57 562 läst ·
141 svar
58k läst
141 svar
Granne knackar på och tjafsar
Totalt ointressant ifall grannen har rätt i sak. Om TS ber grannen lämna TS fastighet så ska han göra det omedelbart.F Fjällgossen skrev:
Ringde polisen en gång när en äldre kvinna stod och petade på vår bil runt 7 på morgonen, på vår tomt. Väcktes av en av grannarna som sett henne stå där sen tidigt på natten. Hon hävdade att hon var syster till bilens ägare.
Pratade med henne, hon var uppenbart förvirrad, hade ett gäng barn inne annars hade hon fått följa med in. Ringde polisen, de skickade en patrull som plockade upp henne. De återkopplade faktiskt senare, meddelade att hon var förvirrad och nog inte borde bo själv hemma längre.
Så mitt råd är, ring polisen, säg att det är en person utanför som verkar vara förvirrad, du har aldrig sett honom förut men han säger att han är din granne. Verkar dement. De kommer!
Pratade med henne, hon var uppenbart förvirrad, hade ett gäng barn inne annars hade hon fått följa med in. Ringde polisen, de skickade en patrull som plockade upp henne. De återkopplade faktiskt senare, meddelade att hon var förvirrad och nog inte borde bo själv hemma längre.
Så mitt råd är, ring polisen, säg att det är en person utanför som verkar vara förvirrad, du har aldrig sett honom förut men han säger att han är din granne. Verkar dement. De kommer!
Nej tråden är klart intressant avseende hur urspårat det är idag i Sverige.H HansOT skrev:
TS kallar grannens kommunikation som "tjafs" och inget mer, sen kan man ju fundera på vad det här "tjafset" handlar om?
Sen blir det massvis med inlägg om diverse våld och att ringa polisen.
Jag är ganska säker på att polisens åtgärd blir att de här två grannarna måste sätta sig ner och diskutera sina problem.
Man är säkert trettiotvåa på bollen men här ett par omnämnanden om ens rättigheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto