Kan det vara en uppdatering som ställer till det med lite större säkerhetsmarginaler vid dockning?
Bara en killgissning!!!🤔🫣

F
JohnBergq JohnBergq skrev:
Kan det vara en uppdatering som ställer till det med lite större säkerhetsmarginaler vid dockning?
Bara en killgissning!!!🤔🫣
Tror inte den uppdaterats sen jag köpte den, denna modellen verkar utgått så inte mycket support.

F Fideliox skrev:
Bah, sedan detta hände har jag haft massa dockningsproblem. Vet inte vad orsaken kan vara? Den lyckas liksom inte pricka rätt. Funkat fint i två år annars.
[video]
Ser ut som det är en liten grop i sanden precis framför laddplattan? Tänker att drivhjulen sjunker ner en aning så att klipparen vickar upp bakänden, när den gör det sista rycket in mot laddblecket, så att den precis missar. Eller så kanske laddplattan sitter löst?

F
Keiller Keiller skrev:
Ser ut som det är en liten grop i sanden precis framför laddplattan? Tänker att drivhjulen sjunker ner en aning så att klipparen vickar upp bakänden, när den gör det sista rycket in mot laddblecket, så att den precis missar. Eller så kanske laddplattan sitter löst?
Ja kanske? Plattan sitter bra, har även några stenar bakom som stöd. Har kollat med vattenpass också och plattan verkar rak.🤔

F
F Fideliox skrev:
Ja kanske? Plattan sitter bra, har även några stenar bakom som stöd. Har kollat med vattenpass också och plattan verkar rak.🤔
Får jämna till det imorron och testa.

F
Jämnade till och packade idag. Nu ligger allt jämt men problemet kvarstår. Undrar om guidekabeln lossnat och ligger snett? Känns som att hela klipparen går för långt åt vänster. Jag har kabeln i mitten, var ju små öglor i bottenplattan.

Man kanske skulle flyttat kabeln ca 3-5cm till höger?

En lyckad dockning tillslut, står rätt snett:
IMG20260812165843.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
F Fideliox skrev:
Jämnade till och packade idag. Nu ligger allt jämt men problemet kvarstår. Undrar om guidekabeln lossnat och ligger snett? Känns som att hela klipparen går för långt åt vänster. Jag har kabeln i mitten, var ju små öglor i bottenplattan.

[video]

Man kanske skulle flyttat kabeln ca 3-5cm till höger?

En lyckad dockning tillslut, står rätt snett:
[bild]
Jag har fått förskjuta guidekabeln lite åt sidan under plattan för att det skulle fungera bra
Kan ju också vara plattan som är lite vriden i förhållande till inkommande guidekabel ..

• Wow
Fideliox
  • Laddar…
K
Jag tar bort dockningsstationen varje vinter och brukar få vrida plattan lite så dockningen fungerar bra när jag tar fram den på våren. Testar mig fram tills det fungerar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.