F fsn skrev:
Din stackare. Det måste vara ett handikapp att vara så skör och ha så obefintligt självförtroende.

Finns det nåt mer uppenbart som du skulle vilja göra dig lite dum över att ”inte förstå”, när du ändå är igång tänkte jag?
Och du är nog helt jävla intelligensbefriad! Har du nånsin träffat på en riktig psykopat? Det finns en orsak till att jag inte vill prata med grannen, det går aldrig att säga hur hon tolkar och jag vill inte hamna i slagsmål med kärringen för att försvara mig! Jag jobbar inom psykiatrin med diagnissättning så jag vet hur sådana människor fungerar. Och ärligt talat med dina kommentarer så funderar jag över om du hör hemma på nån av mina avdelningar! Har du inget vettigare så stäng igen den lilla gluggen😡

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Risarvaren och 11 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Enligt ts så ska det vara fastighetsgränsen som ts inte ifrågasätter i tråden, däremot undrar vad syftet kan vara.
Två alternativ finns:
* gör inget och få se vad som händer framöver
* fråga grannen

Allt annat blir bara vilda gissningar och kan lura ts göra något "dumt", gäller även beteendeanalyser utifrån ts enda inlägg i tråden.
Tappade orken att skriva nått då det var så många korkade kommentarer. Ingen av er vet hur min granne är och hur vi som bor runt henne alltid tippar på tå. Polis har varit ute ett antal gånger pga hennes agerande men nu orkar vi inte längre. Därmed orkar jag inte heller svara på alla kränkande kommentarer om hur svag jag är osv

• Gilla
  • Haha
  • Ledsen
Krychet och 7 till
  • Laddar…
M ml novis skrev:
Och du är nog helt jävla intelligensbefriad! Har du nånsin träffat på en riktig psykopat? Det finns en orsak till att jag inte vill prata med grannen, det går aldrig att säga hur hon tolkar och jag vill inte hamna i slagsmål med kärringen för att försvara mig! Jag jobbar inom psykiatrin med diagnissättning så jag vet hur sådana människor fungerar. Och ärligt talat med dina kommentarer så funderar jag över om du hör hemma på nån av mina avdelningar! Har du inget vettigare så stäng igen den lilla gluggen😡
Som jag förstod det var fsn på din sida och skrev att grannen var bufflig? Trodde också att det var därför du ”gillade” hans inlägg. Det som du citerar här ovan var ju öht inte riktat mot dig.

• Gilla
fsn och 3 till
  • Laddar…
M ml novis skrev:
Tappade orken att skriva nått då det var så många korkade kommentarer. Ingen av er vet hur min granne är och hur vi som bor runt henne alltid tippar på tå. Polis har varit ute ett antal gånger pga hennes agerande men nu orkar vi inte längre. Därmed orkar jag inte heller svara på alla kränkande kommentarer om hur svag jag är osv
Synd att denna debatt spårat ur så totalt.
Jag vidhåller mitt förslag om att fotografera allt och dokumentera. Läs på dina rättigheter. Prata med kommunen så bör dom kunna ge dig råd. Prata inte med den konstiga grannen själv, om möjligt ta kontakt advokat (kostar pengar🤨) men kan vara värt att slippa konfronteras personligen.
Lycka till.

• Gilla
Krychet och 1 till
  • Laddar…
Det kan väl aldrig vara så att hans text är ett svar till inlägget (av användaren Intet) som han citerar, enligt helt vanlig forum-teknik? Varför skulle han citera Intet men mena dig?

Han har ju innan dess som sagt hållit med dig om grannens bufflighet. Citat_inten.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fsn och 7 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga.

EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort svar så ...... Att dom går och mäter upp något kan du inte göra ett dugg åt. För att veta vad du kan göra så måste du ju fråga vad mätandet syftar till. Således kvarstår det jag svarade
B Bästerortarn skrev:
Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga.

EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort svar så ...... Att dom går och mäter upp något kan du inte göra ett dugg åt. För att veta vad du kan göra så måste du ju fråga vad mätandet syftar till. Således kvarstår det jag svarade först.
Du har ingen aning om hur sjuk grannen är, hur många gånger vi som bor runt henne har fått ringa polis osv. Så ryggrad eller inte så är det inte en person man går fram och frågar

M ml novis skrev:
Läs inlägg #51 så kanske du får ihop det.

