1 656 230 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAAAAHHHHH var faen har DCL-takdosa nr 4 av 4 tagit vägen i röran?! Har letat tre gånger överallt. Lade den på ett ställe som skulle innebära att jag hittade den på en gång och kunde slutföra friggebodens elinstallation, tänkte jag där och då…
Det blir till att köpa en ny på måndag.
Den ursprungliga dyker väl upp strax efter att ersättaren monterats…
Självklart så gör den det! Precis som knivarna till roboten,kunde fan inte hitta dom ,så köpte nya, och så klart, när jag väl monterat dom nyinköpta,då hittade jag dom!!
Ja, tyvärr vet man aldrig huruvida det är bedrägeriförsök eller faktiskt banken som kontaktat en.Nyfniken skrev:
Fick igår både mail och sms från Nordea och avfärdade båda som ren skit.
Mig veterligen så har jag aldrig blivit kontaktad på det sättet av vare sig Nordea, Handelsbanken eller Skandiabanken eller nu får jag rätta mig själv, Skandiabanken skickar sms när jag är utomlands och betalar med kortet. En bra tjänst tycker jag.
tommib
Bergsfogde
· Stockholm
· 18 734 inlägg
tommib
Bergsfogde
- Stockholm
- 18 734 inlägg
Styrkekram!pjgb skrev:
GAAAAAAAHHHHH var faen har DCL-takdosa nr 4 av 4 tagit vägen i röran?! Har letat tre gånger överallt. Lade den på ett ställe som skulle innebära att jag hittade den på en gång och kunde slutföra friggebodens elinstallation, tänkte jag där och då…
Så här fungerar ju universum. Den värsta sådana jag har gjort var en överhandsfräs. Hittade den ingenstans, puts väck, trots att jag letade som en tok. Köpte en ny. Tänkte att jag lägger den i en sån stapelbar plastlåda som är tom för där ligger den bra. Lådan var inte tom....
Ett sätt att komma ihåg vart man lagt någonting som ofta fungerar för mig. Är att sätta mig ner gå igenom i huvudet allt jag gjort en stund innan jag vet att jag sist haft saken jag söker och fram till och även efter att jag vet att jag lagt den någonstans. Många gånger så vaknar minnena från det tillfället och jag kommer ihåg vart jag lagt sakerna.
Du har den säkert på det där bra stället👍😀 du vet det där som du minns😂pjgb skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
WAAAAAAAAGH!
Försöker hitta ett par begagnade pjäxor till ett av barnen.
Har ett par rullskidor med SNS Pilot-bindning.
Men folk skriver knappt ut bindningen i sina annonser, och om de gör det så står det bara "SNS" men det finns två SNS-system (pilot och profil) och de är ju givetvis inte kompatibla...
Men folk skriver knappt ut bindningen i sina annonser, och om de gör det så står det bara "SNS" men det finns två SNS-system (pilot och profil) och de är ju givetvis inte kompatibla...
Frågan om hur banker eller andra kontaktar dig. Idag hade jag nog knappast svarat på samtalet men råkade ut för en märklighet för 12-13 år sedan då jag hade Nordea som bank. Jag hade varit i London 3-4 dagar och använt VISA kortet en hel del. Söndag kväll på Heathrow och sedan en Pressbyrå sent söndag kväll eller måndag morgon. Vid 9-tiden blir jag uppringd, då var man inte så misstänksam, av Nordea. De hade sett en misstänkt transaktion. Hade jag betalt en jättestor betalning för en taxiresa i nordvästra London på morgonen? Självklart inte så den stoppades. Jag vet inte om banken fått info från England eller om deras system var så utvecklat att två dragningar i olika länder samma tid var suspekt?
Ungefär som folk som säljer bilar, hej jag säljer min bil och så en dålig mobilbild där en halv bil syns.13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!