1 655 072 läst ·
17 714 svar
1655k läst
17,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 623 inlägg
Dom där tjänsterna är bondfångeri och marknadsföringen som går ut på att spela på folks rädslor är direkt vidrig. Ungefär som hemlarmsbranschen.pacman42 skrev:
Och nu ett mega-gaaaahhhh!
Jag blev just uppringd av en kvinna som försökte sälja på mig ett skydd mot identitetskapningar och det var det otrevligaste samtal jag har varit med om. Personen försökte skrämma upp mig så att jag skulle känna mig tvingad att ta ett abonnemang för 219 kr/mån för att få ett skydd mot detta. Hon vred och vände på siffror för att försöka förvilla mig, men jag som snabbt kan räkna i huvudet dock kunde inse att hon ljög som en häst travar och det berättade jag för henne. Ju mer jag synade hennes argument desto mer otrevlig och aggressiv blev hon, på slutet mer eller mindre idiotförklarade hon mig för att jag inte var intresserad av att köpa hennes tjänst.
Jag blev rejält förbannad! Jag brukar ta sådana här samtal som en utmaning i att argumentera, men detta var blev bara ett ytterst obehagligt samtal. Jag gissar att tekniken hon använde sig av kan fungera på andra, dvs att hon i praktiken skrämmer dem till att skaffa ett sådant abonnemang. En ytterst oärlig försäljningsmetod enligt mig.
Om någon ringer er om detta så lägg på direkt!
Jag spelar in alla samtal från nummer som jag inte har i min telefonbok och när jag har haft riktigt otrevliga eller allmänt oproffsiga jävlar har jag kontaktat uppdragsgivaren och bifogat ljudfilen.
Tack till alla er som orkar argumentera med dem och ta upp deras tid. All tid de spenderar med er är tid de inte spenderar med att lura någon annan som inte har huvudet lika mycket på plats.pacman42 skrev:
Och nu ett mega-gaaaahhhh!
Jag blev just uppringd av en kvinna som försökte sälja på mig ett skydd mot identitetskapningar och det var det otrevligaste samtal jag har varit med om. Personen försökte skrämma upp mig så att jag skulle känna mig tvingad att ta ett abonnemang för 219 kr/mån för att få ett skydd mot detta. Hon vred och vände på siffror för att försöka förvilla mig, men jag som snabbt kan räkna i huvudet dock kunde inse att hon ljög som en häst travar och det berättade jag för henne. Ju mer jag synade hennes argument desto mer otrevlig och aggressiv blev hon, på slutet mer eller mindre idiotförklarade hon mig för att jag inte var intresserad av att köpa hennes tjänst.
Jag blev rejält förbannad! Jag brukar ta sådana här samtal som en utmaning i att argumentera, men detta var blev bara ett ytterst obehagligt samtal. Jag gissar att tekniken hon använde sig av kan fungera på andra, dvs att hon i praktiken skrämmer dem till att skaffa ett sådant abonnemang. En ytterst oärlig försäljningsmetod enligt mig.
Om någon ringer er om detta så lägg på direkt!
GAAAAHHHH!!!
Åldern börjar ta ut sin rätt, tror aldrig jag kommit hem så slut i kroppen som idag.
Hoppade upp före tuppen, tog 45 min till arbetsplatsen där dagens uppdrag måste bli klart, inte bli klara före 16.30 fanns helt enkelt inte.
Sliter delvis fysiskt hårt, ca halva tiden i -29 grader, i 8 och en halv timme med 3x5 min kafferast och en snabb resa till Ahlsell för att köpa kabel medans kollegan åt lunch.
Inga problem för 40 år sen, inte ens för 5 år sen, men jag är 60++ och orken finns inte riktigt längre.
Lite mer GAAAHHH för nya kollegan, duktig på att skruva o meka, lite hum om el.....men det går så jäkla sakta, han lever helt enkelt i ett annat tempo, typ hälften av mig. Med detta jobb då får jag gasa på ännu mera för att vi skulle bli klara.
GAAAHHH 3, resan hem, samma sträcka som i morse tar 1 timme och 50 minuter 😟
EPA traktorer på huvudleder i rusningstrafik borde förbjudas 🤬🤬
Åldern börjar ta ut sin rätt, tror aldrig jag kommit hem så slut i kroppen som idag.
Hoppade upp före tuppen, tog 45 min till arbetsplatsen där dagens uppdrag måste bli klart, inte bli klara före 16.30 fanns helt enkelt inte.
Sliter delvis fysiskt hårt, ca halva tiden i -29 grader, i 8 och en halv timme med 3x5 min kafferast och en snabb resa till Ahlsell för att köpa kabel medans kollegan åt lunch.
Inga problem för 40 år sen, inte ens för 5 år sen, men jag är 60++ och orken finns inte riktigt längre.
Lite mer GAAAHHH för nya kollegan, duktig på att skruva o meka, lite hum om el.....men det går så jäkla sakta, han lever helt enkelt i ett annat tempo, typ hälften av mig. Med detta jobb då får jag gasa på ännu mera för att vi skulle bli klara.
