E Eld skrev:
Banker skickar bara meddelanden via sin egen app eller brev.
Din bank kanske. Handelsbanken skickar SMS.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Skandiabanken skickar också SMS. Verkar dumt att vara beroende av en specifik app till en mobiltelefon för att få meddelanden från banken?

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
GAAAAAAAHHHHH var faen har DCL-takdosa nr 4 av 4 tagit vägen i röran?! Har letat tre gånger överallt. Lade den på ett ställe som skulle innebära att jag hittade den på en gång och kunde slutföra friggebodens elinstallation, tänkte jag där och då…

Det blir till att köpa en ny på måndag.
Den ursprungliga dyker väl upp strax efter att ersättaren monterats…

• Älska
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
Självklart så gör den det! Precis som knivarna till roboten,kunde fan inte hitta dom ,så köpte nya, och så klart, när jag väl monterat dom nyinköpta,då hittade jag dom!!

• Haha
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
4774
Nyfniken Nyfniken skrev:
Din bank kanske. Handelsbanken skickar SMS.
Ja, tyvärr vet man aldrig huruvida det är bedrägeriförsök eller faktiskt banken som kontaktat en.
Fick igår både mail och sms från Nordea och avfärdade båda som ren skit.
Mig veterligen så har jag aldrig blivit kontaktad på det sättet av vare sig Nordea, Handelsbanken eller Skandiabanken eller nu får jag rätta mig själv, Skandiabanken skickar sms när jag är utomlands och betalar med kortet. En bra tjänst tycker jag.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
tommib
pjgb pjgb skrev:
GAAAAAAAHHHHH var faen har DCL-takdosa nr 4 av 4 tagit vägen i röran?! Har letat tre gånger överallt. Lade den på ett ställe som skulle innebära att jag hittade den på en gång och kunde slutföra friggebodens elinstallation, tänkte jag där och då…

Styrkekram!

Så här fungerar ju universum. Den värsta sådana jag har gjort var en överhandsfräs. Hittade den ingenstans, puts väck, trots att jag letade som en tok. Köpte en ny. Tänkte att jag lägger den i en sån stapelbar plastlåda som är tom för där ligger den bra. Lådan var inte tom....

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 14 till
  • Laddar…
N
Ett sätt att komma ihåg vart man lagt någonting som ofta fungerar för mig. Är att sätta mig ner gå igenom i huvudet allt jag gjort en stund innan jag vet att jag sist haft saken jag söker och fram till och även efter att jag vet att jag lagt den någonstans. Många gånger så vaknar minnena från det tillfället och jag kommer ihåg vart jag lagt sakerna.

T
pjgb pjgb skrev:

Du har den säkert på det där bra stället👍😀 du vet det där som du minns😂

• Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Försöker hitta ett par begagnade pjäxor till ett av barnen.
Har ett par rullskidor med SNS Pilot-bindning.

Men folk skriver knappt ut bindningen i sina annonser, och om de gör det så står det bara "SNS" men det finns två SNS-system (pilot och profil) och de är ju givetvis inte kompatibla...

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Frågan om hur banker eller andra kontaktar dig. Idag hade jag nog knappast svarat på samtalet men råkade ut för en märklighet för 12-13 år sedan då jag hade Nordea som bank. Jag hade varit i London 3-4 dagar och använt VISA kortet en hel del. Söndag kväll på Heathrow och sedan en Pressbyrå sent söndag kväll eller måndag morgon. Vid 9-tiden blir jag uppringd, då var man inte så misstänksam, av Nordea. De hade sett en misstänkt transaktion. Hade jag betalt en jättestor betalning för en taxiresa i nordvästra London på morgonen? Självklart inte så den stoppades. Jag vet inte om banken fått info från England eller om deras system var så utvecklat att två dragningar i olika länder samma tid var suspekt?

RoTe
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Försöker hitta ett par begagnade pjäxor till ett av barnen.
Har ett par rullskidor med SNS Pilot-bindning.

Men folk skriver knappt ut bindningen i sina annonser, och om de gör det så står det bara "SNS" men det finns två SNS-system (pilot och profil) och de är ju givetvis inte kompatibla...
Ungefär som folk som säljer bilar, hej jag säljer min bil och så en dålig mobilbild där en halv bil syns.

• Gilla
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
T Tovan skrev:
Idag hade jag nog knappast svarat på samtalet
Varför inte? 🤔

Mikael_L
tommib tommib skrev:
en överhandsfräs
handöverfräs !! gaaaahhhh!!

• Haha
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Överhandfräs:
Man skadad i handen efter användning av överhandfräs i verkstad, synbar blodig skada.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Ledsen
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Gaaaahhh skulle vara ute och jobba i trädgården och nu haglar det... inget SMHI varnat för...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.