Staffans2000
K Krille_90_ skrev:
Och vad fick du ut av detta tycker du? Tvivla du men till skillnad från dig så klarar jag att hålla mina åsikter för mig själv.Klarar du inte föra en diskussion på ett vettigt sätt låt bli då tack .
Ok. Dina barn uppfostras av dig, utan att din världsåskådning påverkar dom?:surprised: Nja.

Staffan

Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Och är de dessutom under 20 så är det klassat som barnpronografi vilket kommer ge fängelse.
Källa på det:D:D:D struntpratet!
För då var jag i min ungdom graft kriminell:love:!

Staffan

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
harry73
E El-Löken66 skrev:
Och är de dessutom under 20 så är det klassat som barnpronografi vilket kommer ge fängelse.
:rofl::rofl::crysmile:

• Gilla
  • Haha
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
F
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Fel!
Det är inte "exakt så enkelt". I din bubbla, möjligen. Men inte i den stora världen.
I min sociala norm, är det helt normalt att visa sin kropp utan kläder. Jag hade faktiskt ett litet extraknäck i den avdelningen, när jag tänker efter. Att du tillhör den nymoralistiska falangen, som tror att era barn tar skada av att se hud, är inte mitt, utan ditt problem.
"Russinpung"? Tala för dig själv.:D

Staffan
Extraknäck vadå? Du är medveten om att extraknäck betyder extrajobb? Så exakt vad försöker du säga? Det är extremt socialt förväntat att folk har kläder på sig och väldigt socialt oaccepterat att folk går nakna. Det faktum att man en helt vanlig normdag stöter på exakt noll helt okända nakna människor är det yttersta beviset på det. Så det var inte på något sätt fel. Den som har fel både här och där är du och dina andra fetish-polsre med blottargener.

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
F
E El-Löken66 skrev:
Nu ska du inte komma här och försöka göra detta till en genderfråga.

Naket är naket oavsett vilket. Och är de dessutom under 20 så är det klassat som barnpronografi vilket kommer ge fängelse.
20? Borde det inte vara 18 då det tyvärr forfarande är myndighetsåldern sen mitten av 70-talet.

• Gilla
Nissens
  • Laddar…
P
Karlia Karlia skrev:
När jag läste psykologi på 90-talet hade vi tjocka amerikanska böcker som i utvecklingspsykologi förklarade vilken enorm psykisk skada barnen skulle ta av att se sina föräldrar nakna. Vår föredragshållare skrattade generat och konstaterade att det var amerikanska författare, nakenhet är mer hyssj hyssj där.
Det mesta som amerikanerna hittar på kommer så småningom till Sverige, både bra saker (som Coca-Cola och Internet) och dåliga (som intersektionell genusteori och överdriven prydhet). En del saker tar längre tid än andra för oss att anamma.
Nakenhet behöver inte ha med sexualitet att göra, det kan vara fullkomligt naturligt.
Där tror jag att du halkade lite snett. Sexualitet är nog en av de mest naturliga sakerna som finns.

• Gilla
vcx och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
F fsn skrev:
Extraknäck vadå? Du är medveten om att extraknäck betyder extrajobb?
Ja. Jag jobbade extra inom servicesektorn. Blev headhuntad av en amerikansk ung dam, när jag tågluffade till Italien. Varför ville du veta det?

Staffan

• Haha
Nissens
  • Laddar…
F
Ja. Jag jobbade extra inom servicesektorn. Blev headhuntad av en amerikansk ung dam, när jag tågluffade till Italien. Varför ville du veta det?

Staffan
Ville jag veta, eller var det du som tog upp att du hade ett extraknäck i nakenbranchen?

Staffans2000
F fsn skrev:
Ville jag veta, eller var det du som tog upp att du hade ett extraknäck i nakenbranchen?
Nakenbranchen? Vad är det för något?
Skillnaden mellan dig och mig, är nog att du är pryd och jag inte. Troligtvis en generationsfråga. När jag växte upp badade barn nakna och tonårsflickor topless. Till oss pojkars stora glädje, skall tilläggas (tonårsflickorna, altså:love:).

