H hhallen skrev:
Det där är en sanning med modifikation.
Jag skrev "betydligt friare", inte helt fritt.

Alfredo Alfredo skrev:
Jag skrev "betydligt friare", inte helt fritt.
Ja, jag såg det. Och jag förtydligade genom att beskriva på vilket sätt det inte är helt fritt.

Det inlägg du svarade på hade ett exempel med ett sågverk på en skogsfastighet. Och - kanske något kontraintuitivt - är ett sågverk inte något som har anknytning till verksamheten. Ditt svar kunde tolkas som att ett sådant fall kanske inte skulle behöva bygglov.

Z Zetan skrev:
Nu undrar jag. Hur ska jag kunna klippa gräsmattan på morgonen.Trimma ogräs,såga och klyva min ved?Eller ska jag ringa grannen och höra.Har du några bokningar på gång?för imorron är jag tvungen att klippa min gräsmatta,för att överimorrn kommer det att hällregna.Jag måste ansa din häck för att den växer in på min tomt.När kan jag kapa och klyva min ved?Att han fick bygglov, det var det lätta.Det praktiska återstår,men det är tydligen bara jag som tänker på detta.Hur löser jag det?Vad hade ni gjort?
Gräsklippning och gårdsskötsel så fortsätter du med dina nuvarande rutiner.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
S
Z Zetan skrev:
Om han blev störd av mina hundar, när han bor så långt borta varför anlägger han ett ställplats 4,5 meter från hundgården? Är mig en gåta.
Vad har du för hundar? Handlar det om jakthundar? Hur många? Hur står dom- tillsammans i hundgård.

Du säger att 6-7 gårdar har hundar. Vilken sort? Hur många? Gissar på att dom har en eller max två jakthundar.

Du borde ta ett foto från din altan ut över din hundgård- tänkta ställplatsen. Vi undrar ju lite över var i landet detta är? Sen har du inte svarat på varför ställplatser på en åker är en bra affärside? Vad skulle locka ett antal husbilar att stanna över natten på en grusad åker nära (13 m från) ditt hus. 4,5 m fråm din tomtgräns.

Sedan lite analys av grannen: Vad har han för ålder, och har han ägt marken, hela livet.

Vilka argument har du hos Länsstyrelsen? Tror du att du kan vinna?

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.