143 660 läst ·
610 svar
144k läst
610 svar
Grannen tar inte på sig kläder
Det är ju upp till dig som förälder att begränsa barnens intryck i så fall. Som Harry73 skrev så tror även jag att största faran finns på internet, men även alla dessa föräldrar som har TV:n på i princip all vaken tid, låter barnen sitta med surfplattor och allt påhitt.K Krille_90_ skrev:
Bra jobbat, gör det faktum att föräldrar inte tycker det är direkt lämpligt att barn exponeras för de här jävla fetish-kräken genom att försöka peka på nåt helt annat som skulle vara mer skadligt för barnen. Ungefär lika logiskt som att rättfärdiga heroinmissbruk för att det minsann är farligare att spela fotboll. På rak svenska, idiot.K Kallebo skrev:
Ännu en vuxen karl som inte fått till det.F fsn skrev:Bra jobbat, gör det faktum att föräldrar inte tycker det är direkt lämpligt att barn exponeras för de här jävla fetish-kräken genom att försöka peka på nåt helt annat som skulle vara mer skadligt för barnen. Ungefär lika logiskt som att rättfärdiga heroinmissbruk för att det minsann är farligare att spela fotboll. På rak svenska, idiot.
Rädda pojkar får inte pussa vackra flickor.
Staffan
När jag läste psykologi på 90-talet hade vi tjocka amerikanska böcker som i utvecklingspsykologi förklarade vilken enorm psykisk skada barnen skulle ta av att se sina föräldrar nakna. Vår föredragshållare skrattade generat och konstaterade att det var amerikanska författare, nakenhet är mer hyssj hyssj där.
Barn mår inte dåligt av att se en naken granne, däremot kan det må dåligt av det om föräldrarna reagerar starkt på nakenheten.
Nakenhet behöver inte ha med sexualitet att göra, det kan vara fullkomligt naturligt. Med det sagt kan jag visst vara naken hemma och på landet, inte i min pytteradhusträdgård. Jag skulle reagera negativt om grannarna började vara nakna på tomten också.
På jobbet hade jag en kvinna som ibland glömde byxorna när hon gick ut, då brukade jag säga typ "oj, nu får du gå in och sätta på dig ett par byxor, de i matsalen vill ju inte se din bara rumpa" undrar om det skulle fungera på grannarna också?
Barn mår inte dåligt av att se en naken granne, däremot kan det må dåligt av det om föräldrarna reagerar starkt på nakenheten.
Nakenhet behöver inte ha med sexualitet att göra, det kan vara fullkomligt naturligt. Med det sagt kan jag visst vara naken hemma och på landet, inte i min pytteradhusträdgård. Jag skulle reagera negativt om grannarna började vara nakna på tomten också.
På jobbet hade jag en kvinna som ibland glömde byxorna när hon gick ut, då brukade jag säga typ "oj, nu får du gå in och sätta på dig ett par byxor, de i matsalen vill ju inte se din bara rumpa" undrar om det skulle fungera på grannarna också?
Mer naket åt folket! Underbart att gå naket ute, helvete, tänk va sällan underdelen får vara helt utlämnad åt väder och vind! Det är så befriande! Men absolut, bör göras när tillfälle ges då, många som har synpunkter på nakenhet.
Lite off context eller? Tror du på nåt sätt att det är till din fördel att springa omkring med russinpungen exponerad? Det finns vissa sociala regler i den civiliserat världen, en av dessa är att inte gå runt naken publikt där andra kan se, exakt så enkelt är det.Staffan2000 skrev:
precis fundera lite innan man går ut i en miljö där folk ser dig vare sig man vill eller inte! Det är inte okej tycker jag. Och givetvis får man göra som man vill inne men om någon bestämmer sig för att börja glo in genom fönster så är det deras problem håller med dig därK Kallebo skrev:Tycker väl att man bör fundera lite på hur man visar upp sig innan man går runt naken. Tycker det är skillnad att gå runt naken i sitt eget hus under dagen när solen skiner ute och man verkligen får anstränga sig för att se in och att gå runt naken i sitt hus på kvällen när det är mörkt och insynen är helt annan.
Jag gillar nakenhet och går gärna runt naken hemma. Ser grannarna mig så känns det lite som att det är deras problem, vi har mycket annat att titta på i trädgården, de behöver inte stirra rakt in genom fönstren!
Kan bara hålla med dig helt och hålletF fsn skrev:
jag kan ju tycka såhär. Att välj dina tillfällen. Om du tex bor i radhus med säg 5 trädgårdar på rad utan insyns skydd och går runt naken där folk ser dig varesig dem vill eller inte är inte okej. Men om du har en trädgård som är rätt insynsskyddad så grannarna kan se dig om dem verkligen glor då är det deras problem.Karlia skrev:
När jag läste psykologi på 90-talet hade vi tjocka amerikanska böcker som i utvecklingspsykologi förklarade vilken enorm psykisk skada barnen skulle ta av att se sina föräldrar nakna. Vår föredragshållare skrattade generat och konstaterade att det var amerikanska författare, nakenhet är mer hyssj hyssj där.