57 561 läst ·
141 svar
58k läst
141 svar
Granne knackar på och tjafsar
Ge han en fet jävla smäll o be han hålla sig borta för att slippa få smaka på mer. 2 räcker inte det häll bensin över han o jaga honom med en tändare 3 skruva igen hans ytterdörr o knacka på när han lagt sig.....varje dag tills han slutarD Daniel112209 skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 296 inlägg
Har man sagt till grannen att lämna tomten föreligger det en rätt att använda visst våld (ej uppenbart oförsvarligt) för att freda sin bostad vilket även innefattar ens tomt. Grannen gör sig skyldig till hemfridsbrott om han ej lämnar tomten efter tillsägelse. 24 kap. 1 § 2 stycket p. 4 Brottsbalken.T Thomas_Blekinge skrev:
Det tog dig exakt två ord att avslöja din bildningsnivå. Att du sedan fortsatte skriva bara för att verkligen bevisa det var bara onödigt.M mollson skrev:
Ang envarsgripande
Om jag ser en ordningsvakt spöa på någon, som i mina ögon inte gjort annat än tjafsat, kan jag då göra ett envarsgripande på vakten?
Finns ju fängelse i straffskalan för misshandel, vilket väl är kravet för att göra ett sånt
Om jag ser en ordningsvakt spöa på någon, som i mina ögon inte gjort annat än tjafsat, kan jag då göra ett envarsgripande på vakten?
Finns ju fängelse i straffskalan för misshandel, vilket väl är kravet för att göra ett sånt
Eftersom en ordningsvakt har polisiära befogenheter inom sitt förordnande så bara Nej. Gör det inte. Du åker dit för våld mot tjänsteman, om du inte har väldigt bra bevis på att ordningsvakten har haft fel genom hela händelseförloppet. Ditt tyckande räcker inte.nino skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Vad tjafsar grannen om? Har han fog för sitt tjafs? Vi har ju bara en sida av problemet.D Daniel112209 skrev:
Oavsett, så måste ju grannen lämna din tomt.