N Nyikåk skrev:
Gaaaahhh skulle vara ute och jobba i trädgården och nu haglar det... inget SMHI varnat för...
Skulle ut i morse och fixa lite i trädgården. Det såg fint ut genom fönstret med sol från en nästan klarblå himmel, men det blåste styv kuling i byarna och var 4 grader. När vinden mojnat gick jag ut, men så fort jag burit fram alla verktyg började det snöa. Då gick jag in och kokade kaffe och tittade återigen på en klarblå himmel genom fönstret. Efter kaffet tänkte jag gå en promenad med hunden, men efter 10 meter började det hagla på tvären. Det blev en kort promenad följt av en bilfärd i strålande sol till affären.

• Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Vi skulle jobba ute i trädgården i långhelgen och nu är det redan söndag. Ingen varnade om det!

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Workingclasshero och 11 till
  • Laddar…
Mikael_L
Aprilväder i maj, upponer är världen ...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
M Myckling skrev:
För att inte tala om se som prutar innan de ens har sett bilen för att de har så långt att åka.😀
Varför inte? Om du inte vill pruta något, varför ska jag lägga tid och soppa på att åka o titta på en för dyr bil?
Är väl bättre att vi stämmer av det innan? Det kostar väl inte dig något mer än ett nej i slutändan?

• Gilla
MathiasS och 1 till
  • Laddar…
Sådär generellt diskuterar jag inte pris innan man har sett objektet ifråga, det gäller både som säljare och köpare. Bäst och enklast så.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Varför i helvete har resårbottnar* UNC-skruv till benens infästning?
Är väl inget som någon levande människa har hemma..

*plural, sett detta nu på flera och redan haft sönder ett antal av islagsmuttrarna i ramen pg.a. mosa in en M-skruv

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
ClasseClas
T tompaah7503 skrev:
plural, sett detta nu på flera och redan haft sönder ett antal av islagsmuttrarna i ramen pg.a. mosa in en M-skruv
Har också stött på det. Koma de luxe.

Hyresvärden har renoverat garaget i nästan två år. Renoverat p.g.a. att det började vittra sönder. Ett helt vanligt kallgarage som dom alldeles uppenbart inte har skött speciellt väl. Nu är det färdigt och dom har sålt det/hyrt ut hela garaget till ett parkeringsbolag.

Men GAAAAHHHH!!! ........ från 600 kr/mån till 1300 kr/mån utan någon standardhöjning. Tvärtom har det blivit trängre då dom passat på att klämma in ytterligare några platser på varje våning.

Under tiden har jag hyrt en plats i ett garage 3 min promenad bort för 600 kr/mån. Precis som flertalet tidigare hyresgäster verkar det som då bara tot. 8 platser av ca. 120 är uthyrda i det "nymålade" garaget. Innan renoveringen var det kö till platserna. Man kanske ska ringa p-bolaget om ett halvår och se om dom fortfarande vill ha 1300 kr/mån 😂

Jag behåller min plats 3 min bort. Knappast värt 700 kr/mån extra för att ha garaget utanför dörren.

• Gilla
  • Wow
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
tommib
Mikael_L Mikael_L skrev:
handöverfräs !! gaaaahhhh!!
Röda ringar läggs till av slutanvändaren...
En blå och svart överhandsfräs från Biltema med en kabel, placerad på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men ja, du har rätt. Det var ett klantfel.

• Gilla
  • Älska
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Varför i helvete har resårbottnar* UNC-skruv till benens infästning?
Är väl inget som någon levande människa har hemma..

*plural, sett detta nu på flera och redan haft sönder ett antal av islagsmuttrarna i ramen pg.a. mosa in en M-skruv
Klart man har :P

Tom. Biltema har flera olika sortimentsaskar ;)

https://www.biltema.se/bygg/fastele...ter--och-bricksortiment-unc-468-st-2000044217

Sortimentslåda med skruvar och muttrar i olika fack, med röd handtag, från Biltema.
Skapa konto

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
För att 468 UNC-skruvar är vad man behöver när man behöver skruva fast 4 sängben.

T tompaah7503 skrev:
För att 468 UNC-skruvar är vad man behöver när man behöver skruva fast 4 sängben.
Kan man ha för mycket skruv? :O

Säg inte nått till mitt sortiment på väggen (eller rostfria sortimentet i askar på hyllan) ;)

Tom skruvförvaring på väggen med etiketter för olika storlekar M5 till M10 samt diverse verkstadstillbehör runt omkring.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Ungefär som folk som säljer bilar, hej jag säljer min bil och så en dålig mobilbild där en halv bil syns.
Och skiter I att skriva.var den finns.

• Gilla
camaro z28
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Sådär generellt diskuterar jag inte pris innan man har sett objektet ifråga, det gäller både som säljare och köpare. Bäst och enklast så.
Finns väl ingen anledning att hålla på med principer om man kan vara pragmatisk?

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Varför inte? Om du inte vill pruta något, varför ska jag lägga tid och soppa på att åka o titta på en för dyr bil?
Är väl bättre att vi stämmer av det innan? Det kostar väl inte dig något mer än ett nej i slutändan?
Ja det är ju sak. De här syftar inte på bilens skick utan att den ska vara billigare just för att de har långt att åka.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.