143 591 läst ·
610 svar
144k läst
610 svar
Grannen tar inte på sig kläder
Man har rätt att gå naken i sitt eget hus. För några år sen polisanmälde en kvinna som gick på gatan en naken man hon såg genom ett fönster. Hon blev rejält utskrattad. Om man är så rädd och störd av andras nakenhet i deras hem har man själv problem som man borde åtgärda!K knipo skrev:Om grannen bara går omkring naken får du väl titta åt ett annat håll eller dra för gardinen.
Att polisanmäla är ju bara dumt i det läget. Den anmälan lär läggas ned.
Men om det är riktat utåt för att väcka anstöt så är det en annan sak, tex om grannen onanerar eller liknande. Då kan anmälan sannolikt gå vidare.
Alltså jag förstår precis TS problem... min granne envisas med att klippa gräsmattan topless... det är fruktansvärt bländande.. speciell när solen skiner... Tidigare i sommar så var grannen topless och målade. inte heller det nån vacker syn, speciellt med solglänset i flinten som alltid ska visas upp. Varför kan man inte ta på sig en tröja och en mössa?
Helst heltäckande overall och en björnmössa då va ? Solbrillor med så slipper du se grannar allsCheesen skrev:
Alltså jag förstår precis TS problem... min granne envisas med att klippa gräsmattan topless... det är fruktansvärt bländande.. speciell när solen skiner... Tidigare i sommar så var grannen topless och målade. inte heller det nån vacker syn, speciellt med solglänset i flinten som alltid ska visas upp. Varför kan man inte ta på sig en tröja och en mössa?
S
swirve
Elektroniktokig
· Östergötland
· 1 512 inlägg
swirve
Elektroniktokig
- Östergötland
- 1 512 inlägg
Några kompisar hade en granne med fönster rakt över med en rejält stor tv, typ 80 tum. På denna brukade visas diverse grova vuxenfilmer, inte direkt vad man ville se på till middagen. Löstes med att dra ner persiennerna.
Har råkat ut för samma sak men löste det genom att berätta för en annan granne...S swirve skrev:
...strax där efter så började dom kolla på film med fördragna gardiner!
Så fort grannarna är nakna, ställ dig och stirra som en galning samtidigt som du gnider handen i skrevet.
Förhoppningsvis upplever grannarna det obehagligt och klär på sig.
Har du otur tar grannen det som en invit och det blir jobbigt för dig att backa ur..
Förhoppningsvis upplever grannarna det obehagligt och klär på sig.
Har du otur tar grannen det som en invit och det blir jobbigt för dig att backa ur..
Så hade vi i vår förra lägenhet. Det var nära mellan huskropparna och omöjligt att missa. Vi hade dock inte persienner så vi började äta i soffan. Jag hade föredragit att han gått omkring naken.S swirve skrev: