Be grannen och gå.
Lämnar han inte så lyfter du ut honom.
Blir han då fysisk så drar du honom en jävel över nosen och går sedan in och ringer snuten.
Vill du hjälpa snuten att förstå om de säger de ej har tid så kan du alltid tala om för dem att du ska ut och hugga ved med din nyslipade yxa men vet inte vad idioten som vägrar lämna din tomt tar sig till. Då lär de komma ganska omgående.
Gjorde så själv när flera av våra grannar hade haft inbrott och det stod en okänd skåpbil parkerad på vår gata och såg flera män smyga omkring.
Polisen ville ej komma. Det kunde ju vara vem som helst, etc.
Kot historia.
Polisen kom. Polisen grep två. Efter det slutade inbrotten.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
krzysgro och 6 till
  • Laddar…
D Daniel112209 skrev:
Om en granne knackar på och vill tjafsa och man inte vill diskutera vidare utan bara säger var vänlig och gå härifrån, bor i tomträtt. Om grannen inte vill lämna och stannar kvar, vilka rättigheter har jag?
Är det samma granne som tjafsar som du tagit hjälp av tidigare?

https://www.byggahus.se/forum/threads/moessgangar.403611/

Eller är det nån av de andra grannarna du haft problem med när du eldar?

Som några tidigare nämnt i tråden är man, tack vare din posthistorik om diverse "grannfejder", lite nyfiken på vad din/dina grannar tjafsar om?

Vill inte vara elak eller så men är det du som har problem med grannarna eller är det grannarna som har problem med dig?

• Gilla
Citrona och 8 till
  • Laddar…
Kommer bli en låååång tråd. Men TS har en vana att skapa trådar och sen aldrig svara i dem. Så vi får nog inte veta nått

Men handlar nog om att TS eldar fel och eller för mycket så att grannen störs.

• Gilla
Etnoy och 5 till
  • Laddar…
E efred skrev:
Eftersom en ordningsvakt har polisiära befogenheter inom sitt förordnande så bara Nej. Gör det inte. Du åker dit för våld mot tjänsteman, om du inte har väldigt bra bevis på att ordningsvakten har haft fel genom hela händelseförloppet. Ditt tyckande räcker inte.
Nej jag tänkte inte prova men jag såg en händelse där en kvinna på 50år pratade/tjafsade med ov ang att hennes son blivit omhändertagen, hon blev högljudd men absolut inte våldsam, till slut lackade en vakt ur, drog batongen och spöade på henne med säkert 10 slag mot kroppen... filmade en del av händelsen då jag såg att vakterna troligen var ovana och kände sig nog obekväma och trissade upp varandra så jag förstod det skulle spåra

Om jag säger lugnt och stilla att han är gripen lär jag ju inte åka på motstånd..

Men det vore alltså teoretiskt möjligt att göra det.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Kommer bli en låååång tråd. Men TS har en vana att skapa trådar och sen aldrig svara i dem. Så vi får nog inte veta nått

Men handlar nog om att TS eldar fel och eller för mycket så att grannen störs.
Ja, om alla ska dilla om ordningsvakter och deras befogenheter, gräla med andra som skriver samt tipsa om olika sätt att misshandla grannen så lär det bli en lång tråd :D

• Gilla
  • Haha
nissenhj och 4 till
  • Laddar…
Jag bara undrar hur lång en sådan här tråd kan bli

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
D Daniel112209 skrev:
Om en granne knackar på och vill tjafsa och man inte vill diskutera vidare utan bara säger var vänlig och gå härifrån, bor i tomträtt. Om grannen inte vill lämna och stannar kvar, vilka rättigheter har jag?
Att gå in på annas tomt kan vara likställt med hemfridsbrott.

I Ingemar.J skrev:
Jag bara undrar hur lång en sådan här tråd kan bli
Den har knappt börjat. Den innehåller ju allt en granntråd ska innehålla. Förutom en thuja-häck.

• Haha
  • Gilla
Carpetos och 14 till
  • Laddar…
Nissens
D Daniel112209 skrev:
Beror väl på vad hen vill. Har du gjort något dumt så får du väl lyssna o vara ödmjuk.

• Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Grannen är väl invandrare? Typiskt invandrare! /s

(så, nu kanske tråden tar fart på riktigt)

• Haha
  • Gilla
Ingemar.J och 9 till
  • Laddar…
P
Regel nummer 1
Der dom inte går med lite övertala går med en väldig massa våld!

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Du kan säga till på skarpen, tydligt kräva att hen lämnar din fastighet och låter dig vara ifred. Sista utvägen är att ringa polis/polisanmäla. Dokumentera med mobilkamera om saker urartar.
Om du bor med tomträtt eller inte har ingen betydelse alls.

D Daniel112209 skrev:

A AkutLumbago skrev:
Be grannen och gå.
Lämnar han inte så lyfter du ut honom.
Blir han då fysisk så drar du honom en jävel över nosen och går sedan in och ringer snuten.
Vill du hjälpa snuten att förstå om de säger de ej har tid så kan du alltid tala om för dem att du ska ut och hugga ved med din nyslipade yxa men vet inte vad idioten som vägrar lämna din tomt tar sig till. Då lär de komma ganska omgående.
Gjorde så själv när flera av våra grannar hade haft inbrott och det stod en okänd skåpbil parkerad på vår gata och såg flera män smyga omkring.
Polisen ville ej komma. Det kunde ju vara vem som helst, etc.
Kot historia.
Polisen kom. Polisen grep två. Efter det slutade inbrotten.
OlssonX OlssonX skrev:
Du kan säga till på skarpen, tydligt kräva att hen lämnar din fastighet och låter dig vara ifred. Sista utvägen är att ringa polis/polisanmäla. Dokumentera med mobilkamera om saker urartar.
Om du bor med tomträtt eller inte har ingen betydelse alls.
Personligen hade jag problem med Jehovas vittnen. År inte ens religiös och inte med i något samfund. Jag var hövlig hela tiden, men till slut sa jag att jag var släkt med hin den håle.

• Gilla
Teletubbie och 1 till
  • Laddar…
Vad tjafsar grannen om?
Har grannen rätt i sak, (typ att du har festival i trädgården till 04:30 varje dag, och grannen vill att du sänker ljudnivån så grannen kan sova)

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.