A ajn82 skrev:
Verkar som de försöker vara goda grannar och mäter upp tomtgränsen för att vara säkra på att hålla sig på sin sida?
Knappast

Snigla Snigla skrev:
Själv hade jag varit så nyfiken att jag tagit med mig lite fika och filt.. och haft lite picknick där på "min sida" av snöret.. (medan de var där/ute) :)

Frågat glatt om de ville ha lite kaffe/saft.. och passat på att fråga vad de pysslade med ?! (utan att låta arg eller fördömande på något vis.. bara nyfikenhet)

Det finns ju inget man kan göra, förrän de faktiskt gör något... (och en pinne och snöre tycker jag inte räknas som "att ha gjort något" eg.. mer lite oroväckande planering.. möjligen)
Då skulle hon går till anfall. Hon är inte riktigt frisk, förstår du.

• Ledsen
Nalleman64
  • Laddar…
M ml novis skrev:
Och ärligt talat med dina kommentarer så funderar jag över om du hör hemma på nån av mina avdelningar!
Du har inte själv råkat provsmaka på några piller från dem?

• Gilla
  • Haha
MetteKson och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Du har inte själv råkat provsmaka på några piller från dem?
Just på grund av såna här ointressanta kommentarer som jag slutade läsa inläggen

• Gilla
  • Haha
L8ttas och 3 till
  • Laddar…
Kan det vara en scen för hårdrocksband eller gangsta rap?

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
M ml novis skrev:
Just på grund av såna här ointressanta kommentarer som jag slutade läsa inläggen
Hur såg du kommentaren då?🤔

• Gilla
  • Haha
fsn och 3 till
  • Laddar…
M ml novis skrev:
Då skulle hon går till anfall. Hon är inte riktigt frisk, förstår du.
De flesta grannskap har en sådan person. Lite jobbigt att ha dem riktigt nära bara.. :/

Tack och lov brukar jag sällan ha problem med dessa, jag brukar vara medlaren i sammanhanget (kommer oftast överens med alla, inkl "knäppgökarna" i grannskapet).

Gillar udda personer och har sällan problem med dem själv. Tycker människobeteenden är fruktansvärt intressanta.. (och då är de ju mer spännande om de inte beter sig som alla andra) och tar sällan dåligt beteende personligt (bara lär mig mer om personen ifråga och hur jag ska bemöta dem).

Jag brukar inte ge mig förrän jag lyckats få dem att heja på mig först och kanske tom ge mig ett leende.. vid förra huset tog det lite över 2 år av envishet från min sida.. med att heja och vara trevlig mot en granne.. som först vägrade prata eller heja.. klagade på hur jag skötte trädgården.. talade om hur jag skulle ta bort buskarna.. hen tom sa (medan jag målade) att man inte kunde måla den färgen och att det var fruktansvärt och de ville inte se den färgen på en dörr från sitt hus.. :)

No problem.. jag log och förklarade färgvalen, tankarna.. gav lite komplimanger till deras trädgård och deras fina växter.. :)

Men som sagt, efter 2 år började det lossna! Hen började heja och vinka åt mig (utan att jag gjorde nått!) efter lite mer än 3 år bjöd hen in mig för att visa sitt hus.. och de kom ofta och pratade med mig när jag var ute 👍 jag åstadkom mer på de 3 åren än de andra grannarna gjort på 10+ år ! .. och jag hade inga problem att umgås med dem efter de "öppnat dörren lite".

Min make tycker jag är lite knäpp.. men bra o ha ibland när han (som är raka motsatsen till mig) lyckas trassla in sig i knasiga situationer pga lite temperament och tron om att alla människor beter sig "som folk" .

Nåja.. alla tycker inte människobeteenden är lika intressanta som jag och vissa vill bara inte engagera sig i dessa personer allmänt (det är trots allt påfrestande... speciellt då de inte tillhör ens egna normala/valda umgänge). Förstår det också!

Men jag hade nog tagit "anfallsrisken" 😳 (men hade hoppats på en mer psykisk konfrontation än en fysisk..) om jag var övertygad om att de var på "min sida" och petade.. (vad de gör på sin halva/deras mark, har jag ju inte med att göra).

• Gilla
Saulesco och 7 till
  • Laddar…
B Bogey skrev:
Kan det vara en scen för hårdrocksband eller gangsta rap?
Då är det väl gaffatejp och inte gula snören?

• Gilla
Bogey och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.