.

• Gilla
Morkl och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.