757 347 läst ·
3 622 svar
757k läst
3,6k svar
Gardena Sileno - Den enda stora tråden
Ser ut som det är en liten grop i sanden precis framför laddplattan? Tänker att drivhjulen sjunker ner en aning så att klipparen vickar upp bakänden, när den gör det sista rycket in mot laddblecket, så att den precis missar. Eller så kanske laddplattan sitter löst?F Fideliox skrev:
Ja kanske? Plattan sitter bra, har även några stenar bakom som stöd. Har kollat med vattenpass också och plattan verkar rak.🤔Keiller skrev:
Jämnade till och packade idag. Nu ligger allt jämt men problemet kvarstår. Undrar om guidekabeln lossnat och ligger snett? Känns som att hela klipparen går för långt åt vänster. Jag har kabeln i mitten, var ju små öglor i bottenplattan.
Man kanske skulle flyttat kabeln ca 3-5cm till höger?
En lyckad dockning tillslut, står rätt snett:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag har fått förskjuta guidekabeln lite åt sidan under plattan för att det skulle fungera braF Fideliox skrev:Jämnade till och packade idag. Nu ligger allt jämt men problemet kvarstår. Undrar om guidekabeln lossnat och ligger snett? Känns som att hela klipparen går för långt åt vänster. Jag har kabeln i mitten, var ju små öglor i bottenplattan.
[video]
[bild]
Kan ju också vara plattan som är lite vriden i förhållande till inkommande guidekabel ..
Klicka här för att svara