F Fjällgossen skrev:
Vad tjafsar grannen om?
Har grannen rätt i sak, (typ att du har festival i trädgården till 04:30 varje dag, och grannen vill att du sänker ljudnivån så grannen kan sova)
Totalt ointressant ifall grannen har rätt i sak. Om TS ber grannen lämna TS fastighet så ska han göra det omedelbart.

• Gilla
Johanox1 och 3 till
  • Laddar…
Ringde polisen en gång när en äldre kvinna stod och petade på vår bil runt 7 på morgonen, på vår tomt. Väcktes av en av grannarna som sett henne stå där sen tidigt på natten. Hon hävdade att hon var syster till bilens ägare.

Pratade med henne, hon var uppenbart förvirrad, hade ett gäng barn inne annars hade hon fått följa med in. Ringde polisen, de skickade en patrull som plockade upp henne. De återkopplade faktiskt senare, meddelade att hon var förvirrad och nog inte borde bo själv hemma längre.

Så mitt råd är, ring polisen, säg att det är en person utanför som verkar vara förvirrad, du har aldrig sett honom förut men han säger att han är din granne. Verkar dement. De kommer! :)

• Gilla
Citrona och 5 till
  • Laddar…
Nissens
A AkutLumbago skrev:
Totalt ointressant ifall grannen har rätt i sak. Om TS ber grannen lämna TS fastighet så ska han göra det omedelbart.
Ja, om man fullständigt struntar i att ha bra relationer med grannarna så är din strategi alldeles utmärkt! :)

• Gilla
henric78 och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, om man fullständigt struntar i att ha bra relationer med grannarna så är din strategi alldeles utmärkt! :)
Men snälla människa. Om man vill ha bra relation med sina grannar så spelar man inte musik till klockan 04:30!!?
Vi pratar om vad som gäller i sak!

• Gilla
Fjällgossen och 1 till
  • Laddar…
I Ingemar.J skrev:
Jag bara undrar hur lång en sådan här tråd kan bli
Tills tuffingarna har förklarat 48ggr att man hämtar yxa, hagelbrakare eller nunchucks och tar till våld oavsett vad saken gäller.

• Gilla
  • Wow
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Ge fn i att öppna då
Polisen har väl annat att göra

• Gilla
Johan236
  • Laddar…
Nissens
A AkutLumbago skrev:
Men snälla människa. Om man vill ha bra relation med sina grannar så spelar man inte musik till klockan 04:30!!?
Vi pratar om vad som gäller i sak!
Vet inte vad du pratar om. Men vill man behålla relationer så får man kommunicera, inte bara be folk dra…

• Gilla
Fjällgossen
  • Laddar…
Av alla urballade trådar jag sett tror jag att det här är den värsta !

De flesta är bara intresserade av att grotta längre ner i eländet och resten hejar på!

Fy f-n

Nissens Nissens skrev:
Vet inte vad du pratar om. Men vill man behålla relationer så får man kommunicera, inte bara be folk dra…
Nej det är tydligt att du inte vet vad jag talar om.

H HansOT skrev:
Av alla urballade trådar jag sett tror jag att det här är den värsta !

De flesta är bara intresserade av att grotta längre ner i eländet och resten hejar på!

Fy f-n
Nej tråden är klart intressant avseende hur urspårat det är idag i Sverige.
TS kallar grannens kommunikation som "tjafs" och inget mer, sen kan man ju fundera på vad det här "tjafset" handlar om?
Sen blir det massvis med inlägg om diverse våld och att ringa polisen.
Jag är ganska säker på att polisens åtgärd blir att de här två grannarna måste sätta sig ner och diskutera sina problem.

• Gilla
Kallebo och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Mmm ... nu har du nog missat något i tråden.

JapeFox JapeFox skrev:
Mmm ... nu har du nog missat något i tråden.
Svarar åt den gode "Nissens" eftersom han har helt rätt.
Vafaun är det för grannar som inte orkar diskutera igen sina oegentligheter och som TS uttrycker det "tjafs".
Man måste orka diskutera "tjafs" som grannar annars är det snabbt kört!

• Älska
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Nissens
A AkutLumbago skrev:
Nej det är tydligt att du inte vet vad jag talar om.
Eller så är det du som inte begriper vad jag menar.

Man är säkert trettiotvåa på bollen men här ett par omnämnanden om ens rättigheter.
Skärmdump av text om nödvärn, husägares rättigheter, lagstadgad våldsanvändning, ansvarsfrihet, och juridisk information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En skärmdump av en svensk text om nödvärn och lag från en mobil enhet.
Skapa konto
Svartvit skärmdump av text på svenska behandlar juridiska principer om självförsvar och stöld, hänvisar till NJA.
Skapa konto

• Gilla
Huvudbrytaren
  • Laddar…
Nissens
Fario Fario skrev:
Man är säkert trettiotvåa på bollen men här ett par omnämnanden om ens rättigheter.
[bild] [bild] [bild]
Jösses. Vart är världen på väg?
Man fattar ju att det är krig i världen när man ser dessa råden…

Redigerat:
  • Gilla
blackarrow och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.