53 400 läst ·
80 svar
53k läst
80 svar
Grannens snickare skruvat i vårt garage
Varför inte täta hålet med exv Sikaflex så behöver du inte bry dig mer.Z Zojx skrev:Grannarna har snickare hemma för att sätta staket och bygga pergola. Till pergolan som ligger nära vårt garage hade de satt en planka som stabilisering och jag trodde att de bara kilat fast den. Såg idag ett skruvhål som nu är helt obehandlat. Kan man bara lämna det såhär utan att det riskerar bli någon fuktskada eller liknande på garaget? De frågade inte innan och har inte sagt att de gjort något men hålet sitter precis där de hade sin stödplanka.
🤔 Absolut INTE. I alla fall inte så länge det finns så många här (ingen namn….😉) som stavar som krattor, som inte korrläser sina texter utan publicerar dem rakt av. Där syftningsfel finns i varje text. Där en STOR MAJORITET aldrig lärt sig att ordet VÄL inte stavas VÄLL.Düsseldorff skrev:
🤗 Att bli idiotförklarad av någon som knappast har någon högre utbildning inom det gebitet - ja, det säger väl mer om dig än om mig.
😕 Visst kan jag också göra knastertorra och ointressanta inlägg. Anser mig dock ha en skyldighet att liva upp detta forum, ibland fyllt av så många”besserwissers”. En hel del ”noll-koll” personer som killgissar och där många gärna ger sig på kvinnor. Mer ett konstaterande, då jag ALDRIG känt mig underlägsen en man.
😶 Självklart kära Düsseldorf, står det dig och andra fritt, att hata mina emojis (lika enkelt som du kunnat skrolla förbi mina inlägg). Düsseldorf det är så förmätet av dig (och andra fega påhejare) att kalla en medlem i forumet för IDIOT. Tänk vilken låg toleransnivå det finns i forumet. Skulle jag gissa fritt är dina ”anhängare” till 100% män, riktiga manliga män….. Som bakom alias, bakom skärmar, blir de de inte är IRL. Att ni kan triggas av att jag använder mig av emojis, det får mig att förstå hur ”män” som Tr, Pu, Or, med flera kan diskutera att förinta mänskligheten. Snacka om små marginaler, innan en manlig medlem med anhängare, tar sig rätten att kalla en annan medlem för IDIOT.
😔 Düsseldorf; du är inte en idiot för mig. Däremot är en mobbare som i detta nu, sitter och räknar dina likes och tummen-upp symboler (10 just nu).
🎼 Vem är du? Vem är jag? Levande charader. Spelar alla roller så bra…..
Redigerat:
Detta måste ju vara ett icke-problem, men om du nu vill göra något åt det ta lite multibond från biltema i hålet, alternativt om du har någon färg kvar sedan ni målade.
Jag hade inte tagit upp en sådan sak med snickaren/grannen.
Jag hade inte tagit upp en sådan sak med snickaren/grannen.
Att försöka förlöjliga en annan medlem är inte upplivande. Det är bara lågt och otrevligt, och säger en hel del om dig själv.B Byggahus48 skrev:
B Byggahus48 skrev:
Nu korrläste du nog inte din egen text. Jag hittar ett antal fel i den. 🔎B Byggahus48 skrev:🤔 Absolut INTE. Iallafall inte så länge det finns så många här (ingen namn….😉) som stavar som krattor, som inte korrläser sina texter utan publicerar dem rakt av. Där syftningsfel finns i varje text. Där en STOR MAJORITET aldrig lärt sig att ordet VÄL inte stavas VÄLL.
🤗 Att bli idiotförklarad av någon som knappast har någon högre utbildning inom det gebitet - ja, det säger väl mer om dig än om mig.
😕 Visst kan jag också göra knastertorra och ointressanta inlägg. Anser mig dock ha en skyldighet att liva upp detta forum, ibland fyllt av så många”besserwissers”. En hel del ”noll-koll” personer som killgissar och där många gärna ger sig på kvinnor. Mer ett konstaterande, då jag ALDRIG känt mig underlägsen en man.
