Fairlane
Bananskalare Bananskalare skrev:
Jag ger upp.
Du tillhör alltså den kategorin som inte har förstått att man kommer längre genom att vata artig. Du vill inte ens försöka prata med grannen.
Jag ger upp.
Du tillhör alltså den kategorin som i te har förstått att kommunikation inte fungerar när en person inte vill delta.
Självklart är det alternativ 1, jag kan inte förstå hur du har missat att det har försökt och misslyckats. Kanske har det prövats flera gånger.

Du lyckas ju inte ens förstå vem som är tredje part i den här röran så jag har inte stort hopp om att du ska klura ut varför vi föreslår taktiken som kanske skakar om byggherren.

• Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag ger upp.
Du tillhör alltså den kategorin som i te har förstått att kommunikation inte fungerar när en person inte vill delta.
Självklart är det alternativ 1, jag kan inte förstå hur du har missat att det har försökt och misslyckats. Kanske har det prövats flera gånger.

Du lyckas ju inte ens förstå vem som är tredje part i den här röran så jag har inte stort hopp om att du ska klura ut varför vi föreslår taktiken som kanske skakar om byggherren.
Barn....

Fairlane
Barn....
Jaha, ja, hade du sagt att du var ett barn från början hade jag förstått bättre. Det förklarar varför läsförståelsen är är så låg och varför du inte vet vad tredje man är.
Det kommer du lära dig med åldern. Tills vidare kanske du bör undvika begrepp som tredje man, tills du förstår vad de betyder.

• Haha
  • Gilla
Unikt namn och 5 till
  • Laddar…
P
Ja eller så besvarar byggherren olika "uppfostrande" barnsliga beteenden som inparkering och felparkerade personbilar med samma kärlek...
Resultat = ännu mer tvärstopp på vägen och byggherren bor trots allt längre ut ,även om det är möjligt att parkera in honom för det så ger det trots allt viss fördel.. Har har även en driva med byggföretags bilar som enkelt kan tappas ivägen vid tid och otid med lite planering från hans sida som att ta upp dom p platser som finns på gården. så att dessa också måste stå på vägen. Och anställda på byggföretag bryr sig ofta mindre om p böter än andra då man inte betalar dom ur egen ficka utan dom hamnar hos bilägaren.
Det funkar sällan bra i praktiken att försöka "uppfostra" folk på det viset utan man startar bara ett krig som man mest troligt inte kommer vinna och bland stressade byggarbetare så brukar det alltid finnas nån som spårar ur längre än lämpligt och betydligt längre än man önskar som boende i närheten särskillt som barnfamilj..

Jag tror den enda fungerande vägen är att sitta vänligt i sin bil till avlastande lastbil är klar och möjligen vänligt fråga hur lång tid dom kommer stå där är enda man kan göra. att kräva flytt eller börja bråka kommer bara leda till ytterligare störningar och man kommer knappast att vinna den konflikten. Är man stöddig och otrevlig så får man bara såna svar och ev försök till uppläxning brukar ge samma slutresultat som stöddig

Fairlane Fairlane skrev:
Jaha, ja, hade du sagt att du var ett barn från början hade jag förstått bättre. Det förklarar varför läsförståelsen är är så låg och varför du inte vet vad tredje man är.
Det kommer du lära dig med åldern. Tills vidare kanske du bör undvika begrepp som tredje man, tills du förstår vad de betyder.
Tja det är inte jag som pratar om hämnd. Det är du som gör.
Det är du dom inte vet vad tredje person innebär.
Det är du som tror hämnd leder till något bra. Det är inte jag.
Jag har föreslagit att försöka prata med grannen igen. Du vill inte lyssna på det.

Så då kan man fundera på vem som är barn?
Barn tror oftast på hämnd. De har inte lärt sig bättre.
Du verkar inte vilja förså att det behöver inte vara kört med grannen. Men ts ska inte ta det.
Det ska göras innan någon hämnd sätter igång.

