U Utsliten och utdömd skrev:
Suck och gaaah!

La upp en annons på blocket för att sälja en bil som inte vi använder lägre. Gud vad jag inte gillar blocket. Inom en minut från att jag la upp annonsen så hade jag fått (skam)bud på halva priset.
Och så fölk som prutar 30% innan de tittar på bilen och motiverar det med att det kommer kosta mycket att laga rosten (estetisk på skärmar och dörrar, helt rostfri under och sparklådor).
Bilen är 20år och har rullat 25k mil, lycka till att hitta en helt rostfri bil i den klassen…
För att inte tala om se som prutar innan de ens har sett bilen för att de har så långt att åka.😀

• Arg
ricebridge
  • Laddar…
U
M Myckling skrev:
För att inte tala om se som prutar innan de ens har sett bilen för att de har så långt att åka.😀
Fick nyss ett bud om byte mot en båt och att jag ska betala mellanskillnaden.

• Haha
  • Wow
mikethebik och 12 till
  • Laddar…
  • Haha
Utsliten och utdömd och 3 till
  • Laddar…
Gaaaahhhh.
Man tänkte att man skulle prenumerationen på originalfilter...
Återvänd försändelse från REC Indovent AB, med "Åter avs" och en överstruken adress, på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Bono_R
  • Laddar…
GAAAAAHHHH!!!! 7-årig tvättmaskin har lagt av och 2000:- för servicebesök - innan problemet är identifierat. Suck.

• Ledsen
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Fick en parkeringsbot i Danmark på 910 danska kronor: "P-skive ej synlig".
Jag bestred och skickade bild som visar hur P-skivan låg i rutan (husbil). Men den såg inte ut som danska P-skivor. Tog mig några timmar lagläsning tills jag hittade att Danmark godkänner P-skivor som är godkända i Norden någonstans.
Nu efter ett halvt år kom ett brev ifrån skurkarnas chefsjurist att jag hade rätt. Men ingen ursäkt.

• Gilla
  • Älska
AndersPS och 13 till
  • Laddar…
galento
GAAAHHHH , ja bedragarna håller på iallafall.

Textmeddelande från en bank om en låneansökan som inte är initierad av mottagaren, med kontaktinformation för frågor.
Skapa konto
Bilden visar ett textmeddelande om en avvikelse i en korttransaktion från "Sparrservic" med ett nummer att kontakta.
Skapa konto

• Ledsen
  • Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Nu efter ett halvt år kom ett brev ifrån skurkarnas chefsjurist att jag hade rätt. Men ingen ursäkt.
Du är nog närmare att ha fått en ursäkt än de flesta kommer i liknande fall antar jag, så slutresultatet är nog nästan så bra som det kan bli.

• Gilla
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
N
galento galento skrev:
GAAAHHHH , ja bedragarna håller på iallafall.

[bild][bild]
Hur många av dina tjänster har dom kapat?
Låneansökan kräver väl bekräftelse med bank-id?
Hur har dom fått dina uppgifter? Har dom lyckats få ditt kortnummer och googlat fram resten?

N Niq skrev:
Låneansökan kräver väl bekräftelse med bank-id?
Det är nog bara rent påhittade SMS i syfte att mottagaren ska ringa numret. Finns nog ingen låneansökan eller några transaktioner. Men en del går ju på det... 😉

• Gilla
mikethebik och 13 till
  • Laddar…
N
Alfredo Alfredo skrev:
Det är nog bara rent påhittade SMS i syfte att mottagaren ska ringa numret. Finns nog ingen låneansökan eller några transaktioner. Men en del går ju på det... 😉
Ja så är det ju säkert. Dom är så vanliga så jag tänkte att eftersom han lägger upp dom här att det faktiskt gått längre.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja så är det ju säkert. Dom är så vanliga så jag tänkte att eftersom han lägger upp dom här att det faktiskt gått längre.
Att det står samma telefonnummer (som varken går till ICA-banken eller spärrservice) borde ge nån ledtråd.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
N
useless useless skrev:
Att det står samma telefonnummer (som varken går till ICA-banken eller spärrservice) borde ge nån ledtråd.
Nu tolkade jag det iofs som att det var Ica bankens spärrnummer men man ringer ju aldrig till ett nummer som kommer i ett sådant meddelande.

Skickar banker ens meddelanden om sådana här saker ringer dom inte bara upp o meddelar att ditt kort är låst kontakta banken?

N Niq skrev:
Skickar banker ens meddelanden om sådana här saker ringer dom inte bara upp o meddelar att ditt kort är låst kontakta banken?
Brukar inte bankerna säga att dom inte ringer upp kunderna?

• Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Skickar banker ens meddelanden om sådana här saker
Nej, aldrig.

Och man ska aldrig ringa ett sånt nummer eller prata bankärenden med någon som ringer. Alltid gå via internetbanken även om man tror att det är ett äkta meddelande.

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.