RoTe RoTe skrev:
Herre gud så osvenskt! Knyt näven i fickan och skriv på ett internetforum istället, det är svenskt!
Vad menar du? Förstår uppriktigt inte vad du är ute efter.

D Daniel112209 skrev:
Om en granne knackar på och vill tjafsa och man inte vill diskutera vidare utan bara säger var vänlig och gå härifrån, bor i tomträtt. Om grannen inte vill lämna och stannar kvar, vilka rättigheter har jag?
Ge han en fet jävla smäll o be han hålla sig borta för att slippa få smaka på mer. 2 räcker inte det häll bensin över han o jaga honom med en tändare 3 skruva igen hans ytterdörr o knacka på när han lagt sig.....varje dag tills han slutar

• Haha
  • Gilla
Antemoo och 8 till
  • Laddar…
M mollson skrev:
Ge han en fet jävla smäll o be han hålla sig borta för att slippa få smaka på mer. 2 räcker inte det häll bensin över han o jaga honom med en tändare 3 skruva igen hans ytterdörr o knacka på när han lagt sig.....varje dag tills han slutar
Hur sjuk i huvudet är du då?

• Haha
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Nej, det får du inte. Om han angriper dig får du försvara dig men utan övervåld. F ö, vad är tomträtt?
Har man sagt till grannen att lämna tomten föreligger det en rätt att använda visst våld (ej uppenbart oförsvarligt) för att freda sin bostad vilket även innefattar ens tomt. Grannen gör sig skyldig till hemfridsbrott om han ej lämnar tomten efter tillsägelse. 24 kap. 1 § 2 stycket p. 4 Brottsbalken.

• Gilla
henric78
  • Laddar…
Jäklar, vad det luktar fredagsgrogg här.

• Gilla
  • Haha
Henri och 23 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Ring polisen.
Varit med om samma sak.Polisen kom.
Anmälan las ner.Orsak inget brott.

RoTe RoTe skrev:
Rättigheter? Detta är Sverige och du är svensk, du har bara skyldigheter.
Sorgligt men sant.

Davidbagare
R Reqans skrev:
Sorgligt men sant.
Sorgligt att du tror det är sant.
Visste du att vi har religionsfrihet, tryckfrihet, yttrandefrihet, demonstrationsfrihet och massa andra rättigheter. Skyddat i grundlagen. Det du, det är inget sorgligt med det! ;)

• Gilla
perror och 12 till
  • Laddar…
M mollson skrev:
Det tog dig exakt två ord att avslöja din bildningsnivå. Att du sedan fortsatte skriva bara för att verkligen bevisa det var bara onödigt.

• Gilla
  • Haha
perror och 10 till
  • Laddar…
Ang envarsgripande
Om jag ser en ordningsvakt spöa på någon, som i mina ögon inte gjort annat än tjafsat, kan jag då göra ett envarsgripande på vakten?
Finns ju fängelse i straffskalan för misshandel, vilket väl är kravet för att göra ett sånt

• Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
Låna in en riktigt maffig hund!

• Gilla
Sotarsyster
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ang envarsgripande
Om jag ser en ordningsvakt spöa på någon, som i mina ögon inte gjort annat än tjafsat...
Eftersom en ordningsvakt har polisiära befogenheter inom sitt förordnande så bara Nej. Gör det inte. Du åker dit för våld mot tjänsteman, om du inte har väldigt bra bevis på att ordningsvakten har haft fel genom hela händelseförloppet. Ditt tyckande räcker inte.

• Gilla
1718 och 1 till
  • Laddar…
H
D Daniel112209 skrev:
Om en granne knackar på och vill tjafsa och man inte vill diskutera vidare utan bara säger var vänlig och gå härifrån, bor i tomträtt. Om grannen inte vill lämna och stannar kvar, vilka rättigheter har jag?
Vad tjafsar grannen om? Har han fog för sitt tjafs? Vi har ju bara en sida av problemet.
Oavsett, så måste ju grannen lämna din tomt.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Rättigheter? Detta är Sverige och du är svensk, du har bara skyldigheter.
Nu tycker jag du ska läsa på

• Gilla
Sauron och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det tog dig exakt två ord att avslöja din bildningsnivå. Att du sedan fortsatte skriva bara för att verkligen bevisa det var bara onödigt.
Det har inte med bildningsnivå att göra utan, hum

• Gilla
perror
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.