Jag vet att det är både opraktiskt och olämpligt, men det var ett svar på att man inte fick ta lagen i egna händer.

Om polisen dröjer väldigt länge och den som griper tröttnar och släpper, kan ju den nyss gripne gripa den tidigare griparen. Om polisen aldrig kommer kan de turas om att gripa varandra tills de svälter ihjäl.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Gavialen och 23 till
  • Laddar…
Han lär ju knappast ha apterat en kamera. Sluta läs en massa paragrafer. Kasta ut honom från din tomt och hota med polisen om han återkommer.
 
  • Gilla
  • Älska
krzysgro och 7 till
  • Laddar…
RoTe
Huddingebo Huddingebo skrev:
Han lär ju knappast ha apterat en kamera. Sluta läs en massa paragrafer. Kasta ut honom från din tomt och hota med polisen om han återkommer.
Herre gud så osvenskt! Knyt näven i fickan och skriv på ett internetforum istället, det är svenskt!
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
krzysgro och 13 till
  • Laddar…
Davidbagare
RoTe RoTe skrev:
Herre gud så osvenskt! Knyt näven i fickan och skriv på ett internetforum istället, det är svenskt!
Nånting som är ännu svenskare är att störa sig på någons frågeställning och sedan ironisera den. Det är riktigt svenskt!
 
  • Gilla
Sauron och 8 till
  • Laddar…
RoTe
Davidbagare Davidbagare skrev:
Nånting som är ännu svenskare är att störa sig på någons frågeställning och sedan ironisera den. Det är riktigt svenskt!
Jag har inte sagt att jag inte är svensk. Men vi är ett folk i kraftigt förfall och snart är det inte mycket kvar av oss.
 
  • Gilla
  • Haha
Incitament och 4 till
  • Laddar…
BigR
D Daniel112209 skrev:
Jo men om han inte lämnar där och då, får jag putta iväg han från vår dörr och trädgård?
Ja självklart. Fortsätter tjafsandet och han inte lämnar smäller du till i mjukdelarna och berättar om din stora elaka släkt.
 
Davidbagare
RoTe RoTe skrev:
Jag har inte sagt att jag inte är svensk. Men vi är ett folk i kraftigt förfall och snart är det inte mycket kvar av oss.
Gud va intressant att du känner så. Vad grundar du det i?
 
  • Gilla
Sauron och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Davidbagare Davidbagare skrev:
Gud va intressant att du känner så. Vad grundar du det i?
Så klart spelar alla erfarenheter i livet in, men ett inlägg här på forumet var speciellt intressant. Pga en större ordningsstörning hade en svensk valt att ta en stor ekonomisk förlust och en annan valde att ta sitt liv. Detta då istället för att ta tag i ordningsstörningen...
 
Davidbagare
RoTe RoTe skrev:
Så klart spelar alla erfarenheter i livet in, men ett inlägg här på forumet var speciellt intressant. Pga en större ordningsstörning hade en svensk valt att ta en stor ekonomisk förlust och en annan valde att ta sitt liv. Detta då istället för att ta tag i ordningsstörningen...
Och nu är hela svenska folket i förfall pga dessa två händelser?
 
  • Gilla
Sauron och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Davidbagare Davidbagare skrev:
Och nu är hela svenska folket i förfall pga dessa två händelser?
Din läsförståelse är extremt bristande, försök igen.
 
Davidbagare
RoTe RoTe skrev:
Din läsförståelse är extremt bristande, försök igen.
Du skrev att svenska folket är i förfall och snart är det inte mycket kvar av oss. Jag blev nyfiken och frågade vad du grundar det i.
Du svarar och hänvisar till nåt inlägg som involverade en händelse med två olika utgångar, och jag undrade om det var din grund till att vi som folk var i förfall.
Nu blir jag ännu mer nyfiken på vad det är som är bristande i min läsförståelse?
 
  • Gilla
Kromo och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Davidbagare Davidbagare skrev:
Du skrev att svenska folket är i förfall och snart är det inte mycket kvar av oss. Jag blev nyfiken och frågade vad du grundar det i.
Du svarar och hänvisar till nåt inlägg som involverade två olika händelser med två olika utgångar, och jag undrade om det var din grund till att vi som folk var i förfall.
Nu blir jag ännu mer nyfiken på vad det är som är bristande i min läsförståelse?
Du väljer att inte läsa första meningen överhuvudtaget och tar sedan mitt exempel som "enda bevis".
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
BigR
Vänta in TS kommenterer innan ni tar ihjäl varann (y)
 
  • Gilla
marieed2 och 6 till
  • Laddar…
Davidbagare
RoTe RoTe skrev:
Du väljer att inte läsa första meningen överhuvudtaget och tar sedan mitt exempel som "enda bevis".
Första meningen som i att ”alla erfarenheter i livet spelar in”?
Du säger att svenska folket är i förfall. Jag blir jättenyfiken på vad du grundar det i? Vad är det som gör att vi är i förfall?
Menar du att det är för att någon har en frågeställning i denna tråden som du tycker borde lösts utan att ”starta en tråd”? Jag är genuint nyfiken. Du kanske vet nåt som jag inte vet.
 
Davidbagare
RoTe RoTe skrev:
Jag har inte sagt att jag inte är svensk. Men vi är ett folk i kraftigt förfall och snart är det inte mycket kvar av oss.
Jag tror jag svarade på ditt inlägg för att det gjorde mig lite ledsen. Sen skriver du att svenska folket är i förfall, och det låter som du är en av de som gett upp isåfall. Peppa dina medmänniskor istället för att trycka ner. Då kanske du kan stoppa detta ”förfall” istället för att bidra till det… Fokusera på det positiva hos människor och försök att vara nyfiken på hur de tänker istället för att håna! Som du skrev; Alla har olika erfarenheter, och en dum fråga för dig är inte en dum fråga för någon annan. Kärlek och godnatt
 
  • Gilla
Offroad och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.