😶 Självklart kära Düsseldorf, står det dig och andra fritt, att hata mina emojis (lika enkelt som du kunnat skrolla förbi mina inlägg). Düsseldorf det är så förmätet av dig (och andra fega påhejare) att kalla en medlem i forumet för IDIOT. Tänk vilken låg toleransnivå det finns i forumet. Skulle jag gissa fritt är dina ”anhängare” till 100% män, riktiga manliga män….. Som bakom alias, bakom skärmar, blir de de inte är IRL. Att ni kan triggas av att jag använder mig emojis, det får mig att förstå hur ”män” som Tr, Pu, Or, med flera kan diskutera att förinta mänskligheten. Snacka om små marginaler, innan en manlig medlem med anhängare, tar sig rätten att kalla en annan medlem för IDIOT.
😔 Düsseldorf; du är inte en idiot för mig. Däremot är en mobbare som i detta nu, sitter och räknar dina likes och tummen-upp symboler (10 just nu).
Hej,Z Zojx skrev:Grannarna har snickare hemma för att sätta staket och bygga pergola. Till pergolan som ligger nära vårt garage hade de satt en planka som stabilisering och jag trodde att de bara kilat fast den. Såg idag ett skruvhål som nu är helt obehandlat. Kan man bara lämna det såhär utan att det riskerar bli någon fuktskada eller liknande på garaget? De frågade inte innan och har inte sagt att de gjort något men hålet sitter precis där de hade sin stödplanka.
Det är som många redan har skrivit ingen fara med med det lilla skruvhålet. Men är du orolig så kan du försöka pilla dit lite silikon eller liknande Det ligger nog mer på snickaren än grannen att det har blivit så...ps, blocka bort senarna så de inte kommer i kontakt med fasaden
Lägg ner och fokusera på ngt annat i Ditt liv!Z Zojx skrev:Grannarna har snickare hemma för att sätta staket och bygga pergola. Till pergolan som ligger nära vårt garage hade de satt en planka som stabilisering och jag trodde att de bara kilat fast den. Såg idag ett skruvhål som nu är helt obehandlat. Kan man bara lämna det såhär utan att det riskerar bli någon fuktskada eller liknande på garaget? De frågade inte innan och har inte sagt att de gjort något men hålet sitter precis där de hade sin stödplanka.
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 3 152 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 3 152 inlägg
Vad håller du på med? Och varför?B Byggahus48 skrev:🤔 Absolut INTE. I alla fall inte så länge det finns så många här (ingen namn….😉) som stavar som krattor, som inte korrläser sina texter utan publicerar dem rakt av. Där syftningsfel finns i varje text. Där en STOR MAJORITET aldrig lärt sig att ordet VÄL inte stavas VÄLL.
😶 Självklart kära Düsseldorf, står det dig och andra fritt, att hata mina emojis (lika enkelt som du kunnat skrolla förbi mina inlägg). Düsseldorf det är så förmätet av dig (och andra fega påhejare) att kalla en medlem i forumet för IDIOT. Tänk vilken låg toleransnivå det finns i forumet. Skulle jag gissa fritt är dina ”anhängare” till 100% män, riktiga manliga män….. Som bakom alias, bakom skärmar, blir de de inte är IRL. Att ni kan triggas av att jag använder mig av emojis, det får mig att förstå hur ”män” som Tr, Pu, Or, med flera kan diskutera att förinta mänskligheten. Snacka om små marginaler, innan en manlig medlem med anhängare, tar sig rätten att kalla en annan medlem för IDIOT.
Det är väl exakt den inställningen som gör att denna tråden ens existerar, att man tar sig friheter UTAN dialog är väl sakfrågan ihop med hållfasthet över tid och inte om alla här går i förskolan?!J Jontha skrev:
Håll igen på ölen lördag kvällen innan du förutsätter att den övervägande delen här är mentalt yngre än vad du anser dig vara ;-)