Staffan

Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
F
Nakenbranchen? Vad är det för något?
Skillnaden mellan dig och mig, är nog att du är pryd och jag inte. Troligtvis en generationsfråga. När jag växte upp badade barn nakna och tonårsflickor topless. Till oss pojkars stora glädje, skall tilläggas (tonårsflickorna, altså:love:).

Staffan
För det första, Äckliga fluktare.

För det andra, det pratas nakenhet och du drar dig till minnes att du hade ett extraknäck. Men kan ju då förutsätta att det extraknäcket handlade just om nakenhet, av vilken annan anledning skulle du ta upp det öht?

Jag är fö inte direkt pryd och jag är rätt säker på att det inte heller är nån generationsfråga, det enda man kan vara säker på är att självupptagna lite lustiga människor inte har med vare sig ålder eller ursprung att göra. Det är nog helt enkelt inte mer komplicerat än att jag, till skillnad från dig har social kompetens nog att inse vad som är ok.

• Gilla
ToRy
  • Laddar…
P
F fsn skrev:
Jag är fö inte direkt pryd och jag är rätt säker på att det inte heller är nån generationsfråga
Jag är å andra sidan rätt säker på att det är en generationsfråga, eller kanske snarare en fråga om tidsanda.

Jag var med på 1970-talet och då var inte prydheten och nakenmoralismen i närheten av lika utbredd som idag, på gott och ont. Det goda var att inställningen till bar hud var mycket mer avslappnad. Det onda var att sexismen var större då (men den kanske bara har trycks ner under ytan idag och ligger där och pyr?).

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
Extraknäck vadå? Du är medveten om att extraknäck betyder extrajobb? Så exakt vad försöker du säga? Det är extremt socialt förväntat att folk har kläder på sig och väldigt socialt oaccepterat att folk går nakna. Det faktum att man en helt vanlig normdag stöter på exakt noll helt okända nakna människor är det yttersta beviset på det. Så det var inte på något sätt fel. Den som har fel både här och där är du och dina andra fetish-polsre med blottargener.
Jag såg min kvinna naken idag. Det kändes både bra och helt naturligt. :)

När mina barn växte upp såg de sina föräldrar nakna lite nu och då. De grät inte en en enda gång av det vad jag minns. När de tex var på olika badhus med gemensamma duschlokaler såg de nakna helt okända människor. De var varken chockade eller ledsna då heller.

Idag är mina ungar vuxna och vad jag vet har de inte tagit någon skada av sin uppväxt. :)

• Gilla
  • Älska
Freddy_kruger och 5 till
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
För det första, Äckliga fluktare.
Den kommentaren säger fantastiskt mycket om dig, hur kan du döma @Staffan2000 på det viset?
Jag kommer också ihåg toplesstiden när jag var i tonåren och jag upplevde också det som trevligt:)
Och jag var inte ett dugg äcklig, det fanns inget som tydde på att någon annan uppfattade mig som det heller. :)

• Gilla
  • Älska
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Så... att vara en hormonrik tonåring och tycka det är trevligt med topless tonåriga flickor betyder att man är en "äcklig fluktare" nu för tiden...? O... kay... På min tid kallades det att vara tonåring...

• Gilla
vcx och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
F fsn skrev:
För det första, Äckliga fluktare
Som sagt. Pryd!
När jag var liten var det självklart att små barn var nakna. Jag och alla andra små pojkar och flickor var utan kläder på badstranden. När vi åkte till Italien på semester förklarade morsan att de konstiga katolikerna tvingade sina barn att ha badkläder på sig. Denna moralpanik har nu nått ända hit och därmed sexualiserat småbarn. Det är faktiskt ganska "äckligt". För, låt barn, vara barn!

Staffan

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
ricebridge och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.