Satsuki Satsuki skrev:
Problemet uppstår om man går in i en journal och sedan inte träffar patienten.
Jag köper inte heller att detta skulle vara ett problem. Har man rätt att gå in i journalen på grund av att man planerar att träffa en patient, anser jag det helt omöjligt utifrån svensk rätt att den handlingen i efterhand skulle ses som brottslig på grund av att det planerade besöket ställs in.

Är det så att man fuskar och i förväg går in i en journal utan formell rätt men tycker att det "ordnar till sig" när man väl träffar patienten är det en annan sak. Då begår man brott alldeles oavsett om man träffar patienten eller inte.

Men som sagt, den diskussionen kanske bör tas någon annan stans.

• Gilla
hapazard och 3 till
  • Laddar…
galento
GAAAHHHH!! Att nån har mage att slänga en sån 😮😮

Polis undersöker misstänkt föremål i park, nationella bombskyddet närvarande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 6 till
  • Laddar…
galento galento skrev:

[bild]

• Gilla
Mats-S och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:

[bild]
Så jävla typiskt Kristianstad! Känner tyvärr några stycken där och samtliga är riktiga jävla fittor 🙄

• Haha
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:

[bild]
DNA-spår borde inte vara ett problem iaf.

• Haha
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Gaaaahhh, norrmännen behöver lägga tid, pengar och liv på att leta efter en svensk tolvåring.

Har de kollat i skolan, där borde väl barn vara när terminen har startat?

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Så jävla typiskt Kristianstad! Känner tyvärr några stycken där och samtliga är riktiga jävla fittor 🙄
En "man"? som använder det kvinnliga könsorganet som svordom/nedsättande beteckning...?
Man undrar ju!

• Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Dopgudtjänsten började kl 11.00, P-boten började utfärdas kl 11.01. 4 bilar drabbades på en P-plats som rymmer typ 40 bilar, och alla andra var tomma. Rena pengarjakten.
Idioterna skrev fel adress för P-platsen så det kan vara en öppning till bestridning. Har funkat en gång tidigare.

• Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
L lat skrev:
En "man"? som använder det kvinnliga könsorganet som svordom/nedsättande beteckning...?
Man undrar ju!
Undertecknad gubbkärring kan upplysa om att dom lika gärna kan kallas kukhuvuden eller rövhål. Dock valde gubbkärringen det kvinnliga könet för s.k. komedisk effekt p.g.a. den explosiva lösfiffin i tidningsnotisen som citerades.

För alla med cylinderformad långsmalt träföremål i det genusneutrala pastej köket ber gubbkärringen ödmjukast om ursäkt!

• Gilla
JonasJN och 1 till
  • Laddar…
Damn it! Jag har inte tid!
Tecknad man sjuk, med termometer och medicin, texten: "My cold is worse than yours because it's happening to me.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Älska
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Damn it! Jag har inte tid!
[bild]
Krya på dig!

För två veckor sen var jag soffierad i 2 dagar, sedan tillbaka på banan igen.

FredrikR FredrikR skrev:
Krya på dig!

För två veckor sen var jag soffierad i 2 dagar, sedan tillbaka på banan igen.
Jag har ca 24 timmar på mig, måste vara med på ett möte imorgon klockan halv elva… 😱

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Jag har ca 24 timmar på mig, måste vara med på ett möte imorgon klockan halv elva… 😱
Skivad vitlök på knäckebröd, kan döljas av ett lager ost. 👌
Honungsthé eller ingefärsthé, gärna med citron eller lime.
Vatten och whisky.

Och viktigast av allt, att du tror på att ovanstående påskyndar tillfrisknandet. 😉

• Haha
  • Älska
karlmb och 4 till
  • Laddar…
Idag fick jag ett nytt sorts spamsamtal, tydligen är det utfärdat en arresteringsorder på mig, skulle trycka på 2 för att prata med Polisen... 🤯

Grannen och jag fick oss ett gott skratt iaf. då jag körde samtalet på högtalaren, bra tydlig AI röst som pratade tydlig svenska.

• Haha
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
K
Tokslut Tokslut skrev:
Idag fick jag ett nytt sorts spamsamtal, tydligen är det utfärdat en arresteringsorder på mig, skulle trycka på 2 för att prata med Polisen... 🤯

Grannen och jag fick oss ett gott skratt iaf. då jag körde samtalet på högtalaren, bra tydlig AI röst som pratade tydlig svenska.
Vem var det som ringde och berättade om arresteringsordern om det inte var polisen? 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.