GAAAHHH 3, resan hem, samma sträcka som i morse tar 1 timme och 50 minuter 😟
EPA traktorer på huvudleder i rusningstrafik borde förbjudas 🤬🤬
Medlem
· Blekinge
· 12 212 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 182 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 623 inlägg
Lite väl drastiskt kanske. Men ja, det skulle kanske vara en poäng att reglera mer när/var LGF'er får framföras men jag gissar att det är sjukt klurigt. Lika klurigt som att förbjuda pankisar att utföra sina ärenden när förvärvsarbetande har lunch 🤬T Thomas_Blekinge skrev:
Personligen tycker jag att det är svinbra att kidsen får lite trafikvana på ett helt annat sätt än vad man får på en moppe. OCH jag tycker att det är en jävla skillnad mellan epor i stan (sthlm inkl. förorter) och på vischan (norra delen av jämtland). För det första så finns det rent objektivt ett betydligt större behov av epor på vischan p.g.a. avstånd och snudd på obefintlig kollektivtrafik medans man i storstan kan leva bekvämt ett helt liv utan eget fordon.
Och för det andra så upplever jag att epor på vischan är betydligt månare om att vara i vägen så lite som möjligt än i storstockholmsområdet.
Fram för fler epor och färre geriatriska stoppklossar i trafiken!
Även jag tycker att ungdomarna sköter detta bra, med enstaka undantag.B Bästerortarn skrev:Lite väl drastiskt kanske. Men ja, det skulle kanske vara en poäng att reglera mer när/var LGF'er får framföras men jag gissar att det är sjukt klurigt. Lika klurigt som att förbjuda pankisar att utföra sina ärenden när förvärvsarbetande har lunch 🤬
Personligen tycker jag att det är svinbra att kidsen får lite trafikvana på ett helt annat sätt än vad man får på en moppe. OCH jag tycker att det är en jävla skillnad mellan epor i stan (sthlm inkl. förorter) och på vischan (norra delen av jämtland). För det första så finns det rent objektivt ett betydligt större behov av epor på vischan p.g.a. avstånd och snudd på obefintlig kollektivtrafik medans man i storstan kan leva bekvämt ett helt liv utan eget fordon.
Och för det andra så upplever jag att epor på vischan är betydligt månare om att vara i vägen så lite som möjligt än i storstockholmsområdet.
pjgb skrev:
Och deras ovana att göra avsiktliga knallar från avgasröret. En Epa -traktor var precis jämsides då den drog av en knall så det slog en eldsflamma ur avgasröret och jag vinglande till på cykeln, ungjävlarna satt med nervevad ruta och gapskrattade. Till saken hör att jag har tinnitus på örat som var närmast smällen så det blev extra tjutande dygnet efter 😠. Undrar också hur motorn och avgassystemet mår av behandlingen.pacman42 skrev:
GAAAAH!
Ny arbetsplats (inte nytt jobb, vi har flyttat) Äntligen cykelrum! Med cykelställ som är 40 cm breda 🤬
Inte ens min cykel med bockstyre är så smal, och de flesta andra har elcyklar med 70 cm brett styre och cykelkorg 🤬
Om åtminstone vartannat hade varit mycket högre hade det funkat någorlunda, men nu är de bara 5 cm högre, då är det inte en chans.
Ny arbetsplats (inte nytt jobb, vi har flyttat) Äntligen cykelrum! Med cykelställ som är 40 cm breda 🤬
Inte ens min cykel med bockstyre är så smal, och de flesta andra har elcyklar med 70 cm brett styre och cykelkorg 🤬
Om åtminstone vartannat hade varit mycket högre hade det funkat någorlunda, men nu är de bara 5 cm högre, då är det inte en chans.
Vi hade i vår kommun en lokal trafikstadga om långsamtgående fordon som inte fick framföras på huvudvägen in till stan i rusningstrafik, tror det var 06-09 och 15-18.B Bästerortarn skrev:Lite väl drastiskt kanske. Men ja, det skulle kanske vara en poäng att reglera mer när/var LGF'er får framföras men jag gissar att det är sjukt klurigt. Lika klurigt som att förbjuda pankisar att utföra sina ärenden när förvärvsarbetande har lunch 🤬
Men då handlade det inte om Epas, utan vanligtvis bönder som körde traktorer och last/grävmaskiner till stan för jobb när det inte var säsong på åkrarna.
Lite jobbigt om de skulle införa sådana regler här, det är ju bönderna som skottar när det snöat. De kör dessutom traktorerna för att hämta grus till byggen osv. Det skulle bli rejäla problem om de inte fick köras i rusningstrafik. Så länge de viker undan när det blir kö (vilket A-traktorerna är jättebra på, vanliga traktorer är sådär på det) så är det ju inget problem.Isakare skrev:
Vi hade i vår kommun en lokal trafikstadga om långsamtgående fordon som inte fick framföras på huvudvägen in till stan i rusningstrafik, tror det var 06-09 och 15-18.
Men då handlade det inte om Epas, utan vanligtvis bönder som körde traktorer och last/grävmaskiner till stan för jobb när det inte var säsong på åkrarna.
Nån som tänkte det moderna ordet "Yteffektivt"Anna_H skrev:
GAAAAH!
Varannan cykel skall stå bak&fram! 🙃Anna_H skrev:
GAAAAH!