1 499 053 läst ·
15 314 svar
1499k läst
15,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Jag köper inte heller att detta skulle vara ett problem. Har man rätt att gå in i journalen på grund av att man planerar att träffa en patient, anser jag det helt omöjligt utifrån svensk rätt att den handlingen i efterhand skulle ses som brottslig på grund av att det planerade besöket ställs in.Satsuki skrev:
Är det så att man fuskar och i förväg går in i en journal utan formell rätt men tycker att det "ordnar till sig" när man väl träffar patienten är det en annan sak. Då begår man brott alldeles oavsett om man träffar patienten eller inte.
Men som sagt, den diskussionen kanske bör tas någon annan stans.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 11 698 inlägg
Dopgudtjänsten började kl 11.00, P-boten började utfärdas kl 11.01. 4 bilar drabbades på en P-plats som rymmer typ 40 bilar, och alla andra var tomma. Rena pengarjakten.
Idioterna skrev fel adress för P-platsen så det kan vara en öppning till bestridning. Har funkat en gång tidigare.
Idioterna skrev fel adress för P-platsen så det kan vara en öppning till bestridning. Har funkat en gång tidigare.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Undertecknad gubbkärring kan upplysa om att dom lika gärna kan kallas kukhuvuden eller rövhål. Dock valde gubbkärringen det kvinnliga könet för s.k. komedisk effekt p.g.a. den explosiva lösfiffin i tidningsnotisen som citerades.L lat skrev:
För alla med cylinderformad långsmalt träföremål i det genusneutrala pastej köket ber gubbkärringen ödmjukast om ursäkt!
Skivad vitlök på knäckebröd, kan döljas av ett lager ost. 👌tveksamt skrev:
Honungsthé eller ingefärsthé, gärna med citron eller lime.
Vatten och whisky.
Och viktigast av allt, att du tror på att ovanstående påskyndar tillfrisknandet. 😉
Idag fick jag ett nytt sorts spamsamtal, tydligen är det utfärdat en arresteringsorder på mig, skulle trycka på 2 för att prata med Polisen... 🤯
Grannen och jag fick oss ett gott skratt iaf. då jag körde samtalet på högtalaren, bra tydlig AI röst som pratade tydlig svenska.
Grannen och jag fick oss ett gott skratt iaf. då jag körde samtalet på högtalaren, bra tydlig AI röst som pratade tydlig svenska.
Vem var det som ringde och berättade om arresteringsordern om det inte var polisen? 🤔Tokslut skrev: