143 630 läst ·
610 svar
144k läst
610 svar
Grannen tar inte på sig kläder
Du har helt fel det är inte olagligen att fota hus det är vad du gör med bilderna som spelar rollN nallepu skrev:
Privata hus = okTalvan skrev:
Skyddsobjekt = olagligt. Men du kan få en utskällning och lite böter som värst.
Nakna grannar = värsta straffet, då man blir dömd som den perversa äckelgrannen som fotar nakna grannar
Förresten så ett tips om ni åker till Polen, fota aldrig någon byggnad som typ köpcentrum, helvete vilken utskällning man får och de tar och kollar genom din telefon. Fast man blev ju inte rädd för man fattar ju inte riktigt vad vakten sade.
Det får mig att undra vad barnen varit med om som gråter då de ser nakna vuxna kroppar...Pytt skrev:
Du borde lära dina barn att inte flukta på sina grannar!
Och vad skulle vara förbjudet med det menar du? Jag är i Polen flera gånger per år och har fotograferat en jäkla massa hus, både utvändigt och inomhus utan några problem alls.Rkarlsson skrev:
Köpcentrum är skyddsobjekt fick jag förklarat av de polacker jag känner som bor i Polen. Securitasvakten med pistolen i handen kunde nada noll zipp engelska då han var i 50 års åldern så det var helt meningslöst och fråga honom mer.F fsn skrev:
Övriga byggnader gick bra. Han kanske var nervös för att det var typ 1 miljon plus ungdomar och det var väl 5-6 stridshelikoptrar och ett par 100 om inte tusentals tungt beväpnade militärer överallt när vi var där =)
jag är skeptisk, har aldrig noterat en skylt om det på nåt köpcenter. Skall fråga mina Polska kollegor när jag är tillbaka på jobbet.Rkarlsson skrev:Köpcentrum är skyddsobjekt fick jag förklarat av de polacker jag känner som bor i Polen. Securitasvakten med pistolen i handen kunde nada noll zipp engelska då han var i 50 års åldern så det var helt meningslöst och fråga honom mer.
Övriga byggnader gick bra. Han kanske var nervös för att det var typ 1 miljon plus ungdomar och det var väl 5-6 stridshelikoptrar och ett par 100 om inte tusentals tungt beväpnade militärer överallt när vi var där =)
Det aktuella gällde Galeria Kazimierz. Fick inte ta bilden sett från floden mot tegelbygget.F fsn skrev:
Jag trodde att jag inte fick gå på gräsmattan, men det var de verkligen inte =)