53 288 läst ·
80 svar
53k läst
80 svar
Grannens snickare skruvat i vårt garage
Finns inga belägg för det, snarare tvärtom, ett rakt snitt får mindre yta som tar upp fukt.M mattoys skrev:
Stort tack alla som hjälpt öka min kunskap om trä, fasad och fukt. Uppskattar alla trevliga användare som förstår att det som är självklart för den ene kanske inte alltid är självklart för den andre. Uppskattar även de som lyckats se frågan för vad den var, och inte sett konflikter där de inte funnits. Och kanske framför allt uppskattar jag de som orkat argumentera emot de som tagit sig tiden att vara otrevliga.
Nu blev ju den här tråden kanske snarare en studie i antropologi än borrade hål, men för den som sitter på nålar kan jag meddela att jag frågade snickarna om de kunde fylla igen hålet vid tillfälle och de bad om ursäkt och sa att de skulle fixa det. Det kan man ju tycka att jag kunde gjort innan jag startade en tråd, men nu gjorde jag ju inte det och livet går ändå vidare.
Nu blev ju den här tråden kanske snarare en studie i antropologi än borrade hål, men för den som sitter på nålar kan jag meddela att jag frågade snickarna om de kunde fylla igen hålet vid tillfälle och de bad om ursäkt och sa att de skulle fixa det. Det kan man ju tycka att jag kunde gjort innan jag startade en tråd, men nu gjorde jag ju inte det och livet går ändå vidare.
Det är ju en jäkla skillnad, det är min egen fasad och det var väldigt enkelt att pila i lite rödfärg i hålen i samband med att vi tog ner ställningen.R Ryzen skrev:
Möjligen ger linolja eller annan imoregnerande olja i hålet ett bättre skydd. Mängden ska vara liten avpassad efter hålet, det får inte rinna ut mer än droppar innanför. När oljan torkat ordentligt kan det vara bra att komplettera m någon fogmassa.Z Zojx skrev:Tack för svar alla! Snickarna har en bit kvar på jobbet och jag har ingen utefog så jag ber dem sätta i lite sånt i hålet då 😊
Blev kanske lite otydlig frågeställning när jag lagt det under juridik, jag hade inga planer på att dra någon inför rätta men jag hittade ingen relevant kategori till min fråga så det blev här.
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden