1 656 290 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Hm, i Sverige räcker det med en handskriven lapp - är det då godkänt även i Danmark?T Thomas_Blekinge skrev:Fick en parkeringsbot i Danmark på 910 danska kronor: "P-skive ej synlig".
Jag bestred och skickade bild som visar hur P-skivan låg i rutan (husbil). Men den såg inte ut som danska P-skivor. Tog mig några timmar lagläsning tills jag hittade att Danmark godkänner P-skivor som är godkända i Norden någonstans.
Nu efter ett halvt år kom ett brev ifrån skurkarnas chefsjurist att jag hade rätt. Men ingen ursäkt.
Skillnaden är att det inte står att du ska ringa ett specifikt nummer.Alfredo skrev:
Det gör det ibland också. Ett autentiskt SMS jag fått från Entercard. Denna gång var dock allt i sin ordning men deras misstänksamhet var något för högt justerad.useless skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och för att förekomma forumets kloka misstänksamhet 😀, ja numret går/gick till Entercard även om vissa av nätets söktjänster inte klarar att visa det. Hitta.se kan det dock:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom brukar säga att dom aldrig ringer upp och ber om några uppgifter och att dom inte gör det via sms eller mail heller. Iaf här i Finland.useless skrev:
Jag har blivit uppringd av banken en gång pga att någon kommit över mitt kortnummer och använt det någon annanstans. Det var ganska länge sedan så jag kommer inte exakt ihåg vad dom sa. Men dom frågade något i stil med i vilket land jag är i. När jag svarade Finland så sa dom bara att jag utsatts för bedrägeriförsök och att mitt kort är låst och det kommer ett nytt.
Ok ja det gör dom förstås . Trodde bara att dom vill vara säkra på att man fått meddelandet.Alfredo skrev:
De önskar de säkert. Men bättre för alla med information som kanske/troligen når fram än ingen information alls. Att ringa skulle säkert inte heller fungera så bra i dagens samhälle när många (idioter) inte besvarar okända nummer.N Niq skrev:
Banker skickar bara meddelanden via sin egen app eller brev.N Niq skrev:
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 734 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 734 inlägg
Hm, intressant attackvektor med sådana mail "Känner du igen detta inloggningsförsök" eller "Känner du igen detta köp". Undrar varför man inte ser det mer? Länken på både ja och nej kan ju gå till något annat intressant...
Jag tänker att sannolikheten ändå är högre att man klickar på något i ett sådant mail än ett "Click here for nude pix" som de flesta vet är bluff.
Jag tänker att sannolikheten ändå är högre att man klickar på något i ett sådant mail än ett "Click here for nude pix" som de flesta vet är bluff.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
GAAAHHHHH
Jäkla tumlare med ”självrengörande” komdensor…
Nu slutar den fungera igen, och jag har tidigare sagt att jag vägrar plocka isär den igen för att rengöra en galet svåråtkomlig sensor under trumman (vilket jag gjort 5 eller 6 ggr tidigare) så nu åker den UT! 🤬
Visst, 15 år är inte illa för en TT men varför just nu när vi börjar en badrumsrenovering på måndag 🤯🤯🤯
Nu slutar den fungera igen, och jag har tidigare sagt att jag vägrar plocka isär den igen för att rengöra en galet svåråtkomlig sensor under trumman (vilket jag gjort 5 eller 6 ggr tidigare) så nu åker den UT! 🤬
Visst, 15 år är inte illa för en TT men varför just nu när vi börjar en badrumsrenovering på måndag 🤯🤯🤯
Går det inte köra hålsåg på någon sida som gör sensorn lättåtkomlig?KristinaRT skrev:
GAAAHHHHH
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Jo om jag öppnar undertill kanske? Den sitter i en pytteliten sluten vattenbehållare precis mitt under trumman. Jag har små händer vilket är enda anledningen till att jag sen kunnat rengöra den tidigare.Tokslut skrev:
Maken till ogenomtänkt (eller kanske genomtänkt?) lösning för man leta efter
Ett fett hål under då så går det fortKristinaRT skrev: