73 141 läst ·
103 svar
73k läst
103 svar
Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns.
Så pratar en som påstår sig jobbar i psykologi branchen , så förtroende givandeM ml novis skrev:Och du är nog helt jävla intelligensbefriad! Har du nånsin träffat på en riktig psykopat? Det finns en orsak till att jag inte vill prata med grannen, det går aldrig att säga hur hon tolkar och jag vill inte hamna i slagsmål med kärringen för att försvara mig! Jag jobbar inom psykiatrin med diagnissättning så jag vet hur sådana människor fungerar. Och ärligt talat med dina kommentarer så funderar jag över om du hör hemma på nån av mina avdelningar! Har du inget vettigare så stäng igen den lilla gluggen😡
Man kan ju alltid gissa. Det är ngt som måste vara rakt. Staket. Häck. Huskropp. Nedgrävning av slang/sladd. Spännande.
Du ska inte behöva svara och känna dig illa till mods. Grannen vill göra ngt så de borde berätta.
Men rent kulturellt har nog traditionell kultur omfattat en nära kommunikation med grannskapet gällande åtgärder på ens tomt. Men det förändras snabbt nu, urbaniseringens sköt dig själv och skit i andra sprider sig snabbt och är nog rätt dominerande i den yngre halvan av befolkningen. Och det förstärks ju av en annan svensk kulturell kraft, att huvudregeln i kulturen som är överordnad allt annat är att inte besvära andra.Alfredo skrev:
Njae, jag skulle säga att det helt beror på vilken typ av åtgärd det handlar om. Det mesta en normal fastighetsägare företar sig inom sin fastighet skulle jag påstå är sådant som har noll påverkan på grannarna och normalt därför inte informeras om. Sen finns det givetvis många undantag…Claes Sörmland skrev:
Men om man har ett DHH till granne som inte är kompatibel med grannskapet så skulle jag bli jävligt misstänksam om det dyker upp egna gränsmarkeringar precis på tomtgräns.
Vissa konflikter vill man inte ta eller eskalera utan mer försöka luska reda på vad som är på gång för att sedan kunna agera på bästa sätt. Ungefär som att koppla på vattentoalett på ett BDT-avlopp...
Vissa konflikter vill man inte ta eller eskalera utan mer försöka luska reda på vad som är på gång för att sedan kunna agera på bästa sätt. Ungefär som att koppla på vattentoalett på ett BDT-avlopp...
DHH?S Saelen skrev:Men om man har ett DHH till granne som inte är kompatibel med grannskapet så skulle jag bli jävligt misstänksam om det dyker upp egna gränsmarkeringar precis på tomtgräns.
Vissa konflikter vill man inte ta eller eskalera utan mer försöka luska reda på vad som är på gång för att sedan kunna agera på bästa sätt. Ungefär som att koppla på vattentoalett på ett BDT-avlopp...![]()