1 655 410 läst ·
17 716 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
DCL känns som en typisk kommittéprodukt.
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 271 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 271 inlägg
Jag älskar mitt jobb, och de flesta patienter jag möter har stor förståelse för att vi måste prioritera de som har livshotande tillstånd först. Men en liten del ser bara sig själv och förstår inte varför vi inte kommer till dem trots att de har väntat flera timmar…K Kakelugnen566 skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Likadant i omsorgen, en del satt med klockan i högsta hugg och påtalade om man var 5 minuter försenad, de minutrarna lades på i slutänden så man minsann inte gick för tidigt.KristinaRT skrev:
Jag gillade också oftast mitt jobb!
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Idag har det hänt lite grejer;
på morgonen ringde min ögonläkare och berättade att hon skickat mina papper till hematologen, som ska bota mig hoppas jag, att de skulle höra av sig om 1-2 v
Och nu på em ringde de och gav mig tid på fredag 2 maj!! Skönt att det är på g 🤞☺️
på morgonen ringde min ögonläkare och berättade att hon skickat mina papper till hematologen, som ska bota mig hoppas jag, att de skulle höra av sig om 1-2 v
Och nu på em ringde de och gav mig tid på fredag 2 maj!! Skönt att det är på g 🤞☺️
Skönt! När man väl kommer förbi primärvårdens nålsöga är svensk sjukvård faktiskt riktigt effektiv.K Kakelugnen566 skrev:
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 455 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 455 inlägg
Håller med, men vid detta tillfälle vad det i samband med ögonm, för jag skulle få göra en gråstarroperation på en utomsocknes klinik.B b8q skrev:
Jag upptäckte knölen 10 dgr innan det besöket, så den dr fick skriva återremiss till ögonm!!
I samband med upptäckten ringde jag till ögon, men det togs inte på allvar: du ska ju träffa dr om en vecka...
Men det har gått ganska fort ändå 👍🤞
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 796 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 796 inlägg
Suck och gaaah!
La upp en annons på blocket för att sälja en bil som inte vi använder lägre. Gud vad jag inte gillar blocket. Inom en minut från att jag la upp annonsen så hade jag fått (skam)bud på halva priset.
Och så fölk som prutar 30% innan de tittar på bilen och motiverar det med att det kommer kosta mycket att laga rosten (estetisk på skärmar och dörrar, helt rostfri under och sparklådor).
Bilen är 20år och har rullat 25k mil, lycka till att hitta en helt rostfri bil i den klassen…
La upp en annons på blocket för att sälja en bil som inte vi använder lägre. Gud vad jag inte gillar blocket. Inom en minut från att jag la upp annonsen så hade jag fått (skam)bud på halva priset.
Och så fölk som prutar 30% innan de tittar på bilen och motiverar det med att det kommer kosta mycket att laga rosten (estetisk på skärmar och dörrar, helt rostfri under och sparklådor).
Bilen är 20år och har rullat 25k mil, lycka till att hitta en helt rostfri bil i den klassen…
Gissa varför tjänster som visäljerdinbil osv finns.U Utsliten och utdömd skrev:Suck och gaaah!