72 691 läst ·
169 svar
73k läst
169 svar
Grannen bygger 4 meter högt förråd mot oss
Varför tar du stollen till granne i försvar? Låt inte någon komma undan för att de hotar eller är otrevliga. Såna grannar lär man inte ta en fredagsöl med hur som helst.H hempularen skrev:
Tror du medvetet missförstår min poäng.Alfredo skrev:
Har man ett muntligt avtal grannar emellan är det svinaktigt beteende att i efterhand anmäla till kommunen. Sen att man har lagen på sin sida är en annan femma.
Fastighetsöverlåtelse och att få bygga något på sin egen mark men nära tomtgränsen är ju inte riktigt samma sak kan jag tycka då. Ska man dra argument i absurdum går det att göra åt båda håll.
Jag varken förstår eller missförstår dig. Jag tar upp frågan om det ens går att avtala muntligt i en fråga där lagstiftningen föreskriver skriftlighet som ett formkrav.R Rullponken skrev:
Nej det är två väldigt olika saker. Min poäng är att man inte kan avtala om en fastighetsöverlåtelse muntligt. På samma sätt kan man argumentera i trådens fråga.R Rullponken skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 968 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 968 inlägg
Ska man vara så har den byggande grannen också brutit mot det muntliga avtalet, tidigare till och med. Grannen lovade att skicka över papper, men gjorde inte det, svinaktigt beteende?R Rullponken skrev:
Det finns förstås förklaringar till allt.R Rullponken skrev:
Men om man bygger så att det påverkar grannfastigheter, inte har bygglov och det inte är bygglovsbefriat så har man inte friheten att glömma. Man har hela ansvaret för att se till att ordna alla papper som krävs.