Fairlane
P polaris78 skrev:
Ja eller så besvarar byggherren olika "uppfostrande" barnsliga beteenden som inparkering och felparkerade personbilar med samma kärlek...
Resultat = ännu mer tvärstopp på vägen och byggherren bor trots allt längre ut ,även om det är möjligt att parkera in honom för det så ger det trots allt viss fördel.. Har har även en driva med byggföretags bilar som enkelt kan tappas ivägen vid tid och otid med lite planering från hans sida som att ta upp dom p platser som finns på gården. så att dessa också måste stå på vägen. Och anställda på byggföretag bryr sig ofta mindre om p böter än andra då man inte betalar dom ur egen ficka utan dom hamnar hos bilägaren.
I många branscher så är det står inte företaget för förarens parkeringsböter (eller andra trafikböter). Det kanske man gör i byggbranschen, vad vet jag.
Jag kan dock inte riktigt förstå varför att hantverkare skulle dra på sig (eller företaget de jobbar på) p-böter för att deras beställare ber om det. Då får de väl fakturera beställaren för detta, så det lär ju knappast vara en smart väg för byggherren.

P polaris78 skrev:
Det funkar sällan bra i praktiken att försöka "uppfostra" folk på det viset utan man startar bara ett krig som man mest troligt inte kommer vinna och bland stressade byggarbetare så brukar det alltid finnas nån som spårar ur längre än lämpligt och betydligt längre än man önskar som boende i närheten särskillt som barnfamilj..
Det är möjligt att det inte fungerar, men det vet man inte förrän man har testat. Kanske räcker det med ett försök för att kommunikationen ska komma igång. Det kanske skapar en förbannad byggherre som inte vill kommunicera, men det är ju redan en bevisad skitstövel som inte kommuniceraar så man har inte förlorat något.

P polaris78 skrev:
Jag tror den enda fungerande vägen är att sitta vänligt i sin bil till avlastande lastbil är klar och möjligen vänligt fråga hur lång tid dom kommer stå där är enda man kan göra. att kräva flytt eller börja bråka kommer bara leda till ytterligare störningar och man kommer knappast att vinna den konflikten. Är man stöddig och otrevlig så får man bara såna svar och ev försök till uppläxning brukar ge samma slutresultat som stöddig
Ja, det är givetvis alternativ 1, jag tror inte någon annan föreslagit något annat. Det är om det inte fungerar som man funderar på alternativ, vissa vill försöka något annat, andra vill inte göra det.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Tja det är inte jag som pratar om hämnd. Det är du som gör.
Jo, det är du, jag har inte talat om hämnd, det är det du som gjort.
Ordet finns med i fyra inlägg i tråden (innan detta). Inlägg #365, inlägg #506, inlägg 507, inlägg #515
Du har skrivit #365 och #505, jag svarade i #506 "Min tanke är inte hämnd, utan att se till att ha en möjlighet att komma iväg när man vill, utan att hindras av leveranser till byggherren."
Så, jo det är du som talar om hämnd.

Det är du dom inte vet vad tredje person innebär.
Helt klart är det TS och övriga inparkerade grannar som är tredje person här. De har inget med leveranserna att göra, men blir drabbade.

Det är du som tror hämnd leder till något bra. Det är inte jag.
Det har jag aldrig påstått. Det är riktigt fult av dig att påstå att jag skrivit något sådan eller tror det. Jag har tvärtom i inlägg #506 varit tydlig med att jag INTE talar om hämnd.
Jag har föreslagit att försöka prata med grannen igen. Du vill inte lyssna på det.
Återigen något som du hittar på. Jag har inget alls emot att man försöker sig på ett samtal till med byggherren, men jag utgår ifrån att det är mer än ett försök som har gjorts. Hur många ska man göra innan man inser att det är meningslöst och försöker lösa problemet på annat sätt?

Du verkar inte vilja förså att det behöver inte vara kört med grannen. Men ts ska inte ta det.
Det ska göras innan någon hämnd sätter igång.
Förstår faktiskt inte vad du vill säga med den meningen.
Visst kan man prova med att ta en diskussion till med grannen, om det blir den andra, tredje eller femte vet vi inte, men någonstans går väl ändå gränsen för när man tycker det är värt ett försök till?

