vnorrland skrev:
Ja, jag tror det kan vara så att han har hamnat i ekonomiskt trubbel....
Kul tråd att läsa... Gör en UC på grannen. Antagligen gör 12' ingen större skillnad för hans ekonomiska problem och med stor sannolikhet ser han ett större egenvärde i att jävlas med dig. Alternativt, om det är riktigt krisigt ställt med grannen så ge det lite tid och köp fastigheten på exekutiv auktion av kronkalle för 750 kr om ett halvår.

Man kan ingå muntliga avtal precis som folk skriver här, och dom är är giltiga. Svåra att bevisa dock.

Man kan även säga upp muntliga avtal, precis som skrivna sådana, för att förhandla om vilkoren i dem/det.
Är där inte sagt nån tidsperiod sagt i det muntliga avtalet, så anser jag väl du i princip kan säga upp dom när som helst. Precis som skrivna avtal, där använder åtminstone jag ett standard mall som säger om längden, uppsägningstiden, kostnaden, och en specifikation i vad som ingår i avtalet.

Jag tror inte du ska känna dig attackerad här på forumet. De flesta ser det nog som att markägaren gott kunde vara lite förstående (om han nu inte ens BOR på tomten eller nyttjar den själv) men att han otvivelaktigt har rätt att be grannen (dig) att flytta sina saker - och att han bör göra det lagligt samt genom flera påminnelser men faktiskt driva igenom det. Och samtidigt att grannen (du) bör flytta sakerna som står gratis på annans tomt, men att vi kan förstå att du inte direkt har bråttom att ta undan grejorna när du känner dig sviken och dessutom inte kan se VARFÖR det är så viktigt att du flyttar på sakerna när de inte är i vägen för någon.

Byggboom skrev:
Kul tråd att läsa... Gör en UC på grannen. Antagligen gör 12' ingen större skillnad för hans ekonomiska problem och med stor sannolikhet ser han ett större egenvärde i att jävlas med dig. Alternativt, om det är riktigt krisigt ställt med grannen så ge det lite tid och köp fastigheten på exekutiv auktion av kronkalle för 750 kr om ett halvår.
Jag gick faktiskt in direkt på kronofogdens hemsida men ännu finns den inte till försäljning där i alla fall! :P

Nåja, för er som följt tråden kan jag berätta att nu är tomten rensad! Dessutom har jag slutat sköta om gräsmatta/träd/buskar så nu börjar den redan se rejält vildvuxen ut...men det är inte mitt problem längre!:D

Jag tänker inte göra nånting alls för stunden. Det är markägaren som får komma till mig om han ändrar sig och vill sälja igen, annars får det vara för min del. Jag tänker inte lägga mer energi på att tjata och tramsa.

Du har inte funderat på typ ratsit-koll eller liknande?

vnorrland skrev:
Jag tänker inte lägga mer energi på att tjata och tramsa.
Tror det är helt rätt väg att gå.

Finns de som gör sådana här saker till sin livsuppgift...

Nanny Fine
Bytte du "sida" för att du fick kritik? Vem är du egentligen? Har aldrig varit med om maken...håll med om att man känner sig lite blåst av TS........

Om det stämmer som du säger att han är alkoholist så är det det som är problemet. Dom brukar inte agera logiskt, det är nog bara att ge upp planerna att köpa.

Nanny Fine skrev:
Bytte du "sida" för att du fick kritik? Vem är du egentligen? Har aldrig varit med om maken...håll med om att man känner sig lite blåst av TS........

Hejsan.

Nejdå jag bytte inte sida för att jag fick kritik. Däremot har jag tidigare haft den erfarenheten att alla svar är till TS fördel. Jag ville ha objektiva svar och trodde mig ha större chans att få det om jag låtsades vara markägaren istället.

Tyvärr vände åsikterna igen då jag "avslöjade" vem jag var så jag känner inte att jag fått opartiska svar. :(

Däremot har jag ändå fått flera bra råd och slutkontentan är att jag har rensat av allt mitt från tomten och kommer heller inte ligga på nåt mer för att få köpa den. Jag väljer att lägga min energi på annat (ROLIGARE saker!) :D

Det var inte min mening att du skulle känna dig lurad men som alltid på nätet så kan man aldrig vara helt säker på vem man pratar med! ;)

Gratulerar till kloka beslut och ha ett fortsatt roligt liv!
Själv fann jag vändningen helkul :-)...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.