44 580 läst ·
139 svar
45k läst
139 svar
Granne avverkat träd på kommunal mark
att kommunen begär skadestånd kan ju drivas vidare och troligen ska ju nån domstol argumentera om värdet på träden som ju kan vara allt mellan vedvärdet och ansenliga summor beroende på en massa omständigheter..
Jag kan begära en miljard i skadestånd av nån som sågar ner träd på min mark men det betyder inte att det är rätt eller jurdiskt korrekt, varken som kommun eller som privatperson... 😀
Vi får väl se vart det slutar tillslut
Jag kan begära en miljard i skadestånd av nån som sågar ner träd på min mark men det betyder inte att det är rätt eller jurdiskt korrekt, varken som kommun eller som privatperson... 😀
Vi får väl se vart det slutar tillslut
Jag tycke först att summan lät hög. Men om man ska ersätta de nedsågade träden med större planteringsbara träd så är nog inte 10kkr en orimlig summa.
Dock känns det som att man gör det mest för att straffa. Det är ju inget man skulle gjort om man inte kunde klämma pengar ur någon.
Dock känns det som att man gör det mest för att straffa. Det är ju inget man skulle gjort om man inte kunde klämma pengar ur någon.
OT, men i mer upprörande fall, t ex där de fällt träd på ett större område för (sjö)utsikt där större värdeökning kan antas så skulle jag vilja att kommun eller någon instans uppför metallträd med samma höjd eller lite mer och med samma utsiktsbegränsning eller lite mer som de träd som fällts. Ful installation är bonus.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Grannen dödar våra träd.
Häckar, Buskar & Träd -
Kan man be en granne att beskära sina träd som skymmer kvällssolen?
Juridik -
Grannen har fällt flertalet skyddsvärda träd och ska nu sälja
Juridik -
Solcellsföretaget lurade kunden – grannens träd medförde 40 % mindre produktion
Artikelkommentarer -
Tillträde till grannens mark?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus