Tacogratäng .. samt picklad rödlök, guccamole, lite grönt och nachos (y)

Stekpanna med gratinerad maträtt, troligen pasta, tomater, ost, ovanpå spishäll. Hemlagat, använd stekkärl, matig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Guacamole på en mörk tallrik, grönt, rödlök, tomatbitar, mosad avokado, mexikansk maträtt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Pappa1986 och 5 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Tacogratäng .. samt picklad rödlök, guccamole, lite grönt och nachos (y)

[bild]

[bild]
Låter väldigt gott! :love:

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag är så stolt, jag är så stolt..
Jag har gjort min allra första egna SMÖRGÅSTÅRTA igår/idag :love:

IMG_5396.JPG
Skapa konto

En rektangulär smörgåstårta med smörkräm och örter, omgiven av brödbitar på ett träfat.
Skapa konto

Stor smörgåstårta på träbricka, skuren i portioner, kökstillbehör i bakgrunden.
Skapa konto

Ett smörgås med vitt bröd, fyllt med vad som ser ut som tonfiskröra och gröna örter.
Skapa konto

Vi brukar ha buffefat på uppesittarkvällen, men i år är vi inte lika många.. så en smörgåstårta kändes mer rätt MEN jag ville inte köpa de här vanliga som det "alltid blir".. typ räkor, räkor o lax.. osv.. jag är lite kinkig haha

Jag hade en bild i huvudet på att jag ville minsann ha kyckling, bacon och ägg.. och få ihop nått av dessa och kladd...

Nu har jag fått ihop det (kommer aldrig lyckas göra en likadan, för då det inte fanns recept.. så smakade jag mig fram..) :) och jag är så himla nöjd (stolt!).. även om den är långt ifrån perfekt!

IMG_5408.JPG
Skapa konto

Ska strö lite rostad lök uppepå.. och sätta upp ett par små frukter .. vid serveringen.. men den funkar alldeles utmärkt just nu också!

Litet filmklipp också.. :cool:

• Gilla
Fairlane och 13 till
  • Laddar…
Vi brukar använda antingen Julia eller Hönö kaka till våra smörgåstårtor

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Snigla Snigla skrev:

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Vi brukar ha buffefat på uppesittarkvällen, men i år är vi inte lika många.. så en smörgåstårta kändes mer rätt MEN jag ville inte köpa de här vanliga som det "alltid blir".. typ räkor, räkor o lax.. osv.. jag är lite kinkig haha

Jag hade en bild i huvudet på att jag ville minsann ha kyckling, bacon och ägg.. och få ihop nått av dessa och kladd...

Nu har jag fått ihop det (kommer aldrig lyckas göra en likadan, för då det inte fanns recept.. så smakade jag mig fram..) :) och jag är så himla nöjd (stolt!).. även om den är långt ifrån perfekt!

[bild]

Ska strö lite rostad lök uppepå.. och sätta upp ett par små frukter .. vid serveringen.. men den funkar alldeles utmärkt just nu också!

[video]
Ser så gott ut:love: själv brukar jag ha kall skivad potatis i min smörgåstårta. Blir lite extra matigt

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Maria T
Men på riktigt @Snigla vilket konstverk! Påminner lite om Archimboldos fruktansikten, t ex denna

upload_2022-12-23_17-3-16.png
Skapa konto

• Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Vi brukar använda antingen Julia eller Hönö kaka till våra smörgåstårtor
Här blev det osötat surdegsbröd… levainbröd (y)

Måste googla på Julia .. hönö kan jag tänka mig är jättegott.. även polarkaka typ borde funk :thinking:

• Gilla
nino
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Ser så gott ut:love: själv brukar jag ha kall skivad potatis i min smörgåstårta. Blir lite extra matigt
Det funderade jag nå.. brukar köpa en baguette ibland med kyckling o potatisröra på (y)

Men blev faktisk ägg och ruccola i smeten (!) istället :)

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

[video]
Ser galet god ut!
Och fin blev den också. :love:(y)

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Inte fullt lika stolt - men traditionsenlig julegröt (risgrynsgröt) på julaftons morgon! Tillsammans med julskinkemacka..

Ett julbord med gröt, skinkmacka, mjölk, clementiner och juldekorationer. Text "Julatons Frukost" överlagrat. Färgrik, filteranvänd.
Skapa konto

:) GOD JUL PÅ ER! :)

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
Svärmor är nere i Skåne och nu var det dags för en inflyttad skåning (ursprunglig upplänning) att testa Palt..

Två personer använder en gammal potatispress för att göra potatismos på ett köksbord.
Skapa konto

Det var intressant.. kompakt ”potatisbulle”.. lite annorlunda än jag trott i konsistens.. (men hade jag tänkt efter så hade det gett sig själv.. det är ju inte ofta nått man kokar.. blir frasigt..).

Man kan tydligen käka det på lite olika vis .. vissa har kött i, andra bredvid.. vissa har lingonsylt till., andra inte.. smör ska man tydligen ha och mjölk ska drickas till .. :cool:

Här serverades stekt kött bredvid, ingen lingonsylt, lite sky och en klick smör!

Det var helt okej, men lite kompakt/tungt och det var lite för snällt i smak.. kanske lingon (syrlighet) hade framhävt lite mer smak ..eller (och?) rökt kött? :thinking:

Förstår ordet ”paltkoma” bättre nu iaf.. :cool:

• Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Här serverades stekt kött bredvid, ingen lingonsylt, lite sky och en klick smör!
Lingonsylt är ett måste!

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Lingonsylt är ett måste!
Har du köttet i palten.. eller på sidan av? :)

Snigla Snigla skrev:
Har du köttet i palten.. eller på sidan av? :)
Jag är ingen stor paltkonsument men har ätit på båda sätten.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
Från det ena till det andra..
Thaibuffe till lunch idag.

Två tallrikar med varierad asiatisk mat, bestick och kryddställ på ett mörkt träbord.
Skapa konto

Svärmor fick besöka nya restaurangen i ”stan”.. :cool:

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.