1 656 417 läst ·
17 741 svar
1656k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Har ingen aning om det är standard på bussar, och från när, och hur de fungerar.H hapazard skrev:
Ser ut att vara en hyfsat ny buss då elbussarna ska ha börjat köra i trafik dec 21.
Här är en länk till en nyhetsartikel, jäkla tur i oturen att det var mitt på dan, annars hade bussen nog varit full (är bussen som går till Malmö)
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/flera-skadade-efter-bussolycka-i-trelleborg
Mm, och så kan man ju forcera förbi autobroms i vissa system så hjälper ju inte då om man fastnar på gasen, eller misstar broms för gas....13th Marine skrev:
Har ingen aning om det är standard på bussar, och från när, och hur de fungerar.
Ser ut att vara en hyfsat ny buss då elbussarna ska ha börjat köra i trafik dec 21.
Här är en länk till en nyhetsartikel, jäkla tur i oturen att det var mitt på dan, annars hade bussen nog varit full (är bussen som går till Malmö)
[länk]
GaaaaaaaahhM Myckling skrev:På tal om Epatraktorer. Var i vintras på väg hem från Stockholm efter jobb en sen februarikväll. Skulle upp och jobba tidigt dagen efter så jag hade hyfsat bråttom hem och tänjde på hastighetsbegränsningarna på E4´an där det var möjligt. Runt 23-tiden närmar jag mig Skuleberget. För de som inte känner till området så är det en rejält lång uppförsbacke på flera kilometer där det är tvåfiligt när man kör uppför och enkelfil utför.
Backen är så lång att även om långtradarna laddar så mycket de kan innan backen börjar så har de knappt styrfart innan de kommer över krönet. Jag brukar därför gasa på en del uppför för att hinna klippa så många som möjligt för att slippa ligga bakom tradarna när de bromsar sig ner för andra sidan. Eftersom det går så långsamt för dem i slutet av uppförsbacken är det inga problem att hinna om ett par st även efter 400 meters varningen.
Jag hann om ett antal även den här kvällen och på väg ner på andra sidan kommer jag ikapp en EPA😠. Ligger bakom utför i 30 km/h och det kryper i kroppen på mig av frustration då jag fortfarande har en bra stund kvar innan jag är hemma. Då saktar EPA´n ner till 20 km/h. Ännu mer frustrerad svär jag för mig själv. Då kommer en hand ut genom sidorutan på EPA´n och sträcker upp långfingret. Just där och då skulle jag ge vad som helst för en RAM-pickup med en fet båge i fronten och bara trycka fanskapet av vägen....
Epor i all ära men...
Husbil med biltrailer i vänsterfil genom hela Borlänge och alla rondeller. 🤯
RAM säger du, pansarskott i fronten drömmer jag om sådana här gånger. 💥
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 793 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 793 inlägg
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 609 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 609 inlägg
GAAAAHHHH!!!
Snälla alla ni som ställer frågor i forumet, snälla kolla vad ni skrivit innan ni skickar iväg det. Autokorrigeringen på era telefoner har nämligen den konstanta vanan att ändra era förmodade ord till något helt annat, så innehållet blir då ofta helt obegripligt. Såg tex det här idag
"byter ut den röstande armeringen ovan våra fönster"
Jaha, så nu har även armeringsjärn fått rösträtt?
Ett minimum av respekt till dom, som lika jag, lägger ner en del tid på att svara på frågor på BH är att läsa igenom texten innan ni postar den, Tack för visad hänsyn
Snälla alla ni som ställer frågor i forumet, snälla kolla vad ni skrivit innan ni skickar iväg det. Autokorrigeringen på era telefoner har nämligen den konstanta vanan att ändra era förmodade ord till något helt annat, så innehållet blir då ofta helt obegripligt. Såg tex det här idag
Ett minimum av respekt till dom, som lika jag, lägger ner en del tid på att svara på frågor på BH är att läsa igenom texten innan ni postar den, Tack för visad hänsyn
Tagga gärna den du menar😉, @13th MarineMats-S skrev:
GAAAAHHHH!!!
Ett minimum av respekt till dom, som lika jag, lägger ner en del tid på att svara på frågor på BH är att läsa igenom texten innan ni postar den, Tack för visad hänsyn![]()
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 3 609 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 3 609 inlägg
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 793 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 793 inlägg
Ja verkligen. I en del annat så antar man att busschaufförer inte är så duktiga förare, så konstigt att det inte är krav. Tex så har man dubbelkommando för att lägga i back, för att förhindra att de backar av misstag och kör på någon.Mats-S skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 637 inlägg
Ibland slinker saker genom, tycker det är sällan jag missar nått och brukar fixa till det om det blivit fel men idag blev det tydligen inte så.Mats-S skrev:
GAAAAHHHH!!!
Ett minimum av respekt till dom, som lika jag, lägger ner en del tid på att svara på frågor på BH är att läsa igenom texten innan ni postar den, Tack för visad hänsyn![]()
Men skönt ändå att det var det inte var något allvarligare än så som fick dig upprörd idag! Styrkekramar! ♥️
Här har du en bild på armeringen som är gammal nog för att ha rösträtt och lite till.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
GAAAHH, Uselt fegt du lägger ut texten men vågar inte tagga😢Mats-S skrev:
Typiskt svenskt beteende snacka skit bakom ryggen stil!
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 177 inlägg
Åh! Ett inlägg i trådens ursprungliga inriktning! Jag känner med dig; ibland blir man less, även här.Mats-S skrev:
GAAAAHHHH!!!
Varför då? Ibland kan man väl få uttrycka sin frustration utan att förstöra tråden inlägget gjordes i eller lyfta upp en enskildhet som kanske är futtig i sig.J Jansson69 skrev:
Ja, vi har hållit på här i snart 15.000 inlägg, så det är nog typiskt svenskt som du säger. Att det skulle handla om feghet eller skitsnack får stå för dig.J Jansson69 skrev:
Fin, lågmäld svensk kultur är ett annat sätt att se det. Om inte annat en form av anonymitet i avgrundsvrålandet som jag faktiskt bad om redan i första inlägget:
Nötegårdsgubben skrev:
Då behöver man inte ta en specifik text som ändå är rätt uppenbar, lite som snacka skit bakom ryggen och inte våga säga det till personen i fråga😉Nötegårdsgubben skrev:
Ja det är att jämföra med att prata bakom ryggen och inte våga äga ansvaret av vad man tycker!Nötegårdsgubben skrev:
GAAAHHH för sådant beteende!