34 974 läst ·
95 svar
35k läst
95 svar
Grannen hotar med att ringbarka vårt träd
Jag tycker trädet ska stå. Klipp grenarna som lagen säger och gör han nåt så är det rättsligt som gäller. Han visste om vad han gav sig in på när han flyttade dit. Om det nu inte är ett släktägt hus. Och isåfall borde de vetat länge tillbaka vad som komma ske med ett träd där.
Och som sagt ta med nåt att spela in med och gå och snacka med han. Och samla allt i en bevis pärm ifall att.
Och som sagt ta med nåt att spela in med och gå och snacka med han. Och samla allt i en bevis pärm ifall att.
Om man säger så här. Hade jag haft en "granne" som tar saken i egna händer, så hade jag svarat med samma sak. Till sist så hade herr Aschberg och grannfejden fått komma för att försöka lösa problemet.ZuzuPetals skrev:Till slut så börjar inläggen belysa motparten.
Jag sitter i ganska exakt samma båt som tolsson73 och kan inte annat än att hålla med.
Grannars träd som hänger över staket, över bilparkering, boningshus och övriga byggnader bör kapas ner alt kraftigt beskäras. Det är s***ns besvär oavsett säsong, antingen är det snör/is/regn som konstant rasar ner eller så är det löv och sav. Björkar är värsta sorten och borde jämnas helt och hållet, för att inte tala om björkens rotsystem som söker sig till vattenledningar/avlopp/dagvatten och orsakar stopp.
Men visst, träden står på grannens tomt och grannen bestämmer nu har TS en annan situation där eken "gör nytta" oftast har trädägaren ingen nytta av träden utan de är bara en sååååå himla fina...någon måtta får det faktiskt vara. Lite löv kan man tåla men att hus och bil ska bli förstörda utan samförstånd får en att titta efter lösningar som RoundUp-pluggar som borras in i roten..garanterat resultat.
Jo som "granne" så börjar man ta lagen i egna händer om man upplever att man möts med nonchalans.
Det saknar betydelse hur länge trädet stått på platsen... det är nu problemet uppstår, inte på Vasas tid!!
Hoppas att TS kommer överens med sin granne för det är inte roligt oavsett hur galen grannen är.d^_^b
//en annan granne
Nej för det är en helt annan sak.Myckling skrev:
Klicka här för att svara