K knipo skrev:
Om grannen bara går omkring naken får du väl titta åt ett annat håll eller dra för gardinen.
Att polisanmäla är ju bara dumt i det läget. Den anmälan lär läggas ned.
Men om det är riktat utåt för att väcka anstöt så är det en annan sak, tex om grannen onanerar eller liknande. Då kan anmälan sannolikt gå vidare.
Man har rätt att gå naken i sitt eget hus. För några år sen polisanmälde en kvinna som gick på gatan en naken man hon såg genom ett fönster. Hon blev rejält utskrattad. Om man är så rädd och störd av andras nakenhet i deras hem har man själv problem som man borde åtgärda!

• Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
Cheesen
Alltså jag förstår precis TS problem... min granne envisas med att klippa gräsmattan topless... det är fruktansvärt bländande.. speciell när solen skiner... Tidigare i sommar så var grannen topless och målade. inte heller det nån vacker syn, speciellt med solglänset i flinten som alltid ska visas upp. Varför kan man inte ta på sig en tröja och en mössa?

• Haha
  • Wow
  • Gilla
GreenYoda och 4 till
  • Laddar…
P
Cheesen Cheesen skrev:
Alltså jag förstår precis TS problem... min granne envisas med att klippa gräsmattan topless... det är fruktansvärt bländande.. speciell när solen skiner... Tidigare i sommar så var grannen topless och målade. inte heller det nån vacker syn, speciellt med solglänset i flinten som alltid ska visas upp. Varför kan man inte ta på sig en tröja och en mössa?
Helst heltäckande overall och en björnmössa då va ? Solbrillor med så slipper du se grannar alls ;)

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
S
Några kompisar hade en granne med fönster rakt över med en rejält stor tv, typ 80 tum. På denna brukade visas diverse grova vuxenfilmer, inte direkt vad man ville se på till middagen. Löstes med att dra ner persiennerna.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
S swirve skrev:
Några kompisar hade en granne med fönster rakt över med en rejält stor tv, typ 80 tum. På denna brukade visas diverse grova vuxenfilmer, inte direkt vad man ville se på till middagen. Löstes med att dra ner persiennerna.
Har råkat ut för samma sak men löste det genom att berätta för en annan granne...
...strax där efter så började dom kolla på film med fördragna gardiner!

• Gilla
Igen
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Har råkat ut för samma sak men löste det genom att berätta för en annan granne...
...strax där efter så började dom kolla på film med fördragna gardiner!
Vänta! Började dina grannar kolla film med gardiner fördragna, eller dina grannar tillsammans med den andre grannen? :rofl:

• Gilla
  • Haha
pellefant och 2 till
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Vänta! Började dina grannar kolla film med gardiner fördragna, eller dina grannar tillsammans med den andre grannen? :rofl:
Vet inte om dom började kolla tillsammas och det viktigaste var att slippa se det när man rastade hu den... (y)

• Haha
ToRy
  • Laddar…
K
Så fort grannarna är nakna, ställ dig och stirra som en galning samtidigt som du gnider handen i skrevet.
Förhoppningsvis upplever grannarna det obehagligt och klär på sig.

Har du otur tar grannen det som en invit och det blir jobbigt för dig att backa ur..

• Haha
  • Gilla
  • Wow
ricebridge och 7 till
  • Laddar…
Fråga om du får vara med och titta film. Ta med popcorn.

• Gilla
nino
  • Laddar…
F
Bara jag som tycker att det hör till allmänt hyfs att inte visa kuken i tätbebyggt område?

• Gilla
Hella1 och 3 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Bara jag som tycker att det hör till allmänt hyfs att inte visa kuken i tätbebyggt område?
Problemet är att det är inte olagligt att sakna folkvett.

Allmänt hyfs är ju inget stort kapitel i lagboken..

• Haha
  • Gilla
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Så hade vi i vår förra lägenhet. Det var nära mellan huskropparna och omöjligt att missa. Vi hade dock inte persienner så vi började äta i soffan. Jag hade föredragit att han gått omkring naken.

Staffans2000
F fsn skrev:
det hör till allmänt hyfs att inte visa kuken i tätbebyggt område?
Precis som att inte uttrycka sig vulgärt i skrift.

Det vore intressant med kommentarer från TS. Angående sakernas tillstånd.

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Precis som att inte uttrycka sig vulgärt i skrift.

Det vore intressant med kommentarer från TS. Angående sakernas tillstånd.
Behöver man tillstånd för stånd?

• Gilla
pellefant och 2 till
  • Laddar…
Inte första gången, men om du ska ha ett till stånd...

• Haha
MagHam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.