Byggahus.se

Grannens staket går in på min tomt

1. G
    Medlem · 120 inlägg
    Ja, mitt nya ställe är kanon med jättetrevliga grannar även om huset och läget inte är lika fantastisk som förra stället. Tycker lite synd om alla stackars människor som flyttat in i vårt gamla hus efter oss och trots att dom hört ryktena innan trott att "SÅ illa kan det ju inte vara" för att ganska snabbt upptäcka att precis så illa är det faktiskt och flyttat inom 1-3 år. Borde skriva en bok om allt som hänt där, men alla skulle tro att jag hittade på och överdrev. :D

• Laddar…
  2. R
    Medlem · 144 inlägg
    Klokt att du fattade och flyttade... jag fick ett förstört liv o familj på liknande sätt... och önskar verkligen att samhället sätter människor som förstör i fängelse
    I mitt fall symbios mellan kommun och brottslingar
    Jag kunde inte flytta i tid
    Det glädjer mig att du fick en lösning på ditt

Märkligt att det finns människor som försvarar brottslingarna och de tom framställer offren som skyldiga och orsaker... därav min formulering

3. G
    Medlem · 120 inlägg
    Så himla trist att du inte kom loss i tid. För oss var det verkligen på håret med vår försäljning då vi fick fejka att vi lämnade hemmet med bil för att grannen skulle åka iväg till jobbet som vanligt och nya köparna kunde göra besiktningen utan att grannen var hemma och kunde ställa till nåt. Låter ju helt sjukt i efterhand, men så var det. När grannen sen fick tag på nya köparnas namn och började ringa dom och deras släktingar och säga konstiga saker så skyllde vi på att det bara var nåt personligt mot oss. Det var ändå för sent för att häva köpet eftersom det redan gått igenom juridiskt men hade möjligheten funnits hade nya ägarna säkert dragit sig ur.
    Vid senare försäljningar av fastigheten har jag sett hur mäklaren skrivit ut att det finns problem med grannen vilket jag aldrig sett i någon annan fastighetsannons någonsin.

4. H
    Medlem · 15 inlägg
    Skön bump! Tio år senare och inleder med "Idag ..." ...

• Laddar…
  5. R
    Medlem · 144 inlägg
    Ja du var skicklig och resolut..
    Det som knäckte mig var flera grannar med kontakter på kommunen och anmälningar då jag byggde. En anmälan tredje månad i 10 års tid
    Så efter detta gick min familj i kras ... så jag vet vad ondska är .... jag vann alla galna tvister men förlorade matchen
    Finns inget skydd mot galna människor

6. K
    Medlem · 2 038 inlägg
    Det var filosofiskt. Vad betyder det?

• Laddar…