N nallepu skrev:
Om du fotograferar dina grannar som går nakna inomhus kan du åka fast för hemfridsbrott eftersom det inte är tillåtet att tränga sig in i en annans bostad och ta bilder. Inga undantag om man står utomhus och fotograferar. Är faktiskt olagligt att fotografera hus om du kan se gardinerna.
Du har helt fel det är inte olagligen att fota hus det är vad du gör med bilderna som spelar roll
 
P
Talvan Talvan skrev:
Du har helt fel det är inte olagligen att fota hus det är vad du gör med bilderna som spelar roll
Privata hus = ok
Skyddsobjekt = olagligt. Men du kan få en utskällning och lite böter som värst.
Nakna grannar = värsta straffet, då man blir dömd som den perversa äckelgrannen som fotar nakna grannar :D

Förresten så ett tips om ni åker till Polen, fota aldrig någon byggnad som typ köpcentrum, helvete vilken utskällning man får och de tar och kollar genom din telefon. Fast man blev ju inte rädd för man fattar ju inte riktigt vad vakten sade.
 
Enkla sättet att hantera folk som är nakna: Peka och skratta.

Det sagt, så, "Meh... Get over it. Alla ser ut så under kläderna.".
 
Talvan Talvan skrev:
Jag har en granne som inte har kläder. . Det är båda fru och man som går runt naken på sommar och på vinter naken inne bara. Är det okej att jag ska behöva se detta min barn gråter?
Mannen ska fan inte gå omkring naken men är frun fräsch med vältränad kropp är det ok. Annars inte.
 
  • Haha
  • Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
Pytt Pytt skrev:
Om dina barn gråter av att se en naken kropp på långt håll (hoppas jag) så ska du nog fokusera på att ge dem ett rimligare förhållningssätt till andra människor.
I övrigt tycker jag att du ska sluta flukta på dina grannar.
Det får mig att undra vad barnen varit med om som gråter då de ser nakna vuxna kroppar...
 
  • Gilla
civilingenjören och 2 till
  • Laddar…
Du borde lära dina barn att inte flukta på sina grannar!
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Staffans2000
Talvan Talvan skrev:
Ursäkta men mina barn gråter inte jag kanske överdrev lite
Som ni ser fick ts. "feelig" och förbättrade sin historia lite grann. Alltså -inga gråtande barn.
 
P
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Som ni ser fick ts. "feelig" och förbättrade sin historia lite grann. Alltså -inga gråtande barn.
Han kanske är rädd för att barnen med vill gå nakna när de kommer i tonåren?
Vi har nya nakenjannes på gång nu.
 
  • Haha
kest
  • Laddar…
F
Rkarlsson skrev:
Förresten så ett tips om ni åker till Polen, fota aldrig någon byggnad som typ köpcentrum, helvete vilken utskällning man får och de tar och kollar genom din telefon. Fast man blev ju inte rädd för man fattar ju inte riktigt vad vakten sade.
Och vad skulle vara förbjudet med det menar du? Jag är i Polen flera gånger per år och har fotograferat en jäkla massa hus, både utvändigt och inomhus utan några problem alls.
 
P
F fsn skrev:
Och vad skulle vara förbjudet med det menar du? Jag är i Polen flera gånger per år och har fotograferat en jäkla massa hus, både utvändigt och inomhus utan några problem alls.
Köpcentrum är skyddsobjekt fick jag förklarat av de polacker jag känner som bor i Polen. Securitasvakten med pistolen i handen kunde nada noll zipp engelska då han var i 50 års åldern så det var helt meningslöst och fråga honom mer.
Övriga byggnader gick bra. Han kanske var nervös för att det var typ 1 miljon plus ungdomar och det var väl 5-6 stridshelikoptrar och ett par 100 om inte tusentals tungt beväpnade militärer överallt när vi var där =)
 
F
Rkarlsson skrev:
Köpcentrum är skyddsobjekt fick jag förklarat av de polacker jag känner som bor i Polen. Securitasvakten med pistolen i handen kunde nada noll zipp engelska då han var i 50 års åldern så det var helt meningslöst och fråga honom mer.
Övriga byggnader gick bra. Han kanske var nervös för att det var typ 1 miljon plus ungdomar och det var väl 5-6 stridshelikoptrar och ett par 100 om inte tusentals tungt beväpnade militärer överallt när vi var där =)
jag är skeptisk, har aldrig noterat en skylt om det på nåt köpcenter. Skall fråga mina Polska kollegor när jag är tillbaka på jobbet.
 
  • Gilla
Anonymiserad 239657
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
jag är skeptisk, har aldrig noterat en skylt om det på nåt köpcenter. Skall fråga mina Polska kollegor när jag är tillbaka på jobbet.
Det aktuella gällde Galeria Kazimierz. Fick inte ta bilden sett från floden mot tegelbygget.
Jag trodde att jag inte fick gå på gräsmattan, men det var de verkligen inte =)
 
Jag tror inte tråden handlar om Polen
 
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Vad bra, du är tillbaka!

Hur går det? Har du snackat med naturisterna, eller har du vant dig?
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Vad bra, du är tillbaka!

Hur går det? Har du snackat med naturisterna, eller har du vant dig?
Senast jag pratade skulle de åka till Portugal eftersom Sverige var kallt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.