• Gilla
pmd
  • Laddar…
I snart en hel vecka har ni tjafsat med varandra. Det kanske räcker nu? Eller tycker ni att ni börjar närma er en konsensus?

Och så undrar folk varför diverse TS överger sina trådar på forumet…

P
Fairlane Fairlane skrev:
I många branscher så är det står inte företaget för förarens parkeringsböter (eller andra trafikböter). Det kanske man gör i byggbranschen, vad vet jag.
Jag kan dock inte riktigt förstå varför att hantverkare skulle dra på sig (eller företaget de jobbar på) p-böter för att deras beställare ber om det. Då får de väl fakturera beställaren för detta, så det lär ju knappast vara en smart väg för byggherren.

.
Det varierar såklart i byggbranchen också men på många företag så skulle hantverkarna aldrig stå för några p böter utan dom hamnar hos firman och betalas av företaget då p böter är normalt sett tvingade till bilägaren. Skillnad med andra trafikförseleser dom brukar som regel den som kör betala då såna böter är mot chauffören inte bilägaren.
Sen är det klart att på vissa firmor så tvingar man över p böterna på den som kör via nåt avtal eller via olika mer eller mindre kreativa lösningar.. men hos flera av dom jag känner till så är lite p böter normalt i branchen och ju större stad och mer jobb centralt där det oftast är hopplöst med parkeringar och byggbilarna tappas lite här och där och p böter har blivit en normal utgift på jobben. man kan liksom inte bära material och utrustning och ofta chansar man om det är ont om p platser i området och vägrar spendera nån längre tid att leta och hitta en lovlig P plats.

Därav finns det många hantverkare som verkligen skiter i sina bilar och får man höra om nån "dum granne" som parkerat in lastbilen som levererar byggvaror så är man ofta snabb att besvara kärleken.. Dessutom är man inte så rädd om dom och nån repa till eller bula kvittar oftast också då många hantverkarbilar ser ut som dom redan vart med om 3 världskriget.. :)

P
Tänkte du verkar veta så mycket om ts
Att jag vet om TS har jag lärt mig i den här tråden. Det var inte speciellt svårt så det klarar nog de flesta.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
P
Jetkokos Jetkokos skrev:
I snart en hel vecka har ni tjafsat med varandra. Det kanske räcker nu? Eller tycker ni att ni börjar närma er en konsensus?

Jag tycker mig ha märkt att det händer ganska ofta att folk vänder sig emot TS i trådar där en TS ber om råd, och då blir förstås tråden ointressant för TS. Jag undrar om det finns något inbyggt hos en del att vara motvalls istället för att hjälpa till.

P
P polaris78 skrev:
Därav finns det många hantverkare som verkligen skiter i sina bilar och får man höra om nån "dum granne" som parkerat in lastbilen som levererar byggvaror så är man ofta snabb att besvara kärleken.. Dessutom är man inte så rädd om dom och nån repa till eller bula kvittar oftast också då många hantverkarbilar ser ut som dom redan vart med om 3 världskriget.. :)
Det är delvis därför som inga seriösa råd i den här tråden går ut på att parkera in en lastbil.

P pmd skrev:
Det är delvis därför som inga seriösa råd i den här tråden går ut på att parkera in en lastbil.
Det är flera råd att parkera in lastbilen.
Men jag håller med dig det är inget seriöst råd. Det är nästan mer korkat än att blocka grannen.

P pmd skrev:
Jag tycker mig ha märkt att det händer ganska ofta att folk vänder sig emot TS i trådar där en TS ber om råd, och då blir förstås tråden ointressant för TS. Jag undrar om det finns något inbyggt hos en del att vara motvalls istället för att hjälpa till.
Ts har inte blivit påhoppad i den här tråden.

Jetkokos Jetkokos skrev:

Tja o den här tråden har inte ts varit aktiv på väldigt länge. Men inget negativt har sagts om ts.

Det är några dom fortfarande tror att det fungerar att parkera in grannens bil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.