84 250 läst ·
349 svar
84k läst
349 svar
Grannen stänger mitt vatten i TRE veckor
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
I Sverige är praxis att man kan begära skadestånd som motsvarar faktisk skadalunnabo skrev:
Tex om du var tvungen köra med din bil och hämta vatten i tre veckor så kanske du kan få milersättning tex.
Vattenleverantören hade ju åkt och felsökt om du felanmält samma dag men nu verkar de ju som att du struntat i det för att du trodde att rören hade frusit igen. Då är de ju inte mycket vattenleverantören kan göra förren du ringer dem efter tre veckor....eller hur?
Vattenleverantören VA-Syd hade inget med att vattnet var avstängt.R Rolle85 skrev:
Det var grannen som pluggade vattenanslutning på eget bevåg.
Det är ett ärligt misstag som hade kunnat klarats ut redan samma dag om du ringt in och förklarat vad som skett.lunnabo skrev:
Då hade de troligen kunnat misstänka att jobbet de gjort samma dag i grannhuset hade och göra med att du var utan vatten och därmed åkt ut på jouren och felsökt.
Tänk dig själv om jag är utan vatten ett år och jag misstänker att det beror på en ispropp i mitt eget hus. Sen visar de sig vara något helt annat. Hur ska någon kunna agera då?
Grannen som pluggade vattenanslutning till migF fribygg skrev:
Har ni någon form av Rättskällor på vad ni påstår?R Rolle85 skrev:
Eller är det enbart egna tankar och Killgissningar?