1 704 493 läst ·
18 490 svar
1704k läst
18,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Satsuki
Trädgårdsfixare
· Skåne
· 3 318 inlägg
Satsuki
Trädgårdsfixare
- Skåne
- 3 318 inlägg
Vissa blir också väldigt kissnödiga av ljud av vatten, vattenfall eller regn 🫣ricebridge skrev:
Testa vitt/skärt brus (white/pink noise), eller vågskvalp eller liknande, i hörlurar. På lagom volym alltså. Finns på bl a Spotify och YouTube.
Min erfarenhet är att man vänjer sig snart vid att förknippa vissa sådana ljud med sömn och avkoppling och somnar lättare efter en tids användning.
Kan dock vara bra att undvika ljudeffekter som ska låta som hur det låter inne i en bil. Om man kör mycket, vill säga. Kan bli besvärligt.
Husägare
· Jönköping
· 5 925 inlägg
Varför göra det rätt, när man kan göra det fel? Det gick inte fort eller bra men iaf dyrt, som man brukar säga.Johan Gunverth skrev:
Nej. Och det finns några trådar här på byggahus som beskriver hur man använder vävlim för att limma fast remsan innan den täcks av spackel. Alternativt övar du på ett par hundra meter skarv får att få in rätta knycken. Få till det bra direkt eller få till det bra om ett halvår, men också få ett diplom. 😉
Har idag skurit med vass kniv, tagit bort bubblor och runt omkring och sen spacklat som fan. Förväntar mig att strax i hus nära mig också få slipa som fan
Vad jag tror så hade jag alldeles för lite spackel innan jag tryckte dit remsan.
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 527 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 527 inlägg
Jag har besvärlig tinnitus och somnar med hjälp av en cd-skiva, som spelar musik och ljud från en regnskog, såsom vattenfall och fågelkvitter.Solvskaftet skrev:
Tipset är att ha musiken väldigt lågt så man får anstränga sig att lyssna och då somnar man av ren utmattning
Jag brukar också lägga Harpan på mobilen en halvtimme sådär, och det händer att jag somnar till ngra minuter Sen är det inga problem att somna! Tack o lov för cdn! 😴
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 930 inlägg
WAAAAAAAAGH DSV.
Välj tid - 9-13 finns att välja.
Sedan blir prognosen "vi kommer mellan 7.08 och 9.08 och ringer en halvtimme innan".
Schenker brukar trilla in strax innan lunch här, får se om de behagar att ringa denna gång.
Välj tid - 9-13 finns att välja.
Sedan blir prognosen "vi kommer mellan 7.08 och 9.08 och ringer en halvtimme innan".
Schenker brukar trilla in strax innan lunch här, får se om de behagar att ringa denna gång.
GAAAAHHH!
Det är inte ofta jag anlitar hantverkare, men senaste två gångerna har de (olika yrkeskategorier) avbokat med kort varsel pga sjukdom. Och de har givetvis så mycket arbete i kö att nästa tid de kan erbjuda är om en månad…
Jag har tjatat på dottern att hon borde bli elektriker (bra betalt, fullt med uppdrag, ingen risk att bli ersatt av en AI), men hon har tyvärr noll intresse för det.
Det är inte ofta jag anlitar hantverkare, men senaste två gångerna har de (olika yrkeskategorier) avbokat med kort varsel pga sjukdom. Och de har givetvis så mycket arbete i kö att nästa tid de kan erbjuda är om en månad…
Jag har tjatat på dottern att hon borde bli elektriker (bra betalt, fullt med uppdrag, ingen risk att bli ersatt av en AI), men hon har tyvärr noll intresse för det.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 868 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 868 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 720 inlägg
GAAAAHHHH!!!
för mig själv 🙄
Har haft en ny tvättmaskin som stått oanvänd i stugan ett par år. Så häromdagen tänkte jag att det var dags att installera den. Fick hjälp att baxa ner den i källaren och så kopplade jag in allting och eftersom det är en gammal kåk så är det ont om uttag och lite "stökigt" med golvbrunnar. Det blev säkert och funktionsdugligt men fortfarande "fuldraget".
Hur som helst så drog jag igång en tom första maskin enl. instruktion. Lite senare går jag ner i källaren och då är det möööörkt, och både TM och VVB är. Ingen av propparna såg ut att ha gått så jag börjar felsöka. Tyvärr är gruppförteckningen på proppskåpet så jävla blekt så den är bara delvis läsbar.
Summa summarum visade det sig att både VVB och TM hade hamnat på samma 10A 🤦
Konstigt att proppen går 🙄
för mig själv 🙄
Har haft en ny tvättmaskin som stått oanvänd i stugan ett par år. Så häromdagen tänkte jag att det var dags att installera den. Fick hjälp att baxa ner den i källaren och så kopplade jag in allting och eftersom det är en gammal kåk så är det ont om uttag och lite "stökigt" med golvbrunnar. Det blev säkert och funktionsdugligt men fortfarande "fuldraget".
Hur som helst så drog jag igång en tom första maskin enl. instruktion. Lite senare går jag ner i källaren och då är det möööörkt, och både TM och VVB är. Ingen av propparna såg ut att ha gått så jag börjar felsöka. Tyvärr är gruppförteckningen på proppskåpet så jävla blekt så den är bara delvis läsbar.
Så var det hos oss, men det var draget 2 faser till anslutningen men föregående ägaren hade satt både tm och tt på samma 😳B Bästerortarn skrev:GAAAAHHHH!!!
för mig själv 🙄
Det var enkelt fixat 😀
När min tinnitus startade hade jag radion på lågt när jag skulle sova. Vårt minsta barn, en dotter, kom till vår säng var och varannan natt. Mejas låt "All about the money" var populär och spelades ofta. När den spelades en gång på dagen sa hon; Den här låten spela dom på natten.K Kakelugnen566 skrev:
Det gick några år men sedan fick det pipa och tjuta som det ville i öronen, så jag klarar mig utan ljud för att sova.
Klicka här för att svara